Ulidelig ventetid :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

otlitrom

Maria. skriver:

Kan godt huske det! Vi skulle også vente næsten 3 måneder på at komme til samtale på fertilitetsklinikken.. Når det så er sagt vil jeg lige sige at  når man først har været til den første samtale går det hurtigt! Eller det synes jeg i hvert fald.. Jeg har PCOS og fra jeg startede på klinikken til jeg var gravid gik 4 måneder! Jeg blev gravid ved hormon-behandling og insimenering..

2. gang lykkedes det første gang..

Hold ud, du skal nok klare det søde!  for dig!

Kram Maria 29+6

Det gav da lidt håb for at jeg/vi måske ku få de to streger i 2010.. Men jeg frygter at vi ikke gør... Men tak

Jeg har ikke Pco eler noget andet. Og mandens sædkvelitet er god.. Det vil bare ikke lykkes for os..

Tak for dine fingre.. Håber de hjælper os lidt på vej!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Sofiedk

Det er godt nok også lang tid at skulle vente Har du undersøgt med nogle andre klinikker hvor lang tids ventetid de har eller er du fast besluttet på at det skal være den klinik du har aftale med?

Jeg gik jo kun 14 dage fra jeg fik min henvisning til lægen til min fertilitetslæge havde tid til at se mig, så det er altså meget forskelligt fra sted til sted, men 2 mdr virker godt nok som meget lang tid må jeg sige. Og du kan jo nok ikke komme udenom at skulle have taget nye sædprøver, undersøges, tage klamydiatests og celletest og det tar jo lidt tid.

Sender dig mine bedste tanker og kan virkelig godt forstå det er hårdt at stå i lige nu

Anmeld

12. marts 2010

businesstigger

kitty skriver:

Ja, der er brædstrup. Det ligger 50 km væk.. Det sted jeg valgte er her i byen. Hos en kvinde. Jeg har ikke valgt det fordi hun er kvinde, men fordi det ligger tæt på.. Så skulle vi ikke stresse med kørsel, og så meget "få fri fra arbejde" til manden... Men det at hun er kvinde gør at alle de etniske også vælger hende, da de ikke må tilses af mænd.. Derfor har hun en mega venteliste åbenbart....

Øv jeg synes det er lang tid! Men nu er min henvisning jo sendt dertil... Jeg er helt forvirret og sur.. trist.. ked af det... ØV!

Kan du ikke ringe og snakke med din læge om det? Eller til den anden klinik selvom den ligger længere væk. Du kan jo høre dem om hvor længe deres ventetid er, og er den betydeligt kortere vil det jo være en overvejelse om det er køreturen værd at kunne komme til meget hurtigere!

Anmeld

12. marts 2010

otlitrom

Risen skriver:

okay så der er en god chance for at i kan komme igang med det samme den 18 maj så ? For det er da lidt positivt.. Men hvis ikke så ja øvøvøvøvøvøv!  Det er fandme lang tid, måske skulle du ringe og spørge ? .. 

Overvejer at ringe og spørge.. Men det bliver ikke før mandag, jeg kan vist ikke rumme det lige nu.. Lige nu tror jeg jeg vil tillade mig at være "slået ud"! Så må jeg bruge weekenden til at tænke over tingene...

Vi fik stillet til udsigt, af den gynækolog der henviste os, at den nye vil tage alle vores prøver om. Og det tager 6 uger mindst.... Jeg håber hun kan bruge de gamle, men... Sådan går det måske ikke...

Anmeld

12. marts 2010

Maria.

kitty skriver:

Det gav da lidt håb for at jeg/vi måske ku få de to streger i 2010.. Men jeg frygter at vi ikke gør... Men tak

Jeg har ikke Pco eler noget andet. Og mandens sædkvelitet er god.. Det vil bare ikke lykkes for os..

Tak for dine fingre.. Håber de hjælper os lidt på vej!

Så længe der er håb!

Jeg vil så lige sige at hvis I har fået alle tests én gang, burde det være nok! Vi skulle ikke have taget dem igen.. Først 2. gang vi skulle i gang..

Og hvis der ikke er noget "galt" med jer, er der da en stor chance for at I bare skal hjælpes med lidt "timing", og derved rimelig stor chance for 2 streger i 2010!

Det skal nok lykkedes for jer!

