jeg er ikke i samme sted men jeg har en mening om det
. Og jeg KAN vitterligt ikke forstaa dem som tilsidesaetter i den grad en mands rolle i familien. Savnet hos barnet er der altsaa uanset om man ikke har kendt til at have en far eller har haft en faderfigur. Bare sporg dem der vokser op uden den del. selvfolgelig er der mange som fint gaar igennem livet uden, men jeg synes en faderfigur er vigtig, men kun hvis den er god selvfolgelig. det er meget normalt born paa 2 aar begynder at sporge og blive interesseret i de forskellige konsroller.
Det gor min guldklump ogsaa paa 3 aar hele tiden selvom han har sin egen far og han gaar meget op i det der med at alle har en mor og far, og det der er dens mor og dens far og han er en mand og det er en pige osv osv. det er ren nysgerrighed og dejligt forunderligt med disse roller i et barns ojne. dit barn ser sikkert andre og deres far og saa taenker han , hvor er min far, ganske naturligt. hvis din egen far kan gaa ind og stotte og give ham lidt ekstra opmaerksomhed saa ville det vaere alletiders og lad ham kalde ham far, hvis han selv finder paa det. det betyder intet i den alder, andet end at han oplever at jeg har ogsaa en far og det vil give ham ro, er jeg sikker paa. Senere naar han er aeldre, vil han jo selv vide at morfar er jo ikke rigtig hans far. det er jo ikke noget I skal bilde ham ind men alle kan have sin egen 'far' paa deres helt egen maade.
pas paa med at soge en fremmed faderfigur for i langt de fleste tilfaelde skal man passe paa med folk der udviser denne interesse for andres born.
Og saa vil jeg lige tilfoje at vi mennesker har en tildens til at gore os nogle tanker om, 'hvad' er det ideelle, men i virkeligheden er meget lidt i livet ideelt. mange mennesker har en saakaldt 'kerne familie' men det gor det jo ikke ideelt i sig selv.
Det hele handler om at vende en situation til det ideelle for en selv og sin familie. DET er nemlig den ideelle familie.
Anmeld