Voksi vs lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Loa

Maise skriver:

Babyer elsker voksiposen fordi det er ligesom at blive pakket rigtig sammen. Min baby bruger den og hun elsker det, Hun sover straks jeg pakker hende sammen i den og så kan man jo bruge den i flere år og skifte sommer og vinterdyne på den, hvor en lift jo ikke holder så længe. Vi brugte lift i starten når vi skulle på besøg, så hun ligesom havde et sted hun kunne være og sove. Men det kan man jo også med voksiposen. Jeg synes jo at voksi er uundværlig.

Jamen kan voksi bruges i bil, ligesom lift kan i starten?

Og i barnevognen i stedet for liften?

For det er de to primære ting jeg sådan forbinder med det gode ved at have liften.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Maise

Loa skriver:

Jamen kan voksi bruges i bil, ligesom lift kan i starten?

Og i barnevognen i stedet for liften?

For det er de to primære ting jeg sådan forbinder med det gode ved at have liften.....

JA den bruges direkte i barnevognen. Det er det der er så smart ved den.

Jeg mener at ens barn burde sidde i en autostol også selvom de er spæde, dog ikke for længe af gangen.

For selvom det er tilladt at have dem i lift i bil er jeg stor modstander af det da jeg har set tests på youtube hvad der sker med barnet hvis man kører galt. Det er skrækkeligt.

Anmeld

7. marts 2010

Loa

Maise skriver:

JA den bruges direkte i barnevognen. Det er det der er så smart ved den.

Jeg mener at ens barn burde sidde i en autostol også selvom de er spæde, dog ikke for længe af gangen.

For selvom det er tilladt at have dem i lift i bil er jeg stor modstander af det da jeg har set tests på youtube hvad der sker med barnet hvis man kører galt. Det er skrækkeligt.

Nåh for søren, kendte jeg slet ikke noget til....

Har faktisk kun fået indblik i det her univers efter min søster har fået hendes dreng, og da hun havde lift gik jeg ud fra det var det man gjorde.... Og de brugte den nemlig i bilen i starten....

Troede ikke de helt små måtte side i autostol?

Nu ser jeg scenariet for mig at baby sover i voksiposen mens man er ude hos gæster, og når man så skal hjem, skal den så pilles op af posen og sættes i autostolen?

Anmeld

7. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Loa skriver:

Har faktisk kun fået indblik i det her univers efter min søster har fået hendes dreng, og da hun havde lift gik jeg ud fra det var det man gjorde.... Og de brugte den nemlig i bilen i starten....

Nu ser jeg scenariet for mig at baby sover i voksiposen mens man er ude hos gæster, og når man så skal hjem, skal den så pilles op af posen og sættes i autostolen?

herhjemme ja, sikkerhed frem for alt...

Anmeld

7. marts 2010

Skouboe

Loa skriver:

Ja!

Liftnet (der er det du spænder hen over liften så du må køre med den i bilen) er KUN lovlige i danmark og frarådes af bl.a. rådet for større færdselssikkerhed.

Det betyder desværre at man indimellem vækker sit sovende barn, for at hælde det i en autostol, men hellere det end at de kommer alvorligt til skade.

Vi har vores nære familie ret langt væk - mine forældre bor 4 timer væk, mine svigerforældre 1 time væk osv. og jeg havde frygtelig dårlig samvittighed overfor vores datter, da hun var spæd over de lange køreture. Pauser eller ej, det er stadig hårdt for dem. 

Når lillebro eller søster kommer til august har vi derfor besluttet at købe sådan en her: http://netbutik.fdm.dk/autostole/romer-baby-safe-sleeper.html

Den kan fungere som både lift og autostol i starten.

Anmeld

8. marts 2010

NoName

Nå ja, der er jo lige det med årstiden, jeg har termin sidst i Juli, så det må jo siges at være højsommer...

Men voksien fåes jo både med sommer- og vinterdyne, er det så stadig for varmt?? (Er 1. gangs mor og vil nødigt "koge" mit barn)

Anmeld

8. marts 2010

Loa

Skouboe skriver:

Ja!

Liftnet (der er det du spænder hen over liften så du må køre med den i bilen) er KUN lovlige i danmark og frarådes af bl.a. rådet for større færdselssikkerhed.

Det betyder desværre at man indimellem vækker sit sovende barn, for at hælde det i en autostol, men hellere det end at de kommer alvorligt til skade.

Vi har vores nære familie ret langt væk - mine forældre bor 4 timer væk, mine svigerforældre 1 time væk osv. og jeg havde frygtelig dårlig samvittighed overfor vores datter, da hun var spæd over de lange køreture. Pauser eller ej, det er stadig hårdt for dem. 

Når lillebro eller søster kommer til august har vi derfor besluttet at købe sådan en her: http://netbutik.fdm.dk/autostole/romer-baby-safe-sleeper.html

Den kan fungere som både lift og autostol i starten.

Den var også smart... Vidste slet ikke liften var så usikker.....

Så er det jo så begrænset hvad man kan bruge den til, hvis man ikke engang kan transportere baby i den......

Anmeld

8. marts 2010

Sara.

noname skriver:

Nå ja, der er jo lige det med årstiden, jeg har termin sidst i Juli, så det må jo siges at være højsommer...

Men voksien fåes jo både med sommer- og vinterdyne, er det så stadig for varmt?? (Er 1. gangs mor og vil nødigt "koge" mit barn)

Jeg tænker det kommer an på dit barn

Min pige ville ha kogt selvom det var med sommerdyne..... men det er jo ikke alle babyer der er så varme....

Jeg har nu termin d.26 marts, og har valgt at købe en lift til 300 kr + en madras til baby i starten... også sån den kan sove i den når vi er hjemme eller hos andre. Regner med den ca kommer til at sove i liften en 3 mdr (april, maj, juni) og så blir det barnevogn, men når det så blir koldere kommer babyen i voksiposen......

men tror det afhænger MEGET af hvilket barn man får...

Anmeld

8. marts 2010

Sara.

noname skriver:

Min pige ville ha kogt selvom det var med sommerdyne..... men det er jo ikke alle babyer der er så varme....

Jeg har nu termin d.26 marts, og har valgt at købe en lift til 300 kr + en madras til baby i starten... også sån den kan sove i den når vi er hjemme eller hos andre. Regner med den ca kommer til at sove i liften en 3 mdr (april, maj, juni) og så blir det barnevogn, men når det så blir koldere kommer babyen i voksiposen......

Anmeld

8. marts 2010

NoName

lærkes_mor skriver:

Tror jeg da bestemt du har ret i...

var ude at se på barnevogn igår og prisen har ændret sig på den vi gerne ville have.

nu er liftindsatsen pludselig ikke med i prisen og koster 1000 kr. Synes det var lidt mange penge at give for en lift der ikke kan bruges ret længe. Så synes jeg voksien var smart og den kan bruges i meget længere tid... Kan jo selvfølgelig købe en brugt lift billigt på nettet i stedet for, der er jo altid lidt penge at spare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.