dine børns navne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - Idun var jo så smuk, skøn og fuldstændig uden rynker og helt fin og lyserød da hun blev født (læs NOT - kærlighed gør blind! FNIS), så hun kunne naturligvis ikke hedde andet. Vi havde et par navne på listen, som jeg slet ikke kan huske nu.

Men altså, hvis der er nogen der IKKE skulle vide, hvem Idun er, så:

IDUN - Asynje i Asgård

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

et-ønske

Hej

Min datter hed i 9 mdr Ida-Marie.... Det har hun så ikke gjort siden

Jeg har altid sagt at min datter skulle hedde Freja/freya, men havde det ikke sådan da vi fik at vide at det var en pige vi skulle have, hun skulle bare hedde Ida-Marie. Da Freya så kom til verden tog tingene en helt anden drejning  Jeg havde forestillet mig en lille din babypige, og ud kom et barn på 4800 gr med verdens største kinder!! Hun kun slet ikke åbne øjnene for de store kinder  og hun kunne bare ikke hedde Ida-Marie, hendes far og jeg kiggede på hinanden og besluttede hurtigt at hun skulle hedde Freya/Freja (stavemåden kom først senere!).

Barnets navn blev Freya Victoria, mor bestemte hvordan det skulle staves, og faren mellemnavet. Hvis mor havde bestemt det hele havde hun heddet Freya Liv

Kh Ditte

Anmeld

14. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Eva skriver:

Jeg kender den klogeste mest inspirerende dame der hedder det...en stor kvinde, med et tørklæde om hovedet og en fantastisk hjerne...hun er så stor, altså..ja, bare fantastisk...hun er pædagog og var supervisor der hvor jeg var i praktik...Nå, men ville bare sige at det er skønt med navne som ikke alle hedder...

Runa er så fint et navn Min veninde der bor i Norge, har en datter hedder Alruna. Synes også det er fint.

Anmeld

14. februar 2010

lion

Jeg hedder Kjær til mellemnavn så det skal alle mine børn hedde, de får så farens efternavn, da jeg synes han også skal ha noget at sige og hvis(når) vi bliver gift er jeg den eneste der skal skifte efternavn.

Min skønne datter hen næsten fra start Cassandra, jeg så navnet på nettet og var vild med det.

Min dreng som snart kommer skal hedde Julius Alexander. Det har hele tiden skulle være Julius og Alexander er jeg også vild med, men det starter ikk med J så blev det til hans mellemnavn.

Julius= Cæcar

Alexander = Alexander den store.

Får jeg flere børn skal piger starte med C og drenge med J, for hvis man tager mellemnavnet væk kommer både farmand og Julius til at kunne skrive J.J ved deres navn.

Anmeld

14. februar 2010

BinaMor

Vores hedder Gabriella for hvis hun havde været en dreng skulle han hedde Gabriel efter ærke englen.

jeg ville have haft Rosa men til en scanning gabte hun helt vildt og så grinede vi lidt af det (gab=gabriella)

Anmeld

14. februar 2010

Clement09

Min datter hedder Jasmin.. Har altid været vild med det navn.. også der jo os en blomst der hedder Jasmin

Anmeld

14. februar 2010

karina1980

Phillip hedder Phillip fordi, tja det kom bare til mig en dag og så kunne han ikke hedde andet var omkring 20 uger henne

Jasmin skulle hedde sara men da hun blev født sagde far at hun skulle hedde Jasmin og tja det kom hun så til, så har en pige med det fineste blomsternavn der leger krig med drengene

Anmeld

14. februar 2010

TbCp

Min datter hedder Liva Anika, dog kun kaldet Liva.
Jeg havde rigtig mange pigenavne på min "liste" men navnet Olivia var jeg helt vild med. Min mand synes dog ikke så godt om det....
En dag kom han så med navnet Liva, og da det var tæt på Olivia sagde jeg OK

Anika ville jeg hele tiden have hun skulle hedde til 2. fornavn, opkaldt efter min lillesøster som jeg mistede 1 1/2 år før Liva kom til verden

Anmeld

14. februar 2010

Pia.

Sikke en hyggelig debat

Mikkel var slet ikke noget problem der var vi meget enige, kom der en dreng ud skulle han hedde Mikkel - vi var begge vilde med det navn...

Mille var ikke lige så nem... Hun hed faktisk langtid Emma inde i maven, men 14 dage før fødslen, blev vi alligevel i tvivl, vi skulle spise hjemme hos mine forældre og min far begyndte med en masse forskellige navne og pludselig sagde han Mille, vi tog hjem og tænkte over det og Mille blev det.

Mads var heller ikke nem, jeg ville så gerne have Victor eller Frederik, men de navne var Jim ikke så vilde med, og så syntes han at når det endte ud med at Mille blev med M og der så var to M-børn allerede så skulle mindste manden også hedde noget med M. Så det blev Mads.

De hedder ikke Mikkel, Mille og Mads, fordi det skal passe sammen, men fordi det lige var de tre navne der passede til de tre børn...

De har så alle tre to navne og hedder:

Mikkel Emil

Mille Mathilde

Mads Frederik

Nå en nummer fire melder sin ankomst, bliver det nok en Malthe, en Marie eller en Maia

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Sikke en hyggelig debat

Mikkel var slet ikke noget problem der var vi meget enige, kom der en dreng ud skulle han hedde Mikkel - vi var begge vilde med det navn...

Mille var ikke lige så nem... Hun hed faktisk langtid Emma inde i maven, men 14 dage før fødslen, blev vi alligevel i tvivl, vi skulle spise hjemme hos mine forældre og min far begyndte med en masse forskellige navne og pludselig sagde han Mille, vi tog hjem og tænkte over det og Mille blev det.

Mads var heller ikke nem, jeg ville så gerne have Victor eller Frederik, men de navne var Jim ikke så vilde med, og så syntes han at når det endte ud med at Mille blev med M og der så var to M-børn allerede så skulle mindste manden også hedde noget med M. Så det blev Mads.

De hedder ikke Mikkel, Mille og Mads, fordi det skal passe sammen, men fordi det lige var de tre navne der passede til de tre børn...

De har så alle tre to navne og hedder:

Mikkel Emil

Mille Mathilde

Mads Frederik

Nå en nummer fire melder sin ankomst, bliver det nok en Malthe, en Marie eller en Maia

En nummer fire... syntes du skrev du aldrig skulle have flere....fortæl fortæl..

Åh, kan godt huske alt det kaos med navne til både Mads og Konrad, det var skisme ikke nemt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.