Voksi vs lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2010

Sara.

noname skriver:

Tror jeg da bestemt du har ret i...

var ude at se på barnevogn igår og prisen har ændret sig på den vi gerne ville have.

nu er liftindsatsen pludselig ikke med i prisen og koster 1000 kr. Synes det var lidt mange penge at give for en lift der ikke kan bruges ret længe. Så synes jeg voksien var smart og den kan bruges i meget længere tid... Kan jo selvfølgelig købe en brugt lift billigt på nettet i stedet for, der er jo altid lidt penge at spare.

Vi har barnevognen fra vores pige... men var så ude for at købe liften da jeg har givet vores den gamle væk til mødrehjælpen...

og ja 1000 kr er MANGE penge... Men i tøjbamsen fandt vi en til 300 kr (så er det selvf. bare ikke en emmaljunga, odder eller anden mærkevarer) men den er ny og kan ikke se hvorfor den skulle være mindre god...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

NoName

lærkes_mor skriver:

Vi har barnevognen fra vores pige... men var så ude for at købe liften da jeg har givet vores den gamle væk til mødrehjælpen...

og ja 1000 kr er MANGE penge... Men i tøjbamsen fandt vi en til 300 kr (så er det selvf. bare ikke en emmaljunga, odder eller anden mærkevarer) men den er ny og kan ikke se hvorfor den skulle være mindre god...

Hmm... er stadig lidt forvirret...

tror jeg venter lidt og ser tiden lidt an... Det skal jo ikke besluttes endnu, er jo kun halvvejs.

Anmeld

8. marts 2010

Sara.

noname skriver:

Hmm... er stadig lidt forvirret...

tror jeg venter lidt og ser tiden lidt an... Det skal jo ikke besluttes endnu, er jo kun halvvejs.

Tror også det er en smags sag... og afhængig af baby....

Du finder nok ud af det

Anmeld

8. marts 2010

LotteGabriella

Rikke skriver:

Kommer vel lidt an på hvornår barnet bliver født. Jeg har to sommerbørn, og de var omkommet af varme i en voksipose, hvis de skulle have ligget i en sådan. Desuden blev liften her også brugt som seng de første par måneder, da vi ikke havde nogen vugge.

Vi brugte voksi efter et par måneder da de var vokset ud af liften og det var blevet efterår, og det var perfekt.

Men jeg vil sige at hvis du har en vugge baby kan sove i og han/hun ikke lige bliver født i højsommeren, så kan liften sagtens undværes

Helt enig Daniella er også et sommerbarn og var smeltet væk i en voksi Vi havde heller ikke en vugge og var derfor meget glade for liften i starten

Anmeld

8. marts 2010

Skouboe

lærkes_mor skriver:

Jeg tænker det kommer an på dit barn

Min pige ville ha kogt selvom det var med sommerdyne..... men det er jo ikke alle babyer der er så varme....

Jeg har nu termin d.26 marts, og har valgt at købe en lift til 300 kr + en madras til baby i starten... også sån den kan sove i den når vi er hjemme eller hos andre. Regner med den ca kommer til at sove i liften en 3 mdr (april, maj, juni) og så blir det barnevogn, men når det så blir koldere kommer babyen i voksiposen......

men tror det afhænger MEGET af hvilket barn man får...

Jeg tror de fleste babyer vil koge med sommerdyne om sommeren i en voksi - sommerdynen udvider bare tiden du kan bruge den inden den bliver for varm.

Sidste år sov vores datter med sommerdyne de 2-3 varmeste måneder, men der var hun for stor til liften og lå bare i barnevognen.

Jeg har en lift fra hende som næsten ikke blev brugt, men jeg regner med at den kommer i brug når lillebror eller søster kommer til august, da det sandsynligvis er for varmt til voksien og rart nok at kunne have dem stående i stuen de første uger, og der kan voksien ikke bruges.

Anmeld

18. marts 2010

mielevy

Kan stærkt anbefale voksiposen. Vi har kun haft voksipose til vores datter som stadig ligger i den i en alder af 21 mdr. Så nu er vi nødt til at investere i en til, da vi får en lille ny lige om lidt :-) Vi har kun brugt ulddynen som følger med og ikke haft behov for sommerdyne. Uld er jo et fantastisk materiale, da det temperer baby alt efter om den har det koldt eller varmt. Om sommeren sover de bare i en body og om vinteren i deres almindelige tøj kombineret med hue og evt. strømper og vanter. Det er så dejligt nemt.

Anmeld

18. marts 2010

Corn

Jeg vil have mig en Sleebee eller hvad de nu hedder fra Bilka... Har godt nok brugt lift til de andre to, men nu vil jeg have sådan en.

Jeg har liften liggende i tilfælde af, at posen bliver for varm, så kan jeg bare smutte ham over i den...

Anmeld

18. marts 2010

lisbethita

Loa skriver:

Hmm jeg forstår ikke helt det med den pose... Kender ingen der har haft sådan en, så forstår slet ikke det smarte ved den?

Min søster har kun haft en lift, men den har de også bare brugt rigtig rigtig meget... Så jeg kan kun se det gode ved den... Men kunne da godt tænke mig at høre fordelen ved voksi.... Lige umiddelbart virker posen på mig mere "ustabil" hvis man kan kalde det det...

Lea - som gerne vil vide om hun skal købe lift eller voksi til sin lille prinsesse....

Jeg har faktisk undret mig over, om vi skal købe en også...hmmm...

vi har en lift...men ja...! tror også en voksipose er fin om vinteren, men jeg får et forårsbarn, så det er vel ikke nødvendigt endnu...??

God tråd der - også nyttig viden for mig 

Anmeld

18. marts 2010

Pige2009

JAAAA!!! Jeg har kun haft Voksi (den originale med uld) til min datter Laura, og har været super glad for den Vi har brugt den til både lift, legetæppe osv. når vi har været i byen, så jeg synes virkelig funktionaliteten er i top.

K.h. Linda

Anmeld

18. marts 2010

Pige2009

Loa skriver:

Hmm jeg forstår ikke helt det med den pose... Kender ingen der har haft sådan en, så forstår slet ikke det smarte ved den?

Min søster har kun haft en lift, men den har de også bare brugt rigtig rigtig meget... Så jeg kan kun se det gode ved den... Men kunne da godt tænke mig at høre fordelen ved voksi.... Lige umiddelbart virker posen på mig mere "ustabil" hvis man kan kalde det det...

Lea - som gerne vil vide om hun skal købe lift eller voksi til sin lille prinsesse....

Se også lige denne tråd:
https://www.baby.dk/debat/14452pi1/babyudstyr/voksi-pose.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.