Jer med tattoo på foden.. kom hid tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

katti24

ok perfekt, man kan jo aldrig vide

hbor lang tid er den om at hele? bare sådan ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Lou87

Hej

Lækkert med sådan en debat - er stor tilhænger af tattoos jeg selv  Jeg ved ikk om jeg vil være den rigtige og spørge ang smerten, da ingen af mine 8 tattoos har gjort ondt.. Jeg har et tegn på hver fod, (kinesíske tegn for mor og datter) men som sagt ingen smerte.

Jeg har dog hørt (efter og ha været i mange snakke om tattoos osv) at smerten er forskellig, MEGET forskellig fra person til person! Jeg synes feks ikk min ene tattoo som tog 5 kvarter og lave gjorde ondt, men min veninde fik lavet en bagefter der tog 4-5 min og hun tudede.... såå... ja?!
Dog er jeg ved og dø om bare tanken om og sku ha taget en blodprøve..

Ang slidtage osv med sko og strømper. Det er igen invividuelt..
Jeg ku sagtens ha sko og strømer på med det samme.
Og jeg synes stadig mine er flotte (efter 5 år nu).
Men hver person er jo ikk ens, måske er din hud på foden mere tør end min, og derved er foden et dumt sted for dig... måske tager du ikk ligeså godt mod farven på foden osv osv.. nogle steder på kroppen tager jo også bedre mod sol end andre steder... så sådan er det jo self også med tattoos.
Men jeg ved fra da jeg forhørte mig hos en tattoovør at en farvet (altså mere end sort) tattoo på foden som regel falmede hurtigere... Men de fleste giver så en farvegaranti, at man kan få den tegnet op igen indenfor 3 måneder tror jeg det er , hvis farven er meget falmet allerede. Nogen gange skal de bare ha en gang mere for farven binder.

Håber nogen af svarene ku hjælpe
Og li til sidst: vælg dit motiv med omhu.. det er mit bedste råd. Hver og en af mine tatts er valgt udfra noget personligt, ikke blot udpeget i en bog fordi "den var pæn"... tror, uden og sku sige det 100 %, at dem der fortryder en tattooveringen, er dem der ikk har gennemtænkt det nok.

Good Luck - glæder mig til og se billeder herinde af den

Anmeld

14. juli 2010

Christina.78

Ranarupta skriver:

Jeg har også en på klumpfoden... Og den gjorde simpelthen så nuller-naller, hvilket overraskede mig meget, da jeg har en rimelig høj smertetærskel...
Men det gjorde så ondt, at jeg blev nødt til at fokusere på noget andet... (Jeg kan oplyse, at der er 31 meget små knapper på Tatto-Liz' fax/printer.)

Jeg fik af flere forskellige tatovører at vide, at jeg ikke måtte have sko og strømper på den første uge... Det skulle have luft til at hele... Og samtidigt skulle der meget ofte creme på...

Men det lyder på de andre herinde, at det vist var helt fint med sko...

(Min tatovering har den betydning for mig, at den repræsenterer livets gang...
Knopperne er de liv, der kommer til - vi var igang med Projekt Baby dér.
Blomsterne er livene, der er "igang".
De faldne blade er dem, vi må sige farvel til. Bl.a. min elskede mormor...) 

Superflot tattoo...!!!

Anmeld

14. juli 2010

Ploffer

katti24 skriver:

ok perfekt, man kan jo aldrig vide

hbor lang tid er den om at hele? bare sådan ca.

Selve såret skulle gerne være helet inden for en uge til 14 dage... men det kommer an på hvor godt du heler  

Og så er det bedst hvis den ikke får al for meget direkte sollys i 3 måneder.... så farven kan sætte sig 

Anmeld

14. juli 2010

puttecolle

Nanna1985 skriver:

Hej de skønne damer

Jeg skal have lavet en tattoo på foden D. 4 April og jeg glæder mig rigtig meget MEN vil så gerne se jeres tattoo og få lidt idéer

Vil os gerne vide om det gør meget ondt og hvad smerterne bagefter?? Kan man gå normalt, have støvler på med det samme?? osv.. ALT hvad I kan fortælle er værd at vide tak

KRAM

jeg vil meget gerne vise dig min men syns den ikke er pæn så skal ha lavet den om når jeg har født da man ikke blive tusses når man er gravid... så det vare lige noget tid endnu.. og jeg syns det gjorde herre nas men nu er jeg også en piveskid  men vil aldrig sige av lige meget hvor ondt det gøre

Anmeld

14. juli 2010

wamse

Mikkelmusen skriver:

Her er min, og ja det gør ondt. Personligt synes jeg det var værst på selve knoglen, men det er jo MEGET forskelligt fra person til person.

Wauw hvor er den fed Det er total lige min stil, og også sådan noget jeg har tænkt jeg vil have på min fod/ankel når jeg skal have den næste tusse.

