DK skriver:
Ja men så ved vi da det. Jeg tror ikke rigtigt at man bruger tang her i Danmark mere. Det er vist et "oldtidslevn". Og jeg mener også at man får lov til selv at føde moderkagen (det gjorde jeg i alt fald). Jordmoderen ventede på at jeg pressede og så kom den stille og roligt ud. Hun hev den ikke ud sådan der!
kan se tråden er gammel men vil lige svare på det med tangen, den bruges stadig men yderst sjældent tror jeg.
min yngste blev taget med tang, hans hjerte dykkede meget hurtigt så skulle have akut kejsersnit for var kun åben 5 cm så måtte ikke presse endnu, men den tid det tog at komme på operationsbordet (ca 8 min) var jeg åbnet til 9 cm, så der lå jeg med drop i hånden og skulle til at have fuld narkose, men var i panik (frygtede ks
) så min jordemoder sagde stop til lægen og sagde hvis du vil føde normalt presser du NU, men havde ikke presseveer endnu så fik ikke rigtig nogen hjælp fra kroppen, men hurtigt skulle det gå så hun tog en sugekop, men den ville ikke side fast så hun endte med en tang, og min søn havde da også mærker af tangen de første par dage, og for s.... hvor gjorde det ondt da hun skulle have tangen om hovedet 
fik så også af vide et par timer efter jeg skulle have antibiotika for de var ikke 100% sikker på tangen var steraliseret 
blev lidt langt 
Anmeld