Kram..

Anmeld

12. marts 2010

otlitrom

businesstigger skriver:

Kan du ikke ringe og snakke med din læge om det? Eller til den anden klinik selvom den ligger længere væk. Du kan jo høre dem om hvor længe deres ventetid er, og er den betydeligt kortere vil det jo være en overvejelse om det er køreturen værd at kunne komme til meget hurtigere!

Jo, jeg overejer at ringe til det andet sted.. Jeg vil gerne ofre den køretur for at vi kan komme igang NU... Det er jo nemt nok for mig at sige.. Jeg har midt studoe at passe, men manden ar et job der ligger 45 km i den anden retning.. Men hvad gør man ikke for et barn?

Vi må snakke om det i fællesskab i aften.. Over en flaske rødvin, det tror jeg jeg har fortjent! Hvis han er villig til at ofre lidt mere arbejdstid og den slags, så ringer jeg gerne rundt mandag og ser om tingene kan laves om... bare en månedes mindre ventetid ville være fantastisk!!!

Anmeld

12. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

Jeg skal nok holde ud.. Nu har vi kæmpet så længe.. Så nu må vi bare holde ud og kæmpe videre.. Havde bare ikke lige håbet på at der sku gå et halvt år mere.. Men miraklernes tid er ikke forbi...

Skal på skolen om lidt... Fantastisk..

Er da simpelthen nødt til lige og skrive. Det SIDSTE du må gøre er at miste troen!! Men du har jo lov til at reagere på det hele, fordi du føler, at det er totalt uoverskueligt....og føles som om at der er en EVIGHED til 18. maj. Man går rundt og rundt og forstår ikke, hvorfor det for fanden da bare ikke sker? Desværre har ingen svaret på det. Nogle gange giver livet sgu ikke helt mening - men i mellemtiden indtil den lille banker på netop jeres dør, så er du NØDT til at finde kræfter, som holder både håbet og dig selv oppe. 

Og jeg ved, at du er TRÆT af at høre det - fordi du ikke føler der sker noget - men du skal tro på, at det også kommer til dig. Nogle gang, når man vil noget SÅ meget, så er det netop, at det ikke lige lykkedes. Det vil også fortsat blive en kamp for jer indtil det lykkedes - og det vil det sørme også blive EFTER det er lykkedes. Livet er sgu nok en stor bekymring og kamp! Ethvert par har sine kampe - nogle har svært ved at få børn, nogle har ingen penge og nogle kan ikke få forholdet til at fungere - nogle oplever utroskab...selvom de har 4 børn...og meget meget mere. Jeg har en veninde som reagerer ligesom dig - men af en anden årsag - hun KAN bare ikke finde en kæreste og hele hendes liv er nu bygget op i desperation for at finde den der skide mand. Igen...ethvert menneske har sine kampe! Tro mig!! For jer - er jeres udfordring at få det her barn! Man kan ikke give slip om tanken...og jeg VED at jeg ville reagere ligesom dig. At opleve sådanne ting i livet er jo nok bare det, som hedder "at leve", du mærker lige nu. Det kan gøre pisse ondt og være uretfærdigt til tider. Og når du en dag, står med lille-prutten i hænderne, så vil det have været alt værd!!

Kan kun sige det, som du er træt af at høre - tro på det - bliv ved med at tro - giv ALDRIG op!! Og husk, at mit mirakel vil ske for dig :-) (apropos en tidligere korrespondance)!! Tør dine tårer væk og op på hesten! Der er KUn en vej, Anna - og det er altså FREM!!! 

Pas på dig selv!!

Anmeld

12. marts 2010

otlitrom

Sofiekdk skriver:

Det er godt nok også lang tid at skulle vente Har du undersøgt med nogle andre klinikker hvor lang tids ventetid de har eller er du fast besluttet på at det skal være den klinik du har aftale med?

Jeg gik jo kun 14 dage fra jeg fik min henvisning til lægen til min fertilitetslæge havde tid til at se mig, så det er altså meget forskelligt fra sted til sted, men 2 mdr virker godt nok som meget lang tid må jeg sige. Og du kan jo nok ikke komme udenom at skulle have taget nye sædprøver, undersøges, tage klamydiatests og celletest og det tar jo lidt tid.

