Ved ikke om det er her den skal ligge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Becks

Diana... skriver:

Ha ha måske vi ender med at følges ad ;)

Haha ja, det kunne være så fedt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

L-Mortil3

Tutter skriver:

Tak for krammet søde  

Ja, drømmen om en bebs er bare så stor, og fylder så meget i øjeblikket

Kan jeg godt forstå det er!

Og jo der kommer sikkert en masse spærgsmpl fra uforstående i omverdenen, men dem om det Det er sommetider svært for andre at sætte sig ind i drømmen om et barn! Var det mig, og jeg ikke havde mødt Morten, så kan jeg love dig, jeg nok også skulle få en charmemus alligevel

Jeg er sikker på du bliver den skønneste mor i verden, også selvom det er helt selv

Anmeld

24. marts 2010

Becks

Line&Liam skriver:

Kan jeg godt forstå det er!

Og jo der kommer sikkert en masse spærgsmpl fra uforstående i omverdenen, men dem om det Det er sommetider svært for andre at sætte sig ind i drømmen om et barn! Var det mig, og jeg ikke havde mødt Morten, så kan jeg love dig, jeg nok også skulle få en charmemus alligevel

Jeg er sikker på du bliver den skønneste mor i verden, også selvom det er helt selv

Altså hold nu mund hvor er I skønne..

Tak søde

Anmeld

24. marts 2010

Vial

Det er i hvert fald også det bedste jeg har gjort - at gå i gang med familieforøgelse alene. Vil bare sige, at der kun er 2 ugers ventetid på behandling, hvis du vælger en privatklinik. De har også tit de bedste læger, og det offentlige dækker udgifterne som på hospitaler. Du skal dog selv betale medicin og sæd. Du skal helt klart være klar til det. Altså have afklaret dig selv i forhold til omverdenen. Det kræver nosser og en stærk psyke. Du skal også selv tro på at du kan byde barnet et liv uden far. Et barn vil mærke hver en tvivl fra dig. Så du skal stå helt fast og stå inde for det og være åben og stolt af dit valg. Så bliver dit barn det også. Hilsen fra Karina, som så sent som i dag fik en lille reminder om den slags: Min fars fætter skrev på min facebook væg "undskyld jeg spørger, men hvem er far til de børn - det gad jeg godt at vide". Der måtte jeg lige tage en dyb indånding. Har mødt ham én gang i mit liv!

Anmeld

24. marts 2010

Vial

OG endnu en vigtig ting: Du skal være klar til at droppe tanken om kæreste. Hvis du stadig går med drømmen om at finde ham, så er det lidt useriøst at få barn alene. Selvfølgelig kommer han en dag. Det kan bare blive meget langhåret at være gravid alene, hvis man egentlig håbede på en partner. Deraf kommer en anden vigtig overvejelse: Du er 26 år, og møder du en mand om et par år, som vil ha' børn med dig. Hvordan vil du takle at dit førstefødte ingen far har, men lever i en familie, hvor søskende har en far?

Anmeld

24. marts 2010

Becks

KaMa skriver:

OG endnu en vigtig ting: Du skal være klar til at droppe tanken om kæreste. Hvis du stadig går med drømmen om at finde ham, så er det lidt useriøst at få barn alene. Selvfølgelig kommer han en dag. Det kan bare blive meget langhåret at være gravid alene, hvis man egentlig håbede på en partner. Deraf kommer en anden vigtig overvejelse: Du er 26 år, og møder du en mand om et par år, som vil ha' børn med dig. Hvordan vil du takle at dit førstefødte ingen far har, men lever i en familie, hvor søskende har en far?

Tak for svar

Sikken et spørgsmål fra én du mødt én gang... Men ja, de spørgsmål ruster man sig nok til og trækker lige været en ekstra gang inden man svarer

Drømmen om en mand har jeg opgivet, og hvis jeg bliver gravid med donor, så må manden komme til mig, jeg går ikke ud og søger ham!

Hvis jeg får et barn alene og jeg møder manden efter, skal han være klar over, at det er hele pakken han får med og ikke kun mig. Hvad jeg vil fortæle mit barn, ved jeg ikke endnu, da jeg jo ikke står i situationen.. Men min umiddelbare tanke er, at hvis det er manden der vil leve sit liv med mig, så vil han med garanti også tage mit barn til sig som sit eget. Jeg vil fortælle mit barn, at ønsket om ham/hende var så stort og at hun er lavet med kærlighed, selvom hun fysisk ingen far har. Hvis jeg så bliver gravid med manden, vil jeg fortælle ham/hende, at det her barn er lavet med ligeså meget kærlighed som han/hun var, og at jeg vil elke dem lige højt, selvom de ikke har samme far.. Det er ihvertfald vigtigt for mig, at når og hvis jeg kommer i den situation, at manden er indforstået med, at mit første barn ikke skal elskes mindre eller glemmes... Det var vist det bedste svar jeg kunne komme med som barnløs..

Igen tak for svar, dejligt at høre fra nogle som har prøvet det og stå med alle spørgsmålene...

Anmeld

24. marts 2010

Vial

Det lyder meget fornuftigt :-) Dog har de "kun" ikke samme far. Den første har slet ingen far. Jeg regner ikke med at få flere børn. Skulle det ske, så er det helt klart at det dilemma skal helt frem i lyset. Nu har mine jo heldigvis hinanden, da de er to i samme båd. Det tænker moren her meget på, når det praktiske omkring to babyer pludselig stresser :-)

Anmeld

24. marts 2010

Becks

KaMa skriver:

Det lyder meget fornuftigt :-) Dog har de "kun" ikke samme far. Den første har slet ingen far. Jeg regner ikke med at få flere børn. Skulle det ske, så er det helt klart at det dilemma skal helt frem i lyset. Nu har mine jo heldigvis hinanden, da de er to i samme båd. Det tænker moren her meget på, når det praktiske omkring to babyer pludselig stresser :-)

Jeg ville elske at få 2 på én gang hihi - Men kan godt være det lig ændre sig når man står i det - Må være et pænt chok at få når man ligger der på briksen og regner med og se én bebs og ikke to

Men ja, du har ret, der er klart meget der skal tænkes igennem når og hvis det hele sker.. Tror lidt på den der, at man må tage det som det kommer, og så forsøge at få det bedste ud af det..

Anmeld

24. marts 2010

Vial

Ja, det var et chok ud over det sædvanlige. Sov ret usammenhængende de følgende dage ;-) Ja, man kan ikke spå om fremtiden og heller ikke forberede sig på alt. Alle børn er også forskellige. Nogle vil aldrig lade sig gå på af det, andre vil det fylde mere for. Man kan aldrig vide det. Kun bruge sin sunde fornuft og evt læse lidt på lektien fra kyndige eksperter - det er et område som tit bliver belyst, synes jeg.

Anmeld

24. marts 2010

Becks

KaMa skriver:

Ja, det var et chok ud over det sædvanlige. Sov ret usammenhængende de følgende dage ;-) Ja, man kan ikke spå om fremtiden og heller ikke forberede sig på alt. Alle børn er også forskellige. Nogle vil aldrig lade sig gå på af det, andre vil det fylde mere for. Man kan aldrig vide det. Kun bruge sin sunde fornuft og evt læse lidt på lektien fra kyndige eksperter - det er et område som tit bliver belyst, synes jeg.

Det har du helt ret i

Tusinde tak for dine input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.