hej tøser specielle eller almindelige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

_-Kathrine-_

indlæg rettet af moderator efter ønske fra skribenten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Sommerfuglelarven

Da jeg selv hedder et ganske almindeligt, og populært 80'er navn, men dog Melika til mellemnavn, så synes jeg også at vores børn skal have nogle specielle navne, dog ikke så specielle at de er svære at stave til eller udtale.

Så vores datter hedder Klaramilla, hun er den eneste der hedder det (med K) i Danmark, men i Sverige har det i mange år været et godkendt pigenavn. Navnet har meget stor betydning for os, og faktisk flere betydninger, men det betyder klar/tydelig (som Klara) marguerit (som Kamilla) som var min mormors yndlings blomst, og det er den vigtigste grund. Hun hedder Silja til mellemnavn, det er også knapt så udbredt, men alligevel mere almindeligt og anonymt, hvis hun en dag skulle blive træt af Klaramilla.

Jeg vil for alt i verden undgå at mine børn bliver Lukas den 4. eller Klara den 3. i børnehaven/skolen, da jeg selv var træt af at hedde det samme som mange andre.

Anmeld

15. april 2010

XXSS

line melias mor skriver:

tanja jeg syntes det er så sejt i har valgt ikke at få af vide hvad i skal have. jeg havde det sådan med min datter at jeg så gerne ville vide kønnet nok fordi jeg ikke kunne vente og havde brug for at få bekræftet at der faktisk var et barn i min mave( hun var ikke planlagt) men nu har jeg det sådan når jeg skal have mit andet barn vil jeg overraskes. tænker at det var fantastisk da jeg fødte hende og en oplevelse men det at skulle føde igen og ikke vide hvad jeg får det ville være så stort. bare det når hovedet er ude og man venter på at skulle presse til sidst og så blive så overrasket det ville være så stort

Lige præcis min tanke  .... og det blev ..... et barn juhuue . Jeg var selv ellevild første gang, men nu tager jeg pænt mig selv i nakken og venter.

Kender en sød historie, en af mine kollegaer, vidste hellere ikke kønnet og efter, at hun havde født, lå hun så der og var lettere træt, efter et stykke tid siger jordmoderen så til hende, hvad skal barnet så hedder - hvorefter hun siger, jamen hvad blev det?! Det havde de lige glemt at sige

Tanja

Anmeld

17. april 2010

line melias mor

Christinahr skriver:

Lidt sjovt du nævner det som specielt, det ville jeg også have gjort for et halvt år siden, men i den vuggestue jeg arbejder er der hele to skønner unger med det navn - og det er i Odense.

Mine børn har ikke top ti navne, men heller ikke så unormale at man studser over det synes jeg

ej hvor vildt og så fra den by jeg selv bor i. det havde jeg nu alligevel ikke troet så må jeg sørge for at styrer uden om den vuggestue hihi

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

mit datter hedder vanessa-sade. der er ikke så meget specielt over vanessa, men der er ikke så mange i danmark der hedder det. vi valgte det fordi hendes far er amarikaner og det skulle være noget alle kunne sige. sade er efter en sanger ( udtales ikke som det staves ) og det synes jeg er specielt, men desværre er der ikke så mange der kan udtale det rigtig for ellers skulle hun have heddet det til fornavn. bindestregen er der fordi alle mine søskende har bindestreg og det er lidt blevet en tradition med bindestreg og 4 navne i vores familie, så det fører vi videre. til daglig bliver hun bare kaldt for nessa.

blev til en lidt langt indlæg

Anmeld

17. april 2010

3xM

prinsen her skal hedde milas kian

Anmeld

21. april 2010

BellaT

mariaogmarcus skriver:

prinsen her skal hedde milas kian

Flot navn. Vores dreng hedder Phillip Kian.

Lillesøster skal hedde Malia. Har ikke fundet mellemnavnet endnu.

Anmeld

21. april 2010

JonTri

Her hedder min søn Jonathan som betyder Guds Gave - og det er han:-)

Jeg selv hedder Rikke - stammer fra navnet frederik... ikke spændende.

Manden hedder John - engelsk for Johannes Døberen...

Får jeg en dag en pige håber jeg at navnet Mynthe kan manipuleres igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.