december børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.493 visninger
71 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

Lone Jakobsen

ja nu blev jeg lidt nysgerrig.

december børn: er det noget i tænker over/har tænkt over.....jer der prøver at blive gravide....jer der har børn der var planlagte....eller jer med små dejlige up-sere.

planlægger man så man (så vidt muligt) ikke føder i december, eller er man ligeglad? har det nogen betydning, for jer om barnet får fødselsdag der?

personligt vil jeg sige at da jeg selv, og rigtig mange i min familie har fødselsdag i december, så blev jeg ikke vildt lykkelig da min mellemste søn blev sat til midten af december, og sku jeg planlægge endnu en, ville jeg nok prøve på at det ikke blev der. men sku der komme en up-ser i december....ja så ville h*n være lige så velkommen som sine søskende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Honningblomst

Vi ville have sprunget december over men blev gravid i første runde. og bagefter valgte vi forårsbarn, synes det er alt for trist med efterår og vinterbørn...den første er maj, så nov og så marts og skal jeg have flere så bliver det forårs barn igen..

Anmeld

1. marts 2010

Corn

Jeg venter nr tre, og har ikke planlagt tidspunkt for deres komme, dog har jeg gjort alt for ikke at ramme december...  Da vi så har en fra februar og en fra marts, så blev vi enige om at nu ville vi prøve en sommer én...

Jeg er selv decemberbarn og har altid hadet at folk meldte fra min fødselsdag pga julefrokost osv... Og hvor er det træls at få at vide, at "din gave er ikke så stor, men din julegave er større..." Hvad kan man som spændt barn bruge det til....

Så en veninde og jeg mødes hvert år i december, hun har også fødselsdag, og så tager vi en hyggetur... Ingen andre inviterede=ingen afbud

Anmeld

1. marts 2010

Kløver

nutche skriver:

ja nu blev jeg lidt nysgerrig.

december børn: er det noget i tænker over/har tænkt over.....jer der prøver at blive gravide....jer der har børn der var planlagte....eller jer med små dejlige up-sere.

planlægger man så man (så vidt muligt) ikke føder i december, eller er man ligeglad? har det nogen betydning, for jer om barnet får fødselsdag der?

personligt vil jeg sige at da jeg selv, og rigtig mange i min familie har fødselsdag i december, så blev jeg ikke vildt lykkelig da min mellemste søn blev sat til midten af december, og sku jeg planlægge endnu en, ville jeg nok prøve på at det ikke blev der. men sku der komme en up-ser i december....ja så ville h*n være lige så velkommen som sine søskende

Hej

¨Det gør ik noget for os selvom vi har tænkt over vi helst ikke ønsker et december barn, ihvertfald ikke omkring jul/nytår, dette hænger sammen med jeg selv har den 25 dec, og synes da jeg var mindre det ville være dejligt at have en dag som var min og ikke skuklle deles med alle andre men også hvor det ikke er besværligt, fordi ingen kan komme grundet julen.

synes jo også engang det var fejt mine veninder kunne spise gratis på deres fødselsdag på feks bones når de aldrig ahvde åbent på min (dog det mindste problem hehe)

men tja kommer det så kommer det, så tager vi det med, selvom vi da håber det ikke bliver omkring juleaften/nytårsaften hvis det var

Anmeld

1. marts 2010

Pige2009

Personligt ville jeg aldrig "planlægge" ikke at få et decemberbarn, da jeg mener, at alle børn er dejlige og en velsignelse, og jeg mener faktisk, at dem der går burde skamme sig lidt Jeg har venner der har forsøgt at undgå decemberbørn, hvilket jeg synes er forkasteligt.

Forstår simpelthen ikke ræsonnementet bag.

K.h. Linda

Anmeld

1. marts 2010

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Vi ville have sprunget december over men blev gravid i første runde. og bagefter valgte vi forårsbarn, synes det er alt for trist med efterår og vinterbørn...den første er maj, så nov og så marts og skal jeg have flere så bliver det forårs barn igen..

jeg har også et vinter baren, et forårs barn og 2 sommer børn. ville foretrække et sommerbarn til enhver tid for der får man lov til at gå og strutte med maven så den bliver dejlig brun

Anmeld

1. marts 2010

MM1987

Jeg håber inderligt jeg bliver gravid her ved næste forsøg, og ja så vil jeg få termin i starten af december, og eller hvis det først lykkedes næste gang, i slutningen af december.

For mig er børn ikke noget man kan planlægge og derfor kan jeg heller ikke planlægge hvornår de skal have fødselsdag.

Jeg ville da gerne have et forår/sommer barn - men jeg vil allerhelst bare gerne have et barn, og det er lige så velkommen juleaften.

Men jeg tror det bliver en udfordring at få jul og fødselsdag adskilt, og det er noget jeg tænker en del over...

MVH Mia Maia

Anmeld

1. marts 2010

SaNiNa

Vi skal ikke have december børn da jeg selv er det og hader det... man får gaver alt alt for tæt på hinanden. Så Nicklas er lavet så han var sommerbarn...

Anmeld

1. marts 2010

Lone Jakobsen

Macaab skriver:

Jeg venter nr tre, og har ikke planlagt tidspunkt for deres komme, dog har jeg gjort alt for ikke at ramme december...  Da vi så har en fra februar og en fra marts, så blev vi enige om at nu ville vi prøve en sommer én...

Jeg er selv decemberbarn og har altid hadet at folk meldte fra min fødselsdag pga julefrokost osv... Og hvor er det træls at få at vide, at "din gave er ikke så stor, men din julegave er større..." Hvad kan man som spændt barn bruge det til....

Så en veninde og jeg mødes hvert år i december, hun har også fødselsdag, og så tager vi en hyggetur... Ingen andre inviterede=ingen afbud

jep jep, den kender jeg også. eller du får bare lige EN gave i stedet for to....det gør ikke noget vel JOOO. også selv om den så er dobbelts så stor.

jeg har selv den 21 og min mellemste har den 22....så jeg er super opmærksom på at han ikke skal snydes.

Anmeld

1. marts 2010

Sofia

Min kæreste og jeg startede projekt baby i november 09, og det var vores plan at holde pause med at prøve her de kommende måneder for at undgå en december-januar bebs. Både pga. julen og også pga. mine eksaminer. Jeg tror, jeg have en eller anden lyserød ide om, at jeg ville blive gravid med det samme, så vi ville have termin i september. Men det er ikke lykkes endnu, og vi har bestemt os for ikke at holde pause. Man ved jo aldrig hvor lang tid det tager at blive gravid, og derfor vil vi bare "klø på"  Men jeg kan da godt se de ulemper der er med et jule-barn. Men når det kommer til stykket, tror jeg ikke det betyder så meget. Modsat kan man jo også sige at det er surt at have fødselsdag i sommerferien, så kan man ikke have slikkepinde med i skolen osv. Uanset hvornår man har fødselsdag skal det nok blive en særlig dag, og det kan forældrene jo hjælpe til med. Tror bare det handler om at fokusere på fødselsdagen og så lægge julen lidt væk den dag! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.