Det var alt fra store til små ting, jeg spekulerede som en gal op til fødslen, "Ender det med AKS, kan jeg overhovedet presse hende ud, sprækker jeg osv osv"...
Men alle de ting jeg spekulerede over, glemte jeg faktisk da jeg først lå der, min fødsel var rigtig lang, men blev ved med at sige til mig selv, at jeg bare ville lytte til jordmødrene, jeg ville ikke skrige, ikke tage imod smertestillende medmindre de synes det var bedst osv ..
Jeg skreg ikke en eneste gang, hævede ikke stemmen, lyttede alt jeg kunne, jeg tog dog imod epidural og vedrop, da jeg næsten et døgn inde i det hele stadig ikke åbnede mig da veerne ikke var lange nok, mit vand var gået og de kom med 2 minutters mellemrum, så var rigtig godt træt, og de mente ikke jeg ville have kræfter til selve fødslen hvis ikke jeg fik det, så det gjorde jeg så, og 5 timer efter jeg tog imod den, var hun ude, så det med at lytte godt efter jordmødrene, og forholde mig roligt, gjorde det til den bedste fødsel jeg kunne forestille mig, trods det tog lang tid ..
Jeg gør det gerne igen, in a heartbeat! 
Anmeld