Hvordan bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2008

Susan1978

Vi bor på en gård, hvor Svigermor bor i hovedhuset og vi i en af gårdlingerne, som efterhånden er bygget til 140 kvm beboelse.

vi har en lille have til og jannik et stort fiske/udehus og svigermor og kæresten har en mega have til. Ikke noget yderligere jord til. Så ingen dyr udover vores hund Laika.

:)

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2008

Sille

altså vi bor faktisk i rækkehus men kom til at trykke i afstemningen på eget hus... ik for kvikt.. I know...

Anmeld

20. maj 2008

Joan ( Smallie )

Vi bor i eget hus på 202 kvm i 2 plan så vi har masser af plas. Oven på er der soveværelse og 2 store værelser, badeværelse og pulterum.
Neden under er der en rigtig dejlig stor stue hvor der er masser af legetøj i og køkken er også rigtig stor. Så vi nyder det her ude på landet.

Der er også lige lidt græs at løbe rundt på ( læst 2800 kvm )

Og vi regner med at blive her til vi ikke rigtig kan klare os selv mere:)

Joan

Anmeld

20. maj 2008

Astrid P

Som ægte proletarer bor vi i et lille lejet aftægtshus ved siden af en stor, smuk og nærmest Morten Korch-agtig gård. Det er 100 m2 fordelt på to etager, og vi bruger ikke overetagen til andet end musiklokale og opbevaring. Så reelt set bor vi vel på omkring 60 m2, og gad bare godt have et ekstra rum så Bette-ski kan få sit eget værelse.
Når jeg er færdig på seminariet tror jeg at vi flytter længere sydpå hvor det er til at købe et hus for penge. Heroppe kan man ikke få nogetsomhelst for under 2 mill.

Når jeg engang bliver rig skal jeg have et smukt gammelt hus med en masse værelser, en masse plads og en kæmpe have! - Man har vel lov at drømme...

KH Astrid - fattigrøv uden udsigt til nogensinde at komme til at tjene kassen :( men rig på alt det, der virkelig gælder! (L)

Anmeld

20. maj 2008

heaven

vi bor eget hus sådan lidt ude på landet, en km fra byen med skole, daginstitution, brugs osv - dejligt at være sig selv og alligevel tæt på det hele. 10 km til randers c..... vores hus er 113 kvm i grundplan og vi er igang med overetagen, som vi regner med bliver omkring 80 kvm..... og vores grund er på 2975 kvm, så der er masser af plads til manden, sønnen, mig, hunden, de 2 katte og kaninen:P

Jannie

Anmeld

20. maj 2008

Anna-Rosa

jo nu skal I høre..

Vi bor simpelthen på sølle 95 m2 i et lejet rækkehus.....Ark det er ikke meget plads.. Vi solgte vores hus for ca 2 år siden, og går forhåbentlig igang MEGET snart med at bygge drømmehuset.. Vi skal bygge et fuldstændigt minimalistisk firkantet hus, med en gennemgående høj længe (over 4 meter til loft) hvor der går en tværgående længe med alm loftshøjde, under den høje...gir det mening? Det skal bygges i den fedeste grå mursten, med helt sorte vinduer og døre, og hele garage og skur delen, skal bygges op i sorte eternitplader, der ligger vandret.. Blir det ikke fedt nok tror I?

Glæder mig ihvertfald til at få noget mere plads...og få alle mine ting pakket ud af div. lofter og containere rundt omkring...

Anmeld

20. maj 2008

birgittemarie

Vi bor i lejet hus (min fars) på omkring 70 m2. Derudover har vi en kæmpe terasse, hvor halvdelen er overdækket, en 1300 m2 have/skov og et musikrum på godt 25 m2. Vi kunne godt bruge meget mere plads...

