hej tøser specielle eller almindelige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.495 visninger
68 svar
0 synes godt om
10. april 2010

line melias mor

har selv en datter med et specielt navn ville være sjovt at hører hvad i har kaldt jeres børn om i har valgt almindelige eller speciele navne og hvorfor i har valgt det navn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

E.T

Jeg har selv et specielt navn (Mitte) og har altid være glad for det.

Så synes også vores kommende barn skal have et specialt og unikt navn, men det må vente lidt endnu indtil vi finder ud af hvad det bliver

Hvad hedder din datter?

Anmeld

10. april 2010

TbCp

Vores datter hedder Liva.... Egentlig Liva Anika, men vi bruger kun Liva til daglig.

Liva er ved at blive noget mere udbredt. I 2010 var der 2044 i DK der hed det.

Jeg synes ikke selv det er et særlig specielt navn, men alligevel ikke et man hører hver dag.

Jeg ville gerne have haft hun skulle hedde Olivia, men det gik manden ikke med til, så da han nævnte Liva sagde jeg ok
Anika har jeg valgt at hun skulle have med, efter min lillesøster der døde i 2006.

Anmeld

10. april 2010

line melias mor

ej et sødt navn. man skal sige det et par gange så det faktisk rigtig flot. siger du det som det staves med i ? det er der ikke andre i danmark der hedder er der? min datter hedder Melia er så glad for det navn. min familie skulle lige vende sig til det men elsker specielle navne

Anmeld

10. april 2010

line melias mor

hvor er det bare flot du har valgt at kalde hende anika efter din søster. syntes at der bliver tænkt meget mere på børns navne og efternavne end da jeg f.eks blev født. folk er blevet mere kreative og begyndt at bryde mønstre for at sætte deres eget præg. i min generation er der f-eks mange der hedder hansen nielsen og jensen.

hvordan kan det dog være din mand var så meget imod olivia syntes det er så sødt et navn. liva er rigtig smukt og kender faktisk heller ingen børn der hedder det men bare sjovt han var så meget i mod olivia

Anmeld

10. april 2010

oo

nu vil jeg ikke røbe vores navne før de blir taget i brug, men vi har (meget omhyggeligt) valgt navne (et drenge og et pige navn) hvor fornavnet er meget specielt og meget nordisk med en "skarp" nordisk lyd og mellemnavnet er cubansk og efter revolutionære mennesker vi beundrer

det er så fornavnet vi vil bruge og mellemnavnet skal mere ses som en ekstra styrke vi ønsker at give vores børn i fødselsgave.

Anmeld

10. april 2010

LinLin

David og Adam - de var vist nr 48 og 43 sidste år. Der er hhv ca 7000 og 3000 mænd/drenge i DK, der hedder det. Er ikke til hverken specielle eller meget populære navne!

Anmeld

10. april 2010

Honningblomst

Almindelige unger, almindelige navne....

Anmeld

10. april 2010

TbCp

line melias mor skriver:

hvor er det bare flot du har valgt at kalde hende anika efter din søster. syntes at der bliver tænkt meget mere på børns navne og efternavne end da jeg f.eks blev født. folk er blevet mere kreative og begyndt at bryde mønstre for at sætte deres eget præg. i min generation er der f-eks mange der hedder hansen nielsen og jensen.

hvordan kan det dog være din mand var så meget imod olivia syntes det er så sødt et navn. liva er rigtig smukt og kender faktisk heller ingen børn der hedder det men bare sjovt han var så meget i mod olivia

Vi hedder selv Rasmussen til efternavn Så det hedder Liva så også.
Men jeg valgte så, da min mand og jeg blev gift, at tage min mors mellemnavn, som var min mormors pigenavn (Blum) for at føre det videre
Så Liva har så 4 navne i alt Men det er alle 4 nogle som jeg er glade for og som betyder forskellige ting for mig.

Jamen jeg ved ikke hvorfor han ikke brød sig om Olivia, det var bare sådan et "Nej... det kan jeg ikke lide" Men Liva er tæt nok på synes jeg Og nu kan hun jo heller ikke hedde andet.

Anmeld

10. april 2010

E.T

line melias mor skriver:

ej et sødt navn. man skal sige det et par gange så det faktisk rigtig flot. siger du det som det staves med i ? det er der ikke andre i danmark der hedder er der? min datter hedder Melia er så glad for det navn. min familie skulle lige vende sig til det men elsker specielle navne

Tak

Der er kun 37  i DK der hedder det! Det stammer fra sønderjylland og er kældenavn for Marie. Min fars moster blev kaldt Mitte men hed Marie

Det er også er sødt navn i har valgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.