Loa skriver:
Nåh for søren, kendte jeg slet ikke noget til....
Har faktisk kun fået indblik i det her univers efter min søster har fået hendes dreng, og da hun havde lift gik jeg ud fra det var det man gjorde.... Og de brugte den nemlig i bilen i starten....
Troede ikke de helt små måtte side i autostol?
Nu ser jeg scenariet for mig at baby sover i voksiposen mens man er ude hos gæster, og når man så skal hjem, skal den så pilles op af posen og sættes i autostolen?
Ja!
Liftnet (der er det du spænder hen over liften så du må køre med den i bilen) er KUN lovlige i danmark og frarådes af bl.a. rådet for større færdselssikkerhed.
Det betyder desværre at man indimellem vækker sit sovende barn, for at hælde det i en autostol, men hellere det end at de kommer alvorligt til skade.
Vi har vores nære familie ret langt væk - mine forældre bor 4 timer væk, mine svigerforældre 1 time væk osv. og jeg havde frygtelig dårlig samvittighed overfor vores datter, da hun var spæd over de lange køreture. Pauser eller ej, det er stadig hårdt for dem.
Når lillebro eller søster kommer til august har vi derfor besluttet at købe sådan en her: http://netbutik.fdm.dk/autostole/romer-baby-safe-sleeper.html
Den kan fungere som både lift og autostol i starten.
Anmeld