Er den hel gal med mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

MM1987

karina1980 skriver:

ej for pokker en grim oplevelse, håber at da at du ikke skal igennem flere af dem, men at der næste gang er en masse fine og gode æg,

sender dig et lille trøstekram

Tak...

Og nej jeg håber også at det hele ser meget bedre ud næste gang...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

MM1987

Chritinap skriver:

Bare en stor krammer herfra, føler med dig

Mange tak...

Og tillykke med at I venter nr. 2...dejligt...

KNUS

Anmeld

4. marts 2010

MM1987

KaMa skriver:

Hold da op en klam besked at få!

Altså var der slet ingen - eller var de bare umodne.

Én ting er sikkert du har haft æg, så det har du også stadig. De skal bare have den rigtige cocktail.

Var det samme hormonbehandling som du fik på klinikken - eller har de forsøgt sig med noget andet.

Jeg synes ærlig talt, at du i morgen skal ringe til Copenhagen Fertilitycenter tlf.nr. 33 25 70 00 og få en uforpligtende samtale med en læge. De er PCO EKSPERTER!

Jeg ville så gerne have, at du fik puregon i små doser fra day one i cyklus. Den modnerstille og rolig æggene (sådan noget i den stil fik jeg at vide).

Hvad er planen nu med dig ude på OUH?

Stort trøstekram fra Karina, som har lyst til at kidnappe din undervogn. Så skal jeg sgu nok sørge for, at der kommer nogle æg frem!

Altså der var en del, men de var ikke mere end 7-8 mm, så alt alt for små...

Men har heller ikke helt styr på om der altid vil være det...

Ja det er den helt samme behandling som jeg fik allerførste gang (da vi fulgtes ad) og der var 1 æg, så på 10 dagen (ligesom i dag) var 15 mm...

Jamen de siger de jo også at de er derude...

Hun snakkede noget om at jeg næste gang ville få gonal-f lige fra starten og ingen pergotime, og så ville de blive ved med at give mig gonal-f indtil der var nogen æg, men så tænker jeg bare at jeg bliver overstimuleret, og det var jo ikke nogen succes...

1000 tak...

Orh...det er bare noget rigtig møg, og min kæreste er også SÅ ked af det, han plejer ellers at være min klippe...

Anmeld

4. marts 2010

Vial

Altså der var en del, men de var ikke mere end 7-8 mm, så alt alt for små...

Men har heller ikke helt styr på om der altid vil være det...

Ja det er den helt samme behandling som jeg fik allerførste gang (da vi fulgtes ad) og der var 1 æg, så på 10 dagen (ligesom i dag) var 15 mm...

Jamen de siger de jo også at de er derude...

Hun snakkede noget om at jeg næste gang ville få gonal-f lige fra starten og ingen pergotime, og så ville de blive ved med at give mig gonal-f indtil der var nogen æg, men så tænker jeg bare at jeg bliver overstimuleret, og det var jo ikke nogen succes...

1000 tak...

Orh...det er bare noget rigtig møg, og min kæreste er også SÅ ked af det, han plejer ellers at være min klippe...

Okay, jamen så er det lige som min søster. Hun havde også meget små æg. Hun skulle stimuleres i 21 dage (jeg nøjes med 10 dage..). Du skal vel fortsætte med gonal-f nu så? Så vil de vokse videre.

Håbet er altså ikke helt ude for denne her cyklus så.

Det er helt normalt at pco-piger har nogle langsomme æg. For ikke at blive overstimuleret er det SÅ VIGTIGT at lægen holder skarpt øje med dig og regulerer dosis efter, hvad scanningerne viser.

På CFC er det netop grunden til at de bruger små doser af puregon (er det ikke det samme som gonal F?). På den måde kan de styre det. Så hellere tage det i 21 dage og modne dem stille og roligt - og ikke poppe popcorn!

Jeg synes, at det lyder rigtig fornuftigt, at hun vil give dig gonal-f fra start af næste gang og droppe pergotime. Så skal du bare lige sørge for - eller pointere, at det bliver lavdosis, så det kan styres.

Er der stadig kluder i det efter den behandling, så ville jeg kontakte CFC. Svend Lindenberg er altså GUD inden for det her!

Kan godt forstå at selv din kæreste er knust nu. Det er fandme også bare op af bakke. Ting som man troede var så let, er blevet så svært.

Anmeld

4. marts 2010

oo

Mia Maia skriver:

Du har sikkert ret - synes bare ikke helt det var det de havde stillet i udsigt...

Jeg skal scannes igen tirsdag, og hvis der ikke er noget der tror jeg de giver mig noget så jeg får en blødning og så prøver vi med at jeg kun får gonal-f fra starten, indtil der æg, og hvis der så er for mange tager de de overskydende ud - men så er det jeg tænker, hvis jeg alligevel skal igennem ægudtagning hvorfor så ikke bare gå igang med IVF...

Jeg er helt forvirret omkring alt det her...

