Fødsel på riget- kun positive svar!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

dorthemus

spj skriver:

Hej... Jeg har været inde og kigge flere gange for, at se om der skulle være kommet nogle positive opslag. Jeg skal nemlig selv føde på riget om et par uger forhåbentligt, og jeg blev også ret nervøs efter at havde læst det indslag. Men jeg tænker lidt, at det jo er et af landets førende hospitaler og de er van til at skulle takle de svære fødsler, så os der forhåbentligt får en nem og normal fødsel skal de nok klare. Og hvis man føler, at de ikke er der for en må man jo bare sige det hvis man er utryg. Selvfølgelig har de meget travlt derinde, men man må også bare gå ud fra at de er så rutinerede, at de ved hvad det er de gør.

Ved du hvad? Sådan tænker jeg også, efter jeg nu har sovet på det...må altså lade være med at læse ting herinde der hyller mig ud af dén  

Pøj pøj med din fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

dorthemus

Ranarupta skriver:

Hej Dorthe, 

Jeg har ikke selv født endnu og skal heller ikke på Riget... MEN min veninde har født på Riget for en uge siden og har kun haft en positiv oplevelse.

Da veerne kom, var hun i telefonisk kontakt med JM, der gerne ville høre, hvor meget veerne bed inden min veninde blev bedt om at komme ind.

Hun kom ind - det var en længerevarende fødsel, men det var babys "skyld"...
Min veninde endte med at få smertelindring i karret og få en blokade. Drengen blev taget med sugekop, og selvom min veninde umiddelbart blev skræmt af tanken om kop, så ændrede hun mening.

Hun sagde, at det var en rigtigt god oplevelse og følte, at det var et yderst kompetent personale.

Hun anbefaler desuden, at man overnatter på barselshotellet efterfølgende

Dorthe, jeg håber, at du får en fantastisk fødsel!! (Skal du have nogen med dig?)

Kram, Karina 29+2

TAK for din søde besked, Karina Har det meget bedre idag og starter nok på noget fødselsforberedelse i næste uge..valget står mellem to. Så kommer der nok mere ro på!

Jeg skal have en veninde og Zafir med til fødslen

Pøj pøj med din egen fødsel når du kommer dertil.

Kh Dorthe

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

Camilla_a skriver:

Jeg fødte på riget og var bare så glad for det!!! Der var det sødeste personale og havde verden dejligeste jordmoder! Hun sad hele tiden inde ved os og snakkede med os om alt mellem himmel og jord. Jeg var selv rigtig nervøs for fødslen, men hun var bare så godt til at få en til at føle sig tryg. Jeg fik en epidural (det var fødselslægen som sagde jeg skulle ha en fordi jeg var så afkraftet&nbsp og hun nussede mit ben og beroligede mig, for jeg var meget bange for at få den, da engang da jeg var 16 fik en rygmavsprøve af en læge under uddannelse som så ramte en nerve til mit ene ben og det gjorde SÅ ondt! Han der lagde bedøvelsen var meget forstående og snakkede mig gennem det hele og jeg mærkede næsten intet. Jeg havde haft veer i nogle dage og synes bare jeg pyldret fordi der bare ikke skete noget, men da der blev prikket hul på vandet gik det lyn hurtigt og min jordemoder sagde at hun sagten kunne forstå jeg havde så ondt, for det var rigtig kraftige veer jeg havde, der ville bare ikke gå hul på vandet. Der gik ca 5 timer fra da de prikkede hul til han var ude.

Nåh det blev lidt langt, men vil bare sige det er bedste fødsels jeg har haft! Jeg har fødte 2 gange 2 forskellige steder og min sidste fødsel på Esbjerg sygehus kan slet ikke sammenlignes med den super dejlige fødsel på riget!!

Tusind tak for dit input..det er lige sådan én historie jeg har brug for at høre..så tak for dén

Jeg har det også bedre idag og er ikke så nervøs længere..det har hjulpet at få noget positivt feedback

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

Tanja84 skriver:

Hej

Har ikke selv født på Riget, men skal føde der til august, hvor jeg har termin.