Sender dig mine bedste tanker og kan virkelig godt forstå det er hårdt at stå i lige nu

Jeg er ikke fast besluttet på noget... Det var jeg heller ikke da jeg valgte, jeg valgte kun udfra den "stress" vi kunne undgå, da den tidligere gyn. mente at begge klinikker er lige gode... Men nu er jeg i tvivl om, om jeg har valgt rigtigt.

Tror du jeg kan ringe uopfordret til Brædstrup og spørge, hvor lang en evt. venteliste er hos dem?

en måned ventetid ville være til at bære... Men to.. Øv, det bliver uoverskueligt... Nemlig også med alle prøverne etc... Det kommer j til at tage en krig!

Anmeld

12. marts 2010

lisbethita

kitty skriver:

Overvejer at ringe og spørge.. Men det bliver ikke før mandag, jeg kan vist ikke rumme det lige nu.. Lige nu tror jeg jeg vil tillade mig at være "slået ud"! Så må jeg bruge weekenden til at tænke over tingene...

Vi fik stillet til udsigt, af den gynækolog der henviste os, at den nye vil tage alle vores prøver om. Og det tager 6 uger mindst.... Jeg håber hun kan bruge de gamle, men... Sådan går det måske ikke...

Jeg synes det her forslag er et rigtigt godt forslag. (ps. gæsten gik heldigvis igen...)

Anmeld

12. marts 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Er da simpelthen nødt til lige og skrive. Det SIDSTE du må gøre er at miste troen!! Men du har jo lov til at reagere på det hele, fordi du føler, at det er totalt uoverskueligt....og føles som om at der er en EVIGHED til 18. maj. Man går rundt og rundt og forstår ikke, hvorfor det for fanden da bare ikke sker? Desværre har ingen svaret på det. Nogle gange giver livet sgu ikke helt mening - men i mellemtiden indtil den lille banker på netop jeres dør, så er du NØDT til at finde kræfter, som holder både håbet og dig selv oppe. 

Og jeg ved, at du er TRÆT af at høre det - fordi du ikke føler der sker noget - men du skal tro på, at det også kommer til dig. Nogle gang, når man vil noget SÅ meget, så er det netop, at det ikke lige lykkedes. Det vil også fortsat blive en kamp for jer indtil det lykkedes - og det vil det sørme også blive EFTER det er lykkedes. Livet er sgu nok en stor bekymring og kamp! Ethvert par har sine kampe - nogle har svært ved at få børn, nogle har ingen penge og nogle kan ikke få forholdet til at fungere - nogle oplever utroskab...selvom de har 4 børn...og meget meget mere. Jeg har en veninde som reagerer ligesom dig - men af en anden årsag - hun KAN bare ikke finde en kæreste og hele hendes liv er nu bygget op i desperation for at finde den der skide mand. Igen...ethvert menneske har sine kampe! Tro mig!! For jer - er jeres udfordring at få det her barn! Man kan ikke give slip om tanken...og jeg VED at jeg ville reagere ligesom dig. At opleve sådanne ting i livet er jo nok bare det, som hedder "at leve", du mærker lige nu. Det kan gøre pisse ondt og være uretfærdigt til tider. Og når du en dag, står med lille-prutten i hænderne, så vil det have været alt værd!!

Kan kun sige det, som du er træt af at høre - tro på det - bliv ved med at tro - giv ALDRIG op!! Og husk, at mit mirakel vil ske for dig :-) (apropos en tidligere korrespondance)!! Tør dine tårer væk og op på hesten! Der er KUn en vej, Anna - og det er altså FREM!!! 

Pas på dig selv!!

Tak søde...

Det var e velment los i røven, det har jeg vist brug for engang i mellem

Hjernen kører bare i selvsving nogle gange, og gerne lige efter jeg ar været "I ilden". Jeg ved at jeg ser hele situationen med anden optik i morgen... eller i aften måske...

Men lige nu vil jeg bare være tøsesur!

Jeg lever - og kan mærke det- for ja, vi har alle vore kampe... Og jeg reagere netop sådan, fordi det betyder noget for mig... Men det gør det jo ikke nemmere for os, at min hjerne kører i de samme baner, og livet på sin vis kun har 1 omdrejningspunkt.. Det er vist ikke helt nok!

Dit mirakel sker for mig.. Jeg ved det.. Ved bare ikke hvornår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.