Så kom troldeungen endelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Pige2009

Stort tillykke med den store pige

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Bare mig..

Et stort stort tillykke med hende.. Hvor er jeg dog ked af, at det var sådan en dårlig oplevelse.. Jeg håber, at du/i snart kommer ovenpå igen, så i bare kan nyde, at det nu, for én gangs skyld er overstået!

TILLYKKE!

Marikka 34+5, som heldigvis skal føde i Kolding!

Anmeld

8. april 2010

LauraLW

dorthemus skriver:

Åhhh nej..jeg skal føde på Riget  Blir helt vildt utryg lige nu. Hvad mener du med, at du skulle have talt forløbet igennem først...hvornår gør man det???

Heldigvis er der jo mange der har gode oplevelser på riget, ligesom der er nogle der har dårlige på hvidovre - som ellers har et godt ry.

Vi skal booke en tid til jm hvor hun vil gennemgå hele forløbet fra start til slut, og forhåbentlig giver det os nogle svar - som f.eks hvorfor de ikke kunne garentere for streriliteten ved operationen, som gør at jeg er på antibiotikakur (som Vilma IKKE kan tåle, men jeg SKAL tage den).

Mit forløb har været dårligt fra start, har ikke haft den samme jm to gange f.eks, men det er jo heldigvis ikke alle der har den oplevelse.

Håber ikke du bliver ved med at være utryg! Det var bestemt ikke hensigten med mit indlæg.

Knus Laura

Anmeld

8. april 2010

RumlesMor

Tillykke med Wilma!

...og øv med selve forløbet. Det er aldrig rart når man ikke føler sig taget alvorligt. Helt ærlig, det kan godt være de ser mange fødsler og har "erfaring". Men vi er jo alle forskellige, og det er altså et service-fag der skal hjælpe mennesker - brug dog de 5 min på en undersøgelse så patienten (den fødende) føler sig tryg. Arrrh!

Jeg var igennem 7 jordemødre ved min første fødsel, og havde en enkelt der agerede "gammel-klog" og nok mente jeg var lidt pjevset...heldigvis havde jeg min søster med, som lige kunne forklare konen en ting eller to. Hun skiftede straks tone og blev enormt sød og forklarende - og lagde besked til efterfølgende afløser om at jeg havde brug for lidt omsorg og indblik i forløbet. Det fik jeg så derefter! Havde en meget lang fødsel, med hjertedyk og veer der gik i stå. (Gentofte Hospital)

Anmeld

8. april 2010

charlottesmor

hej piger

har læst alle jeres indlæg herinde og må da lige sige.. jeg skal føde hjemme har født 2 gange på herlev hospital som har været upåklagelige slet ikke noget der men helt ærligt når du føder hjemme har du din egen jordemor. du er i eget hjem og bestemmer en del farten. hun er meget obs på problemer og kan hurtigt få dig indlagt hvis noget skulle blive forkert under fødslen f.x. m. sugekop osv. glæder mig denne gang til ikke at skulle skifte jordemor undervejs i  fødslen eller skullle afsted på sindssygt tidspunkt med bragende veer..osv. ... overvejelse???

Anmeld

8. april 2010

Risen

charlottesmor skriver:

hej piger

har læst alle jeres indlæg herinde og må da lige sige.. jeg skal føde hjemme har født 2 gange på herlev hospital som har været upåklagelige slet ikke noget der men helt ærligt når du føder hjemme har du din egen jordemor. du er i eget hjem og bestemmer en del farten. hun er meget obs på problemer og kan hurtigt få dig indlagt hvis noget skulle blive forkert under fødslen f.x. m. sugekop osv. glæder mig denne gang til ikke at skulle skifte jordemor undervejs i  fødslen eller skullle afsted på sindssygt tidspunkt med bragende veer..osv. ... overvejelse???

Men til en hjemmefødsel har man jo ikke det nødvendige udstyr  hvis fødsel ikke går som den skal. Derefter skal jordmoder ringe efter ambulance osv hvilket tager noget tid, uanset om man er jordmoder eller almindelig person som ringer.. Tror absolut det er bedst at føde på hospitalet i denne situation som Laura beskriver.. 

overvejede selv ideen med hjemmefødsel og snakkede med en som tilfældigvis er overlæge og hun synes det var noget af ja undskyld udtrykket det dummeste man kunne gøre..  Men det er jo bare hendes mening og jeg tror bestemt man kan have de dejligeste hjemmefødsel og det må da være så rart at kunne gøre det der hjemme istedet for på et koldt hospital. Men jeg tør bare ikke tage chancen ..

Anmeld

8. april 2010

Risen

Risen skriver:

Men til en hjemmefødsel har man jo ikke det nødvendige udstyr  hvis fødsel ikke går som den skal. Derefter skal jordmoder ringe efter ambulance osv hvilket tager noget tid, uanset om man er jordmoder eller almindelig person som ringer.. Tror absolut det er bedst at føde på hospitalet i denne situation som Laura beskriver.. 

overvejede selv ideen med hjemmefødsel og snakkede med en som tilfældigvis er overlæge og hun synes det var noget af ja undskyld udtrykket det dummeste man kunne gøre..  Men det er jo bare hendes mening og jeg tror bestemt man kan have de dejligeste hjemmefødsel og det må da være så rart at kunne gøre det der hjemme istedet for på et koldt hospital. Men jeg tør bare ikke tage chancen ..

Hov læste det lige efter .. Undskyld , det lød sku lidt surt og strengt.. Sorry .. Ved ikke lige hvad der skete der.. 

Anmeld

9. april 2010

dorthemus

LauraLW skriver:

Heldigvis er der jo mange der har gode oplevelser på riget, ligesom der er nogle der har dårlige på hvidovre - som ellers har et godt ry.

Vi skal booke en tid til jm hvor hun vil gennemgå hele forløbet fra start til slut, og forhåbentlig giver det os nogle svar - som f.eks hvorfor de ikke kunne garentere for streriliteten ved operationen, som gør at jeg er på antibiotikakur (som Vilma IKKE kan tåle, men jeg SKAL tage den).

Mit forløb har været dårligt fra start, har ikke haft den samme jm to gange f.eks, men det er jo heldigvis ikke alle der har den oplevelse.

Håber ikke du bliver ved med at være utryg! Det var bestemt ikke hensigten med mit indlæg.

Knus Laura

Hej Laura

Jeg har det fint igen, men man blir nok bare vældig hurtig påvirket af når andre har været ude i en dårlig oplevelse. Jeg håber I får en god snak med personalet om jeres forløb, så det ikke kommer til at sidde i jer

Egentlig har dit indlæg givet mig et indspark til at komme i gang og forholde mig til den kommende fødsel, istedet for at skubbe det foran mig uden at overveje eller få sat ord på det jeg ønsker - så tak for det

Knus Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.