Jeg har selv bedt om og blive flyttet derud, så blev helt skræmt, da jeg læste den anden tråd. Men er glad for, at se du har fået positiv respons tilbage på din tråd.

Men bror og hans kæreste fødte selv på Riget sommeren 09. og de var så glade for den behandling de fik hele vejen igennem derude.

De fødte deres datter 3 mdr. for tidligt og tilbragte derfor rigtig meget tid derude til og starte med. Men hele vejen igennem var der hjælp og hente når de havde brug for det og de følte sig rigtig trygge ved personalet derude.

Håber du får talt det hele godt igennem med din jordmoder, så du ikke skal gå og have nervøse tanker.

Ønsker dig alt held og lykke med din fødsel

Det lyder godt! Ja man blir sgu´ så påvirket af andres historier  Det er jo nok fordi en fødsel på mange måder er så svært at sætte sig ind i når man aldrig har prøvet det...det er skræmmende at måtte afgive kontrollen. Men omvendt er det jo også en helt fantastisk oplevelse, som alle der har prøvet det, taler om...og så kommer der jo også noget helt fantastisk ud af det i den sidste ende

Tak for din historie og held og lykke til august

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

Skouboe skriver:

Jeg kæmpede en hård kamp for at slippe for at føde på Riget til min første fødsel... det har så ikke så meget med Riget at gøre, som at der er væsentligt længere derind end til Hillerød (hvor jeg endte med at føde) og faciliteterne er ikke så gode derinde som på Hillerød - (familiestue så far kan overnatte mv.)

Jeg fik heldigvis lov til at føde på Hillerød, så jeg kan ikke fortælle noget konkret om selve oplevelsen af at føde derinde, men jeg kommer ofte derinde - jeg er bl.a. tilknyttet sclerose klinikken og har i begge mine graviditeter gået til kontrol på Rigets ambulatorium for hjertesyge gravide, og min generelle oplevelse af at komme derinde er at folk er rigtigt søde og meget kompetente - man skal dog som regel væbne sig med tålmodighed... de kan ikke holde en aftalt tid om det gjaldt deres liv.

Man kan være uheldig og rende ind i idioter alle steder, men bortset fra knap så gode faciliteter har jeg ikke hørt noget dårligt om Riget, så jeg tror bare du skal tage nogle dybe indåndinger og slappe af.

Gør jer klart hvad du gerne vil have og undersøg mulighederne (fx badekar osv.), skriv det ned og tag det med derind - men vær samtidigt forberedt på at fødsler er en uforudsigelig størrelse, og den kan meget vel ende med at gå på en hel anden måde end I havde forestillet jer - uanset hvor godt forberedte I er.

Tak for svar  Ja jeg skal have skrevet nogle ting ned og talt forløb og forventninger igennem med min jordmoder, her den 20. hvor jeg har endnu en tid hos hende.

Jeg har det bedre idag, efter en god nats søvn og så glæder jeg mig over at jeg både skal have min veninde og Zafir med til fødslen

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

DK skriver:

Hej

Jeg har født i Horsens, og meget af det der står i LauraW's tråd oplevede jeg også i Horsens. Så jeg tror ikke at det "kun" er på Riget at nogle af og til får en dårlig fødselsoplevelse. Det sker nok desværre af og til overalt i landet. Derfor må du ikke gå rundt med "dårlige nerver" af at du skal føde på Riget. Du har lige så gode odds for at få en fantastisk fødsel, som alle andre fødende rundt om i landet har!

Derudover så tænk på det omvendt. Der bliver født SÅ mange børn på Riget at det uanset hvad må give flere "dårlige fødsler" frem for de fødegange hvor de ikke har så mange fødsler. Tilgengæld er der jo så også MASSER af kvinder der har rigtig gode fødsler på Riget!!

Det er vist noget med at Golden Retrivere er den hund der bider flest børn per år. Men det er jo fordi at det er den hund børnefamilier oftest har, og ikke fordi det er en ond eller dårlig hund! Sådan er det nok også med Riget! De har jo de svære og hårde fødsler hos dem, og derfor kan alt jo ikke altid være lutter lagkage! Men jeg er sikker på at langt langt de fleste har et godt og dejligt forløb også på Riget!

