Jeg var bange for uvisheden !!! Jeg hadede tanken om ikke at have kontrol.
Jeg var bange for at skulle ligge i smertehelvede i umenneskelige mange timer - og ikke vide præcis HVOR ONDT det mon ville gøre...
men begge gange jeg har født, er der gået 1 time og 45 minutter fra jeg ankom på sygehuset og til jeg havde min baby i armene
- Så den frygt blev manet til jorden.
Jeg var bange for, at det skulle ende med et akut kejsersnit
Men jeg har født begge mine børn helt naturligt, og uden smertelindring. Så den angst blev også gjort til skamme.
Jeg var bange for at der skulle være noget galt med barnet, eller gå noget galt undervejs i fødslen
Men begge børn er kommet ud, sunde og raske og til fuld apgar-score.
Jeg var bange for at sprække, eller skulle klippes.. og dermed syes
Jeg fik 3 sting efter at have født den første. Jeg koncentrede mig bare om min fantastiske lille baby, og ignorede JM som sad og lavede sit "håndarbejde" dernede....
Med barn nr. 2 fik jeg kun en "hudafskabning", så det var slet ikke noget voldsomt overhovedet! Slet ikke i nærheden af, hvad jeg havde frygtet!
Jeg var ked af, hvis de nu fik brug for at bruge sugekop
Men det gjorde de heller ikke - så det var spild af uro at tænke på
Faktisk er rigtig mange af de tanker, som man går og bærer på jo HELT NORMALE, men dog ubegrundede. Altså man er jo i sin gode ret til at bekymre sig og forestille sig alt muligt. Men heldigvis er det sjældent så galt det går. Og det kan man jo kun glæde sig over .......bagefter! 
Anmeld