Men hun sagde at min krop ikke var nem, så de skal nok føle sig frem - det synes jeg bare ikke jeg har tid til...

Håber du har det bedre med kvalmen...

Da jeg var så ked af det gik jeg og ønskede jeg bare lige kunnet have ringet til dig...du forstår om nogen...

nej jeg kender godt følelsen med at "det har jeg sgu ikke tid til!" men man har bare ikke noget valg

jeg ville virkelig ønske jeg havde bil, så ville jeg love at tage med dig hver eneste gang din mand ikke kunne!!

Anmeld

4. marts 2010

MM1987

KaMa skriver:

Okay, jamen så er det lige som min søster. Hun havde også meget små æg. Hun skulle stimuleres i 21 dage (jeg nøjes med 10 dage..). Du skal vel fortsætte med gonal-f nu så? Så vil de vokse videre.

Håbet er altså ikke helt ude for denne her cyklus så.

Det er helt normalt at pco-piger har nogle langsomme æg. For ikke at blive overstimuleret er det SÅ VIGTIGT at lægen holder skarpt øje med dig og regulerer dosis efter, hvad scanningerne viser.

På CFC er det netop grunden til at de bruger små doser af puregon (er det ikke det samme som gonal F?). På den måde kan de styre det. Så hellere tage det i 21 dage og modne dem stille og roligt - og ikke poppe popcorn!

Jeg synes, at det lyder rigtig fornuftigt, at hun vil give dig gonal-f fra start af næste gang og droppe pergotime. Så skal du bare lige sørge for - eller pointere, at det bliver lavdosis, så det kan styres.

Er der stadig kluder i det efter den behandling, så ville jeg kontakte CFC. Svend Lindenberg er altså GUD inden for det her!

Kan godt forstå at selv din kæreste er knust nu. Det er fandme også bare op af bakke. Ting som man troede var så let, er blevet så svært.

Jamen jeg tænkte også at de så ville give mig gonal-f nu (og ja tror det er produktets navn og puregon er det virksomme stof, måske)...

Men nej, de dropper vidst denne gang, og så må vi starte forfra, og så giver de mig det der...og ja det kommer sikker til at virke godt, men det er bare så frusterende at denne gang er spildt...

Jeg er ikke tvivl om at han er god, og jeg kunne godt snakke med ham, men er bange for at jeg rager uklar med dem derude hvis jeg kommer og fortæller hvordan de skal gøre deres arbejde, så tror jeg vil prøve at stole på dem...

Men måske jeg skulle ringe i morgen og spørge hvorfor jeg ikke får noget mere nu...jeg vil helst vide det hele...

Ja det er nemlig op ad bakke...men der er kun en vej...

KNUS

Anmeld

4. marts 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

nej jeg kender godt følelsen med at "det har jeg sgu ikke tid til!" men man har bare ikke noget valg

jeg ville virkelig ønske jeg havde bil, så ville jeg love at tage med dig hver eneste gang din mand ikke kunne!!

Nej det er jo det, jeg kan slet ikke overskue hvis det her skal blive en år lang kamp, men alternativet er jo ingen ting, og det er slet ikke en mulighed...

Det er mig stadig en gåde hvordan du efter SÅ meget ikke ligger i foster stilling og rokker frem og tilbage, men man finder jo styrken hver gang, og så tager en måned den anden...gætter jeg på...

Men samtidig giver du jo alt håb i verden - du er jo gravid...

Orh hvor er du sød...jeg tog mig selv i at kigge efter dig derude...man er vel lidt desperat til tider

Han er helt knust i dag, så jeg tror ikke jeg får lov til at tage afsted uden ham igen, og indtil videre har jeg også kun fået dårlige nyheder når han ikke har været med, så nu skal han med hver gang...

Anmeld

4. marts 2010

oo

Nej det er jo det, jeg kan slet ikke overskue hvis det her skal blive en år lang kamp, men alternativet er jo ingen ting, og det er slet ikke en mulighed...

Det er mig stadig en gåde hvordan du efter SÅ meget ikke ligger i foster stilling og rokker frem og tilbage, men man finder jo styrken hver gang, og så tager en måned den anden...gætter jeg på...

Men samtidig giver du jo alt håb i verden - du er jo gravid...

Orh hvor er du sød...jeg tog mig selv i at kigge efter dig derude...man er vel lidt desperat til tider

Han er helt knust i dag, så jeg tror ikke jeg får lov til at tage afsted uden ham igen, og indtil videre har jeg også kun fået dårlige nyheder når han ikke har været med, så nu skal han med hver gang...

