Mia Maia skriver:
Mange tak...
Jeg har godt snakket med lægerne om den, men de mener ikke der er så meget for mig at hente der, da de ikke mener det er livstils begrundet.
Dog har jeg lige i dag besluttet mig for at jeg skal igang med noget træning, da det også burde have en god effekt - om ikke andet for humøret, for det trænger til et boost...
Jeg har læst bogen og er enig og uenig med lægerne (der sandsynligvis ikke har læst den)...
Jeg er enig i at PCO ikke er en livsstilssygdom, men en hormonforstyrrelse. Det Charlotte Hartvig (diætist) og Bjarne Stigsby (Gynækolog) forklarer i bogen er hvordan du via kosten bryder den onde cirkel med nedsat følsomhed overfor insulin, der får din krop til at pumpe mere og mere insulin rundt i din krop, og dermed øger mængden af mandligt kønshormon, der så tilgengæld laver rod i din ægløsning, så æggene ikke modner, men bliver til cyster...
Bogen slår meget på at hvis du spiser nogle bestemte ting (det handler ikke om at spise sundt, men om at spise de rigtigt ting i de rigtige mængder på de rigtige tidspunkter) kan du øge din krops følsomhed overfor insulin, hvilket sænker den mængde insulin din krop pumper ud, og dermed sænker mængden af mandligt kønshormon, hvilket giver din egen krop en chance for at få styr på din cyklus og gør chancen for at modne æg større.
Hvis jeg var dig ville jeg låne bogen på biblioteket eller købe den og læse den... og hvis du synes den giver mening, prøve den 3 måneders kur den lægger op til. Det er ikke noget du skal udsætte den anden behandling eller noget for, det øger måske bare dine chancer lidt...
Uanset hvad du vælger så held og lykke.
Anmeld