Anmeld

21. maj 2008

Helle30

Tjahh Birgitte. Du har jo set, hvordan jeg bor, men jeg synes det er ret sjovt at læse, hvordan alle bor, så hér er mit bidrag:
Jeg bor på en gård/landbrug, som dog kun er til fritidsdyrkning, da arealerne begrænser sig til ca 40 tdrl. Det kunne man leve af i "gamle dage". Det kan man ikke længere.
Lige nu består gården af stuehus i 2 plan med knapt 400 m2 beboelse + lidt kælder. Derudover har vi én længe tilbage, hvor vi har værksted, fyrrum, et par garager og div. opbevaringsrum. Vi har for nylig revet to stalde + laden ned, for de var ikke bedre værd og desuden har vi jo ikke dyrehold. I stedet skal der nu opføres en stor hal til maskinopbevaring, korn- og frøtørring mv.
Vores have er ca. 2000 m2 og er opdelt i en frugthave og en ren "plæne-have". Hele haven er lukket af nøddehegn + alverdens buske, så der er altid læ ét eller andet sted. Desuden har vi en lille skov.
Lige for tiden er jeg rigtig glad for haven, skoven og terassen på bagsiden af huset, for forsiden med gårdsplads og byggerod er ikke for kønt at kigge på.

- Helle, der som housekeeper og greenkeeper IKKE mangler plads

Anmeld

21. maj 2008

Bamseboet :D

Helle30 skriver:

Jeg bor på en gård/landbrug, som dog kun er til fritidsdyrkning, da arealerne begrænser sig til ca 40 tdrl. Det kunne man leve af i "gamle dage". Det kan man ikke længere.
Lige nu består gården af stuehus i 2 plan med knapt 400 m2 beboelse + lidt kælder. Derudover har vi én længe tilbage, hvor vi har værksted, fyrrum, et par garager og div. opbevaringsrum. Vi har for nylig revet to stalde + laden ned, for de var ikke bedre værd og desuden har vi jo ikke dyrehold. I stedet skal der nu opføres en stor hal til maskinopbevaring, korn- og frøtørring mv.
Vores have er ca. 2000 m2 og er opdelt i en frugthave og en ren "plæne-have". Hele haven er lukket af nøddehegn + alverdens buske, så der er altid læ ét eller andet sted. Desuden har vi en lille skov.
Lige for tiden er jeg rigtig glad for haven, skoven og terassen på bagsiden af huset, for forsiden med gårdsplads og byggerod er ikke for kønt at kigge på.

- Helle, der som housekeeper og greenkeeper IKKE mangler plads

nøøøøøøøøøj, 8D spørg lige om jeg er misundelig... :)
wow hvor er det bare lækkert , oz mig!! oz mig! :P

Anmeld

21. maj 2008

Rasmine

Vi bor i hus. Har 164 kvm, og kælder på ca. 80 kvm (Nej, hvor lækkert med så meget plads til opbevaring i kælderen, siger folk. Tja, det er det vel også, men når man[f] har[/f] pladsen til opbevaring, bliver det mest crap, som aldrig bliver brugt, som optager den plads. :'( ) Vi har 3 etager, 4 værelser, kæmpe køkkenalrum, stor tv stue, og 3 badeværelser, og en sauna (som aldrig er blevet brugt) Lille grund på godt 500 kvm, med lukket baghave, med pavilion. I centrum af Viborg, det tager ca. 10 min. at gå ind på gågaden. (Skønt, sagde hun, og startede bilen hever gang hun skulle derind) Vi bor lige op af en stor park, som i øvrigt er fredet, så der sker aldrig noget, ingen arrangementer eller koncerter, dog brændes heksen af hvert år. Det eneste spændende som sker i den park, er når parkmændene skælder os ud, fordi Charlie ikke er i snor. :P Vi har ca. 8 min. gang til søerne i Viborg. Vi elsker at bo her, men er for dårlige til at benytte os af beliggenheden. Nå jo, børnehaven/vuggestuen ligger 5 min. gang herfra også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.