dine børns navne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

LinLin

Zafir skriver:

I-runen og Y-runen er den samme, derfor er det et tolkningsspørgsmål, hvor vidt det er Idun eller Ydun, det er højst sansynligt udtalt ens. I øvrigt, mener de fleste der oversætter sagaerne at Y-runen udtales som J og bruges derfor oftes i sammenhæng, hvor man vil bruge et J, derfor mener VI at den 'rigtige' stavemåde er med i. Det mener de fleste andre der bruger det navn også. Der er kun få der bruger navnet med Y.

Hvis du spørger mig, lyder det hele ikke godt med Y.

Navnet er også stamnavn til Ida

Tak for info!

Jeg synes da også det lyder pænest med I

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

LinLin

DianaMoar skriver:

Lucas kom til at hedde Lucas fordi min mand hedder Claus så byt lidt rundt på bogstaverner så har du Lucas

Claus = Lucas 

Hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia for jeg hedder Diana

Diana = Nadia 

Hvad gør I så hvis I får en dreng mere?????

Anmeld

14. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa tøser!

Vores ældste søn hedder Nicklas . Kunne slet ikke selv finde ud af hvad han skulle hedde, på listen stod der William, Noah og Sebastian. Men så sagde min lillesøster at hun syntes han skulle hedde Nicklas. Så det kom han til....

Med ham i maven snakkede vi Mikkel og Mathias hvis det blev en dreng. Og var faktisk mest opsat på Mikkel. Da vi så var til Md Scannning og fik afvide det var en dreng sagde jeg til min kæreste at han måttte bestemmme hvilken en af navne han syntes vores søn skulle hedde og ja han skal så hedde  Mathias 

Anmeld

14. februar 2010

Diana...

Mor til David skriver:

Hvad gør I så hvis I får en dreng mere?????

Jamen så skal vi jo bare finde et drenge navn :) Han kan jo ikke hedde Nadia vel ;)

Anmeld

14. februar 2010

Diana...

with.love skriver:

Nej hvor er det genialt..  Lidt svært med de navne mig og min kæreste har, men synes det er fantastisk med jeres..

Tak :)

Anmeld

14. februar 2010

LotteGabriella

Jeg ved ikke hvorfor det lige præcis er Daniella jeg faldt for...jeg kender ikke andre der hedder det, og det eneste som jeg havde som ønske var at navnet skulle være sydlandskklingende, da jeg selv er 1/2 italiener og ikke synes at hun skulle ha' 2 navne som jeg selv har Brian var vild med navnet Malou, men det er i min verden et kæledyr, da jeg selv kendte en kat der hed det

Jeg ville oprindeligt gerne ha' haft navnet Isabella efter min lillebrors veninde, men det var helt udelukket fra Brians side....så da lillepigen var 1 dag gammel blev vi enige om Daniella, som jeg foreslog

Anmeld

14. februar 2010

LinLin

DianaMoar skriver:

Jamen så skal vi jo bare finde et drenge navn Han kan jo ikke hedde Nadia vel

Men så er systemet jo gået helt i stykker! - var bare det jeg mente

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mor til David skriver:

Tak for info!

Jeg synes da også det lyder pænest med I

U R Welcome!!

Anmeld

14. februar 2010

Ox.

Vores lille prinsesse hedder Lilje Eva ...

En dag da jeg var lille fik min mor en kæmpe buket Liljer, og jeg var så betaget af dem, synes de var så flotte, så lige siden dengang var min yndlingsblomst en Lilje og hvis jeg skulle få en pige en dag skulle hun ihvertfald hedde det.

Eva er efter min smukke, fantastiske farmor som jeg savner så inderligt, hun blev grusomt taget fra os, efter nogle læger/sygeplejersker på Kolding sygehus ikke kunne finde ud af deres arbejde! Hun betød ufatteligt meget for mig .. så derfor hedder min lille pige også Eva

Anmeld

14. februar 2010

mor-til-vanessa

min pige hedder vanessa og det gør hun fordi hendes far er amerikaner og ville ikke have hun skulle hedde noget dansk. ville rigtig have hun skulle hedde ciara man det var der ikke nogen der kunne udtale og da spencer en dag sagde hva med vanessa, så lød det bare helt rigtig. og nu hedder hun det og dt passer bare vildt godt til hende senere kom vi også på sade. så hun hedder vanessa-sade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.