åh jamen jeg har ligget i fosterstilling og bare tudbrølet og sagt at jeg ville have fjernet hele underlivet, så muligheden for baby helt var væk og jeg aldrig skulle tænke på det igen. men så pludselig vågner man op og har fået ny styrke og tænker "jeg skal sataneddeme give dig et los i røven, din elendige barnløshed!" og så kører man lidt igen

jeg tænker på dig hver gang vi er der! men jeg tror det er sidste gang på tirsdag...det er altså lidt underligt. dejligt - bevares! men underligt. jeg synes jo Randi er min læge, så nu skal jeg lige vænne mig til min RIGTIGE læge Ines

Godt han tager med for fremtiden, der er kun een gang Søren ikke har været med og det er netop fordi jeg har været hunderæd for at ligge alene derude og få en eller anden pissebesked og så skulle finde ud af at komme hjem bagefter. jeg fatter virkelig ikke hvorfor reglerne er sådan at manden kun kan få fri når han skal aflevere sæd!! sådan noget svineri, helt ærligt!

Anmeld

4. marts 2010

Mka

Mia Maia skriver:

Så var jeg til scanning i dag. Kæresten kunne selvfølgelig ikke komme med, men havde en veninde med...

Der var INGEN æg, slet ingen...

Jeg kunne slet ikke tænke, jeg sagde ikke et ord, og forsøgte bare at holde tårerne tilbage...

Min veninde som kørte, tog så lige en veninde med (hun stod tilfældigt og ventede ved bussen) - ikke fedt at side i bilen med en fremmed, jeg ville bare hjem...

Lige så snart jeg var kommet inden for døren tud brølede jeg bare...

Og kunne ikke ringe til kæresten som sad i kursus og min mors telefon var gået  stykker, så i næsten 2 timer lå jeg bare og græd på sofaen, og i ren desperation ringede jeg tudende ud til sygehuset, og prøvede at få nogen svar...

Er bare så vred, de sagde de var bedre end Gyn klinikken, for de havde meget større erfaring med PCO patienter...og desuden sagde de også at vi havde 30% chance og ikke 20% som mange andre...

Det hænger jo bare ikke sammen med at jeg ikke engang kan få æg...

Jeg er bange for at jeg slet ikke kan producere gode æg - jeg tror det her kommer til at blive en meget lang kamp, og er bange for om det overhovedet skal lykkedes...

Undskyld hvis det er langt og kludret, men tænker vidst ikke helt klart...er bare rigtig ked...

Mia Maia

Øv øv en skod dag   Lige et stort .

Godt de alle skønne mennesker ved så meget om det her inde, så de kan løfte ens humør lidt. Det skal nok blive dig en dag. 

Anmeld

4. marts 2010

Vial

Jamen jeg tænkte også at de så ville give mig gonal-f nu (og ja tror det er produktets navn og puregon er det virksomme stof, måske)...

Men nej, de dropper vidst denne gang, og så må vi starte forfra, og så giver de mig det der...og ja det kommer sikker til at virke godt, men det er bare så frusterende at denne gang er spildt...

Jeg er ikke tvivl om at han er god, og jeg kunne godt snakke med ham, men er bange for at jeg rager uklar med dem derude hvis jeg kommer og fortæller hvordan de skal gøre deres arbejde, så tror jeg vil prøve at stole på dem...

Men måske jeg skulle ringe i morgen og spørge hvorfor jeg ikke får noget mere nu...jeg vil helst vide det hele...

Ja det er nemlig op ad bakke...men der er kun en vej...

KNUS

Jeg kan godt forstå, at du ikke bryder dig om at fortælle læger, hvordan de skal gøre deres arbejde. De er tit meget faglige stolte (jeg har nok trådt et par læger over fødderne gennem tiden).

Det er i hvert fald smart, hvis du nøjes med at forholde dig spørgende til behandlingen. Dog stadig være skeptisk og evt. komme med ledende spørgsmål ang. behandling... kvindesnilde, du ved!

Jeg ville helt klart ringe derud i morgen og høre, hvad grunden er til, at du ikke kan fortsætte med gonal-f og se om æggene vokser. De vil nok sige, at de er bange for overstimulering. Så kan du evt. spørge, om i kan sætte dosis ned, og så kan du komme ind om tre dages tid og blive scannet? Så kan I se om æggene er vokset.

I samme anledning kan du da lige spørge om puregon er det samme som gonal-f. Alternativt så gå ind på cfc hjemmeside og skriv spørgrsmålet her. Så får du et helt klart svar fra Svend Lindenberg himself

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/dialog/spoerg-laegen/

Der kan du også kort fortælle om din behandling og høre hans mening (han vil nok sige, at du skal ringe..hehe).

Min erfaring med sygehuse, læger, behandlinger og patientrollen går tilbage til, da jeg var ganske få minutter gammel! Min erfaring siger mig klart, at man virkelig selv skal være chefen!...var jeg så ikke, da jeg vejde 1800 gram..haha.

Se nu fx min mavedeffekt. Igennem ALLE årene har jeg fået at vide, at det ALDRIG vil være et problem med graviditet. Nu står lægerne i kø for at advare om tarmslyng! Smukt ik. Det er kun mennesker og det som læger ALTID er gode til er at virke overbevisende

Knus fra en yderst emsig dame (du må altså bare se bort fra mine agressive kommentarer, hvis rådene går helt over dine grænser)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.