Anmeld

14. juli 2010

Dinna88

Lou87 skriver:

Hej

Lækkert med sådan en debat - er stor tilhænger af tattoos jeg selv  Jeg ved ikk om jeg vil være den rigtige og spørge ang smerten, da ingen af mine 8 tattoos har gjort ondt.. Jeg har et tegn på hver fod, (kinesíske tegn for mor og datter) men som sagt ingen smerte.

Jeg har dog hørt (efter og ha været i mange snakke om tattoos osv) at smerten er forskellig, MEGET forskellig fra person til person! Jeg synes feks ikk min ene tattoo som tog 5 kvarter og lave gjorde ondt, men min veninde fik lavet en bagefter der tog 4-5 min og hun tudede.... såå... ja?!
Dog er jeg ved og dø om bare tanken om og sku ha taget en blodprøve..

Ang slidtage osv med sko og strømper. Det er igen invividuelt..
Jeg ku sagtens ha sko og strømer på med det samme.
Og jeg synes stadig mine er flotte (efter 5 år nu).
Men hver person er jo ikk ens, måske er din hud på foden mere tør end min, og derved er foden et dumt sted for dig... måske tager du ikk ligeså godt mod farven på foden osv osv.. nogle steder på kroppen tager jo også bedre mod sol end andre steder... så sådan er det jo self også med tattoos.
Men jeg ved fra da jeg forhørte mig hos en tattoovør at en farvet (altså mere end sort) tattoo på foden som regel falmede hurtigere... Men de fleste giver så en farvegaranti, at man kan få den tegnet op igen indenfor 3 måneder tror jeg det er , hvis farven er meget falmet allerede. Nogen gange skal de bare ha en gang mere for farven binder.

Håber nogen af svarene ku hjælpe
Og li til sidst: vælg dit motiv med omhu.. det er mit bedste råd. Hver og en af mine tatts er valgt udfra noget personligt, ikke blot udpeget i en bog fordi "den var pæn"... tror, uden og sku sige det 100 %, at dem der fortryder en tattooveringen, er dem der ikk har gennemtænkt det nok.

Good Luck - glæder mig til og se billeder herinde af den

Det ér forskelligt fra person til person, ligesom med piercings osv. Derfor kan man aldrig nogensinde spøge andre om det med smerten, men det kan dog vurderes hvor mange nerver man har på det bestemte sted. (Ligesom det at ligegyldigt hvad man synes, så er det umuligt, at en tungepiercing gør ondt) - Jeg citerede dig lige for at understøtte

Slitage på tatoveringen er en speciel måde at sige det på, da den jo er under et andet lag hud. (et par mm, efter hvordan tatovøren gør det). Dog kan der komme huller i tatoveringen ved sår osv, hvilket også er grunden til at man absolut skal smøre tatoveringen efter den er blevet lavet, faktisk er det en god idé at smøre den resten af sit liv. Tatovøren kan fortælle hvad det skal gøres med. 

Desuden skal det huskes (!) at tatoveringen ikke må komme i kontakt med salt/klor vand indtil det er helet. Dog ikke kun de 10-14 dage man ca. siger det tager. Og kolde bade er også noget der kan hjælpe i dagene efter. 

Der var lige lidt om holdbarheden

Anmeld

14. juli 2010

Malonde1985

Super flotte tatoveringer I alle sammen har

Har lige et spørgsmål - måske lidt dumt, men aner det ikke så here it comes .. Kan alle få dem lavet på foden?? Jeg tænker, at på mine føder i hvert fald er blodårene meget tæt på huden, altså man kan tydeligt SE OG MÆRKE dem.. Har det nogen betydning? Tænker i forhold til hvordan de jo stikker nålen ned under huden, altså det midterste hudlag.. Kan man ikke risikere at stikke ind i en åre eller?? Undskylder hvis mit sp er virkelig hen i skoven

Anmeld

14. juli 2010

Mikkelmusen

Malonde1985 skriver:

Super flotte tatoveringer I alle sammen har

Har lige et spørgsmål - måske lidt dumt, men aner det ikke så here it comes .. Kan alle få dem lavet på foden?? Jeg tænker, at på mine føder i hvert fald er blodårene meget tæt på huden, altså man kan tydeligt SE OG MÆRKE dem.. Har det nogen betydning? Tænker i forhold til hvordan de jo stikker nålen ned under huden, altså det midterste hudlag.. Kan man ikke risikere at stikke ind i en åre eller?? Undskylder hvis mit sp er virkelig hen i skoven

Der sker ikke noget ved blodårerne Min kæreste har en ved håndleddet og jeg har selv på foden og det var intet problem.

Anmeld

14. juli 2010

katti24

så har jeg lige fået bestilt tid til min første tattoo  glæder mig helt vildt, men er os nervøs.

Hvor har i andre fået lavet jeres, og er der nogle steder der er værd at anbefale, eller nogen som man skal holde sig fra?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.