Hvordan bor i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2008

Lise

ivfmarie skriver:

Men hvad kan man forvente at få for 2500 om måneden?

:-o

Ikke meget - ikke i den her del af landet i hvert fald. Det var hvad jeg gav for at leje et 9 kvm lille værelse i en stor lejlighed på Vesterbro i Kbh i 2002 hvor vi ialt boede 3-4 mennesker (hvoraf den ene var virkelig sær) og en åndsvag hund.

den lejlighed jeg flyttede fra i Aalborg gav jeg også ca 2500 kr om måneden for (2001-2002) - men det var da i det mindste min egen...alle 43 kvm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2008

Anja

Vi bor i eget hus.

Et helt nyt hus (3 år gammelt), som min mand selv har tegnet og selv har været med til at bygge. Det er på knap 200 km2, så vi har fint med plads.

Anmeld

20. maj 2008

Lise

ivfmarie skriver:

Bamseboet :D skriver:

det er en 95 m2 men vi mangler plads, og på tænker at flytte igen...

Ja! Vi har omkring 100, og jeg syns det er alt for lidt...

Vi har også 100 kvm. Kunne sagtens bruge et par stykker mere. Men det var der ikke lige råd til. Heldigvis har vi plads til at bygge 20-30 kvm til, hvis vi en dag får råd, og ikke flytter til et andet hus.
Vores 100 kvm er i ét plan. Selvom vi drømmer om en 1. sal, så er det nok det bedste, kan jeg se :)

Anmeld

20. maj 2008

Lise

Tynen skriver:

Don´t mention it!
Vores have ligner bæ og det er så stressende at kigge på.

Desværre har det taget sin tid at bekæmpe laksepink vægge med coralblå fliser, for ikke at tale om den übber grønne stue med dertilhørende brune lofter og grå gulvtæpper.
Har det virkelig været in engang?!!

Trine - Der godt gad vinde en million så det hele kunne fixes af en omgang!

Haha...her var der også pink vægge da vi overtog. Køkkenet var i grønt med brune fliser på væggen. Der var 4-5 lag tapet med forskellige strukturer, farver, blomster over det hele, i soveværelset var der kork(!) på væggen, og toilettet det var bare ulækkert. Haven var fyldt med tulipaner, rododendron og alskens plante- og blomstervækst - har aldrig set noget lignende. Vi passede det naturigvis ikke, så det blev hurtigt til en urskov.
Vi overtog 14 dage inden vi flyttede ind, og heldigvis så knoklede Christian, familie og venner i døgndrift så det var bare lidt pænt da vi flyttede ind. Siden har der været et projekt hele tiden; først værelserne, så køkkenet, så badeværelse, så børneværelse, indkørsel og nu haven. Og vi er ikke færdige! Langt fra. Men efterhånden ligner det noget jeg vil være bekendt, og vi kommer et skridt videre hele tiden.

Lise - som virkelig også sagtens kunne bruge en million..også to...

Anmeld

20. maj 2008

Nadi

Her bor vi i lejlighed på 2. sal 8( Det er lidt (læs meget) hårdt når p-pladsen er i den anden ende af blokken som tæller 5-6 opgange og man har en 10-mdr gammel baby på den ene arm og 2 bæreposer i den anden!!

Jeg håber at vi kan blive skrevet op og får et lille nybygget (leje)rækkehus tæt på mine forældre. Men nu måvi se hvad der sker. Vil bare så gerne have det rækkehus!!! Så kryds alt hvad der krydses kan :D

-Nadia

Anmeld

20. maj 2008

bette

vi bor i lejlighed.. også på 2. sal.. aaaav mine arme.. de bliver sku længere og længere af at bære min klump.. og bæreposer som nadi skriver..
drømmer om hus.. men først drømmer jeg om at vores gæld forsvinder ud i den blå luft.. puf og så er der sku fri bane til opsparing.. hehe jeg drømmer vist for meget..

men vil sååååå gerne have hus, flere børn og huuuuuuuuuuund!!!! har jo min dejlige mand og mikkel manden.(L)

Anmeld

20. maj 2008

Grynt

Vi bor i lejlighed på 1. sal. Vi har en 4 værelses på 106 m2 og en stor lukket altan. Jeg er faktisk meget glad for vores lejlighed, men hvis man skulle ønske noget så var det da at få bare en lille bitte have, hvor man kunne sidde ude og nyde morgenkaffen, grille et par pølser om aftnen og ungerne lege i sandkassen. Nogle gange ville jeg da ønske vi havde vores eget hus, men når jeg tænker på hvad det ville koste at få nogen ud når ting går i stykker, er jeg da glad for jeg bare skal ringe til viceværten og så kommer han fluks ;)

Anmeld

20. maj 2008

Marco2

Ja, vi bor i en gammel kasse fra 1913. Dog er den efterhånden rimeligt sat i stand med bad, køkken und so weiter. Da huset er så gammelt er der også en gammel have hvor vi tilbringer mange timer med at dase i skyggen af de gamle træer. Vi har fået lagt 170kvm stenbelægning sidste år, for at holde havevedligeholdelsen på et minimum, men der er dog græsplæne som Emily kan lege på.

Huset er på 138 kvm + 82 kvm kælder. Går og overvejer at flytte i nyt et-plans for synes de mange kvm ovenpå egentligt er spild. Vi har soveværelse, børneværelse, gæsteværelse og stor repos, men vi bruger det jo ikke til andet end opbevaring af vores tøj og til at sove.... Der går jo maaaange år før Emily vil lege oppe på sit værelse alene....

Nå, men mange af Jer kender jo mit hus for I var her jo til baby-tamtam... var det sidste år, eller var det i år...shit jeg kan sgu ikke huske fra mit hoved til min røv...

og jeg er endda holdt op med at amme så jeg kan ikke påberåbe mig ammehjerne:(

AG - som skal ud at spise med en veninde i aften

Anmeld

20. maj 2008

Plysbjørnen

Her bor vi også i et lejet rækkehus, men de hænger kun sammen 2 og 2 så det går vældig fint... Vi er lige flyttet ind her i Januar, men er meget glad for det, vi har 95 kvm for delt på 2 plan plus noget der vel må være ca 45 kvm kælder...

Oven på er der badeværelse (husets eneste (god motion)), 2 store soveværelser og et lille værelse, så alt efter kønnet på den næste lille charmetrold skal vi igang med at lave lidt om oven på når de forskellige tilladelser er indhentet...

Så kunne vi med tiden også godt tænke os at få sat en terrasse dør i, så planer er der nok af på det punkt også...

Lige pt er hele indkørslen gravet op da vi gerne ville have den lagt om, og samtiddig er vi igang med at grave ud til diverse blomster bede omme i baghaven... Så manden (kæresten) har nok at se til...

Betina1978 - Laura 010807 - Rejen 19+0

Anmeld

20. maj 2008

Loggidut

ja vi bor jo i et gammelt hus fra 1900 tallet (som mange af jer ved) 178 kvm (mener jeg) men byggerod ûber alles!

well, huset har vi købt efter min fars død, og børnene er nu...hmmm...4.generation som bor her...
vi har stor have en gårdsplads, netto i baghaven, og stationen samme sted...så det er fint.

når vi er færdige bliver det nok godt, men der går vist maaaaannnnnnggggge år endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.