Jeg håber at dette indlæg kan berolige dig lidt og sætte det hele lidt i perspektiv! 

Det kan du tro..og tak

Efter en god nats søvn har jeg det også meget bedre og føler mig ikke så nervøs idag...kan sagtens se det bredere perspektiv

Desuden glæder jeg mig til næste jordmoderbesøg den 20. april hvor vi kommer til at tale om fødslen og så begynder jeg til et fødselsforberedelseskursus i næste uge...så det skal nok gå, og så glæder jeg bare helt vildt til den lille kommer ud snart

Anmeld

6. april 2010

spj

dorthemus skriver:

Ved du hvad? Sådan tænker jeg også, efter jeg nu har sovet på det...må altså lade være med at læse ting herinde der hyller mig ud af dén  

Pøj pøj med din fødsel

Ja, vi må lærer at gå uden om alle de negative indlæg, så vi ikke bliver hyldet helt ud af den.

Tak og i lige måde.

Anmeld

6. april 2010

Tulle28

Hej Dorthemus,

Jeg har en veninde som 2 gange har født ved PKS på Riget og begge gange har været rigtig tilfreds. En anden veninde skal føde der til sommer - hun arbejder der, og har (vistnok) selv valgt at føde der. Så det må jo være et godt tegn

Bare rolig, det skal nok gå fint, og som flere andre skriver, glem alle skrækhistorierne, af en eller anden årsag er det altid dem som man skal lægge øre til som gravid - ikke solstrålehistorierne. Som om det ikke er skræmmende nok i forvejen at være gravid og have en fødsel forude!!

Stort Tulle

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

Tulle28 skriver:

Hej Dorthemus,

Jeg har en veninde som 2 gange har født ved PKS på Riget og begge gange har været rigtig tilfreds. En anden veninde skal føde der til sommer - hun arbejder der, og har (vistnok) selv valgt at føde der. Så det må jo være et godt tegn

Bare rolig, det skal nok gå fint, og som flere andre skriver, glem alle skrækhistorierne, af en eller anden årsag er det altid dem som man skal lægge øre til som gravid - ikke solstrålehistorierne. Som om det ikke er skræmmende nok i forvejen at være gravid og have en fødsel forude!!

Stort Tulle

Tusind tak for dit positive svar  Ja jeg forstår heller ikke altid hvorfor det altid er alle de forfærdelige historier der skal fortælles...dem går jeg en stor bue udenom fremover herinde

Anmeld

6. april 2010

Bayze

DK skriver:

Hej

Jeg har født i Horsens, og meget af det der står i LauraW's tråd oplevede jeg også i Horsens. Så jeg tror ikke at det "kun" er på Riget at nogle af og til får en dårlig fødselsoplevelse. Det sker nok desværre af og til overalt i landet. Derfor må du ikke gå rundt med "dårlige nerver" af at du skal føde på Riget. Du har lige så gode odds for at få en fantastisk fødsel, som alle andre fødende rundt om i landet har!

Derudover så tænk på det omvendt. Der bliver født SÅ mange børn på Riget at det uanset hvad må give flere "dårlige fødsler" frem for de fødegange hvor de ikke har så mange fødsler. Tilgengæld er der jo så også MASSER af kvinder der har rigtig gode fødsler på Riget!!

Det er vist noget med at Golden Retrivere er den hund der bider flest børn per år. Men det er jo fordi at det er den hund børnefamilier oftest har, og ikke fordi det er en ond eller dårlig hund! Sådan er det nok også med Riget! De har jo de svære og hårde fødsler hos dem, og derfor kan alt jo ikke altid være lutter lagkage! Men jeg er sikker på at langt langt de fleste har et godt og dejligt forløb også på Riget!

Jeg håber at dette indlæg kan berolige dig lidt og sætte det hele lidt i perspektiv! 

Smiler... sødt input DK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.