Hvis Rosa får sin vilje...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Rosa skriver:

Mange tak - han er heldigvis gået med til det, om end lidt modstræbende... Men for pokker, jeg er sikker på han bare skal vænne sig til det! Og han fik jo både Jonathan og sit eget efternavn, så mor her får mellemnavnet - det er kun ret og rimeligt!

HELT enig søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

ihh det er da bare et flot navn til jeres lille prins

og godt han gik med til det , ham svenskeren

Anmeld

22. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Jonathan Birk Solvang  

Tillykke med det, lyder rigtig flot.... og ja nu må du heller se, at komme ud og finde en dåbskjole i en fart mens du alligevel er så godt i gang  

Hehehe, aldrig i livet!!! Dåb bliver der ikke noget af, det er heldigvis en af de ting vi er meget enige om Men en navngivningsceremoni skal han have, selvom kjolen nok bliver sparet væk 

Anmeld

23. februar 2010

qp

Rosa skriver:

Hehehe, aldrig i livet!!! Dåb bliver der ikke noget af, det er heldigvis en af de ting vi er meget enige om Men en navngivningsceremoni skal han have, selvom kjolen nok bliver sparet væk 

Ja det er hellere ikke særlig sødt, at proppe de små knægte i kjoler og kyse!  Jeg gjorde det af traditionelle årsager - jeg er mega ateist og hvis det var ret burde min søn have lov til selv, at vælge fremfor, at  blive påtvunget det. Men jeg forsøger, at "retfærdiggøre" det med, at han jo så selv kan vælge konfirmationen fra når vi når dertil.

Anmeld

23. februar 2010

Miamaja

Rosa skriver:

dejligt at hore der er andre end os der har valgt daaben fra

Anmeld

23. februar 2010

Michael healer

Rosa skriver:

Stort Tillykke med at det lykkes at finde et navn manden kunne gå med på

Dejligt i var enige om navngivning , det er vi også her hjemme

mvh Michael

Anmeld

23. februar 2010

Moderator

Stort Tillykke med at det lykkes at finde et navn manden kunne gå med på

Dejligt i var enige om navngivning , det er vi også her hjemme

mvh Michael

Mange tak - ja det har været en lang proces, men nu er vi endt med hvad jeg vil betegne som et yderst tilfredsstillende navneforlig

Hvad angår navngiving så har vi lidt kig på

http://www.livsceremonier.dk/index.php?id=34

Jeg synes det lyder som et fint alternativ til en traditionel dåb, for jeg vil gerne bevare det lidt højtidlige indslag - men på denne måde kunne vi holde det på den måde vi helst vil, nemlig en sommerdag i botanisk have eller ved Moesgaard strand med en pavillion og en stor grill

Anmeld

23. februar 2010

Tullebobs

Kære Rosa

Tillykke med navnet til jeres lille hjertegryn - det er super duper fint! Han bliver en stærk lille fyr - er jeg sikker på!

Godt at svensken lod sig overtale - under moderat psykisk pres (gravid hormonella kæreste der græder maaaange kilometer væk ).

Her hos os venter vi en lille William Østergaard Nielsen. Jeg var ellers meget pro navnet Linus (svensk ikk?), men her nedlagde manden veto...

Kh Trine

Anmeld

23. februar 2010

Moderator

Tullebobs skriver:

Kære Rosa

Tillykke med navnet til jeres lille hjertegryn - det er super duper fint! Han bliver en stærk lille fyr - er jeg sikker på!

Godt at svensken lod sig overtale - under moderat psykisk pres (gravid hormonella kæreste der græder maaaange kilometer væk ).

Her hos os venter vi en lille William Østergaard Nielsen. Jeg var ellers meget pro navnet Linus (svensk ikk?), men her nedlagde manden veto...

Kh Trine

Hej Trine!

Mange tak skal du have!

Både Linus og William var med på vores liste, men manden nedlagde som din også veto mod Linus. Det er åbenbart alt for almindeligt i Sverige, synes han...

Det er virkelig svært det der med navne, man vil jo allerhelst bare være helt enige fra starten om et navn som man begge to elsker - men hvor tit sker det i virkeligheden? Da vi troede vi ventede en pige endte vi med, (via forhandling om bogstaver m.m.) at blive meget enige om Cajsa Olivia - men det har virkelig været svært med drengenavne.. Uanset havd jeg fandt på så nedlagde hjemmestyret veto fordi han kendte nogen eller havde set nogen på tv som hed det... Jonathan var hans forslag - sammen med Alexander... Jeg ville have Sander eller Sylvester, Men jeg "gik med" på Jonathan til sidst - på den betingelse at jeg måtte vælge et mellemnavn - men det skulle være et Niklas kunne gå med til... Og sådan startede 3 måneders forhandlinger som så blev afsluttet i går.

Pyha... Men jeg er, som politikerne siger, meget tilfreds med forliget...

Knus

Rosa

Anmeld

23. februar 2010

Tullebobs

Rosa skriver:

Hej Trine!

Mange tak skal du have!

Både Linus og William var med på vores liste, men manden nedlagde som din også veto mod Linus. Det er åbenbart alt for almindeligt i Sverige, synes han...

Det er virkelig svært det der med navne, man vil jo allerhelst bare være helt enige fra starten om et navn som man begge to elsker - men hvor tit sker det i virkeligheden? Da vi troede vi ventede en pige endte vi med, (via forhandling om bogstaver m.m.) at blive meget enige om Cajsa Olivia - men det har virkelig været svært med drengenavne.. Uanset havd jeg fandt på så nedlagde hjemmestyret veto fordi han kendte nogen eller havde set nogen på tv som hed det... Jonathan var hans forslag - sammen med Alexander... Jeg ville have Sander eller Sylvester, Men jeg "gik med" på Jonathan til sidst - på den betingelse at jeg måtte vælge et mellemnavn - men det skulle være et Niklas kunne gå med til... Og sådan startede 3 måneders forhandlinger som så blev afsluttet i går.

Pyha... Men jeg er, som politikerne siger, meget tilfreds med forliget...

Knus

Rosa

Godt benarbejde giver som regel gode resultater

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.