dorthemus skriver:
Nå okay..håbede lidt, at man også talte forløb igennem INDEN...altså hvad skal der ske, hvad har du brug for, hvad giver tryghed, smertelindring o.lign.
Det gør man også - det er jeg hvert fald blevet informeret om at man gør. Når du møder på fødegangen bliver du introduceret for den jordemor du skal føde med og der tager I en snak om dine ønkser, behov mv. Jeg har dog forud for dette allerede fået skrevet noget af det ind min journal og der kan også være ting der er gode at sige allerede når du ringer ind på Fødegangen hjemmefra. Her på Skejby er det fx en god ide allerede i telefonen at man gør opmærksom på at der skal være et kar på værelset, hvis man gerne vil i vand så de kan tage højde for det i planlægningen.
Men forud for den snak du har med din jordemor når du møder på fødestuen kan det måske hjælpe dig at få dine ønsker, behov mm ned på skrift. Både så du er sikker på at huske det hele når du står i situationen, men det kan jo også være man møder op og måske slet ikke er i stand til at føre den store samtale:-)
Men ellers skal du da bruge dine jordemødrekonsultationer til at snakke fødslen igennem med, og hun har jo netop også muoigheden for at skrive noget ind i journalen hvis du gerne vil have det gjort:-)
jeg håber du får en rigtig god fødselsoplevelse. Jeg står jo selv lige foran min nu, og jeg er fandme også skrækslagen ved tanken indimellem, særligt når jeg læser de dårlige fødselsberetninger...
kh tina
Anmeld