Vores 3 børn har også et system i navnene, mellemnavn 1 er fra den nordiske mytologi, nr 2 fra familien.
deres forvavne er Malthe, Astrid og Sander.
De har lige mange bogstaver, og 2 orddele (godt at synge på) men mest af alt fordi de mennesker jeg kender med de navne er venlige stærke personligheder, og så synes vi at navnene passer godt sammen, og de er jo alle meget gamle navne, omend der er et tyskt, et svenskt og fra makedonien.
Også betydningerne har jeg holdt meget øje med, da mit fødenavn betyder bitterhed :-s og min mands vildsvine ven :-P også navnetallene har jeg holdt øje med da de siger meget om personligheden bag navnet, jeg har checket det ved alle jeg kender, og det paser faktisk!! -den synes jeg er en god en at kikke på før man setter navnet helt fast. her er linket, den er lidt indviklet, da du ikke direkte ved et navn kan se tallet det høre til, der skl i søge, men ok der er jo kun 9 af dem og nogle gode søgemetoder. :-)
http://mitbarnsnavn.dk/artikler/det-betyder-navnetallene
hilsen Nynne som er født Marie :-P
Når den yngste prinsese kommer til sommer er det stadig kun fornavnet vi er i tvivl om. :-) mellemnavnene er allerede bestemt.
Anmeld