dine børns navne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

CarinaSB

Noah kom til at hedde Noah fordi at det navn var vi bare vilde med :) vi lå i sengen og snakkede navne :) Per sagde 2 navne og siger så i sjov at bette fisen skulle sparke når han hørte et navn han kunne lide ... :) da han nævnte Noah blev der moslet helt vildt i maven .. så blev det Noah :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

LinLin

Zafir skriver:

Altså - Idun var jo så smuk, skøn og fuldstændig uden rynker og helt fin og lyserød da hun blev født (læs NOT - kærlighed gør blind! FNIS), så hun kunne naturligvis ikke hedde andet. Vi havde et par navne på listen, som jeg slet ikke kan huske nu.

Men altså, hvis der er nogen der IKKE skulle vide, hvem Idun er, så:

IDUN - Asynje i Asgård

Jeg troede hende i Nordisk mytologi hed Ydun...? (eller er det kun i Jul i Valhal? )

Anmeld

14. februar 2010

NynneKlink

Vores 3 børn har også et system i navnene, mellemnavn 1 er fra den nordiske mytologi, nr 2 fra familien.

deres forvavne er Malthe, Astrid og Sander.

De har lige mange bogstaver, og 2 orddele (godt at synge på) men mest af alt fordi de mennesker jeg kender med de navne er venlige stærke personligheder, og så synes vi at navnene passer godt sammen, og de er jo alle meget gamle navne, omend der er et tyskt, et svenskt og fra makedonien.

Også betydningerne har jeg holdt meget øje med, da mit fødenavn betyder bitterhed :-s og min mands vildsvine ven :-P også navnetallene har jeg holdt øje med da de siger meget om personligheden bag navnet, jeg har checket det ved alle jeg kender, og det paser faktisk!! -den synes jeg er en god en at kikke på før man setter navnet helt fast. her er linket, den er lidt indviklet, da du ikke direkte ved et navn kan se tallet det høre til, der skl i søge, men ok der er jo kun 9 af dem og nogle gode søgemetoder. :-)

http://mitbarnsnavn.dk/artikler/det-betyder-navnetallene

hilsen Nynne som er født Marie :-P

Når den yngste prinsese kommer til sommer er det stadig kun fornavnet vi er i tvivl om. :-) mellemnavnene er allerede bestemt.

Anmeld

14. februar 2010

LinLin

David har ALTID været mit yndlingsdrengenavn. Så smukt! Jeg er ikke specielt kristen - går fx kun i kirke til dåb, bryllup og begravelser (så er vel en "helt almindelig dansker"  Synes det passer lige godt til en lille dreng, en voksen, samt en gammel mand!

Den vi venter skal (formentlig) hedde Signe eller Adam Kunne godt have tænkt mig et hebraisk navn til pigen også, fordi det ville passe bedre med David, men vi kan ikke rigtigt lide nogen af pigenavnene i Biblen - andet end Maria, men det hedder min kusine, så det ville være underligt...

Anmeld

14. februar 2010

LinLin

NynneKlink skriver:

De har lige mange bogstaver, og 2 orddele (godt at synge på) men mest af alt fordi de mennesker jeg kender med de navne er venlige stærke personligheder, og så synes vi at navnene passer godt sammen, og de er jo alle meget gamle navne, omend der er et tyskt, et svenskt og fra makedonien.

Det har jeg faktisk tænkt på mht til EMIL, for det synes jeg også om, men man kan simpelthen ikke synge fx "I dag er det Emil-ils fødselsdag"!! Så vigtigt med tryk på 1. stavelse

Anmeld

14. februar 2010

NynneKlink

Det har jeg faktisk tænkt på mht til EMIL, for det synes jeg også om, men man kan simpelthen ikke synge fx "I dag er det Emil-ils fødselsdag"!! Så vigtigt med tryk på 1. stavelse

Precis hvad jeg mener! :-D har arbejdet i en børnehave, og det er godtnok ofte man synger LI-Ivs eller TO-Oms fødselsdag. (bare et eksembel)

desuden, omend der er mange smukke navne med 1 stavelse, har vi hjemme altid haft 1 stavelse til hunde fordi det er så godt at råbe på, på stranden når lumperten er løbet for langt væk. :-D

REX! HER!

hvorved når jeg kalder på mine unger er det automatisk venligere: MAAAALTHEEEE! AAAAASTRIID! :-D (sander er 1 1/2, han løber ike så hurtiget.... endnu!)

men jeg tror det er meget smag og behag, det vgtigste er nok at man finder et navn som man selv synes er smukt og passer til den lille guldklum, heldigvis har vi jo 6 månders 'prøvetid' i danmark. (i holland 3 arbejdsdage) så detr er da lidt lettere at give et velovervejet navn. :-D

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mor til David skriver:

Jeg troede hende i Nordisk mytologi hed Ydun...? (eller er det kun i Jul i Valhal? )

I-runen og Y-runen er den samme, derfor er det et tolkningsspørgsmål, hvor vidt det er Idun eller Ydun, det er højst sansynligt udtalt ens. I øvrigt, mener de fleste der oversætter sagaerne at Y-runen udtales som J og bruges derfor oftes i sammenhæng, hvor man vil bruge et J, derfor mener VI at den 'rigtige' stavemåde er med i. Det mener de fleste andre der bruger det navn også. Der er kun få der bruger navnet med Y.

Hvis du spørger mig, lyder det hele ikke godt med Y.

Navnet er også stamnavn til Ida

Anmeld

14. februar 2010

Vingummien

Bamseboet :D skriver:

inspiration fra anden tråd...

Hvorfor kom Jeres børn til at hedde det navn som de har??

kendte i andre med navnet???

eller??

Min egen "historie"

Jeg har altid ville ha haft en MATHIAS ( fordi en i min familie langt langt ude hed det, og han var bare for lækker- syns jeg da jeg var ca. 10-12 år)

da det blev tid til forøgelse af familien, havde vi en såkaldt ven, hvis søn hedder Mathias... og pludselig sku det ikke være mathias allligevel..

i stedenfor blev det Bjørn (en dreng i ungdomsskolen jeg var helt vild med )

navnet Mille ved jeg faktisk ikke helt hvor kom fra... men det skulle være på 5 bogstaver, og gerne med dobbelt bogstaav i midten...

Puha se om jeg kan skrive det så det er forståeligt.

Han fulde navn er Emil Hans. Det skal ikke siges sammen, han hedder "kun" Emil.

Emil hedder han efter sin oldefar(min farfar) og det gør han fordi min farfar er en stor mand i mine øjne og en rigtig rar mand, skal siges at ingen på min fars side har kunnet lide mig, men min farfar har altid taget i mod mig og taget mig med på køre ture osv, rigtig hygget omkring mig for at få mig til at føle mig velkommen i familien.

Hans hedder han efter sin bedstefar (min far) da min far er en af de vigtigste personer i mit liv, han har meget fra sin far af som er smittet af på ham, jeg har også meget af dem personlighed og så har jeg altid været fars pige. Og havde vi fået en pige havde hun fået min mors navn til mellemnavn

Så har han Franks mellemnavn og mit efternavn

Anmeld

14. februar 2010

Diana...

Lucas kom til at hedde Lucas fordi min mand hedder Claus så byt lidt rundt på bogstaverner så har du Lucas

Claus = Lucas 

Hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia for jeg hedder Diana

Diana = Nadia 

Anmeld

14. februar 2010

Nova's mor

DianaMoar skriver:

Lucas kom til at hedde Lucas fordi min mand hedder Claus så byt lidt rundt på bogstaverner så har du Lucas

Claus = Lucas 

Hvis vi får en pige skal hun hedde Nadia for jeg hedder Diana

Diana = Nadia 

Nej hvor er det genialt..  Lidt svært med de navne mig og min kæreste har, men synes det er fantastisk med jeres..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.