dine børns navne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.238 visninger
42 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Bamseboet :D

inspiration fra anden tråd...

Hvorfor kom Jeres børn til at hedde det navn som de har??

kendte i andre med navnet???

eller??

Min egen "historie"

Jeg har altid ville ha haft en MATHIAS ( fordi en i min familie langt langt ude hed det, og han var bare for lækker- syns jeg da jeg var ca. 10-12 år)

da det blev tid til forøgelse af familien, havde vi en såkaldt ven, hvis søn hedder Mathias... og pludselig sku det ikke være mathias allligevel..

i stedenfor blev det Bjørn (en dreng i ungdomsskolen jeg var helt vild med )

navnet Mille ved jeg faktisk ikke helt hvor kom fra... men det skulle være på 5 bogstaver, og gerne med dobbelt bogstaav i midten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Honningblomst

Jamen, min Jeppe kom til at hedde Jeppe fordi jeg så fangerne på fortet med Jeppe søe og så tænkte jeg at det navn var da super sødt.. jeg har siden hen mødtes med jeppe søe og har fået et tæt venskab til ham..

Bertram var bare et navn jeg kom på og min x syntes det var super, så han var kun 10 uger inde i min mave da han fik sit navn..

Konrad havde vi svært ved...var omkring Villads og mattis..han hed faktisk Villads et par dage.. men da han var 5 mdr. besluttede vi os endeligt og Konrad blev det...bare fordi vi kunne lide det...Sylvester til mellemnavn fordi jeppe ville have Bertram skulle hedde det og Bertram syntes med Konrad at han skulle hedde det...

En pige skulle have heddet Yrsa, bare fordi det er det smukkeste pigenavn..

Anmeld

13. februar 2010

dorthemus

Min datter skal hedde Runa, fordi jeg synes det er fantastisk smukt navn.

Jeg kendte engang en pige på en højskole med dét navn og jeg var ret fascineret af hende. Syntes hun var en både smuk og stærk person. Så for mig står navnet for STYRKE og SKØNHED og begge dele ønsker jeg for min datter

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

dorthemus skriver:

Min datter skal hedde Runa, fordi jeg synes det er fantastisk smukt navn.

Jeg kendte engang en pige på en højskole med dét navn og jeg var ret fascineret af hende. Syntes hun var en både smuk og stærk person. Så for mig står navnet for STYRKE og SKØNHED og begge dele ønsker jeg for min datter

Jeg kender den klogeste mest inspirerende dame der hedder det...en stor kvinde, med et tørklæde om hovedet og en fantastisk hjerne...hun er så stor, altså..ja, bare fantastisk...hun er pædagog og var supervisor der hvor jeg var i praktik...Nå, men ville bare sige at det er skønt med navne som ikke alle hedder...

Anmeld

13. februar 2010

JustAnotherName

Min mand og jeg havde et favoritnavn til fælles længe før vi ventede baby. Et lidt specielt navn, når man tænker på, at vi BEGGE havde et ønske om at få en datter ved dét navn ....altså inden vi fandt sammen, var vi begge vilde med navnet BIANCA
Og det kom vores første også til at hedde.....selvom vi var tæt på at overveje Freja i stedet - men nej, hun var og blev en Bianca!

Nummer to var sværrere at finde frem til et navn...
Vi stod tilbage med navnet Freja, men det var ligesom ikke det navn vi ville give hende. Vi overvejede længe og kom egentlig til enighed om XENIA (jeg ville gerne have det stavet Zenia) ....men vi tænkte videre. Og pludselig fik jeg bare smag for navnet CELINA ....Jeg måtte igang med at "præge" min mand, og få ham med på ideen. Vi vaklede længe mellem Xenia og Celina.
Da hun var et par uger gammel, begyndte jeg lidt drilsk at kalde hende Celina ....og min mand overgav sig, da han havde "smagt på det" i noget tid.

Så det hedder vores piger idag - Bianca & Celina.

Anmeld

13. februar 2010

Pige2009

Min datter Laura er opkaldt efter forfatteren Laura Ingalls Wilder, som simpelthen bare var en utrolig gæv og stærk kvinde med masser af ben i næsten. Hun besad også en god portion fornuft og var et meget empatisk menneske.

Desuden hed min oldemor og tipoldemor også Laura

K.h. Linda

Anmeld

13. februar 2010

dorthemus

Eva skriver:

Jeg kender den klogeste mest inspirerende dame der hedder det...en stor kvinde, med et tørklæde om hovedet og en fantastisk hjerne...hun er så stor, altså..ja, bare fantastisk...hun er pædagog og var supervisor der hvor jeg var i praktik...Nå, men ville bare sige at det er skønt med navne som ikke alle hedder...

TAK....også for den historie  Jeg har ikke selv siden højskolen mødt nogen med det navn...tjekkede på Danmarks Statestik og siden år 2000 er kun 2-3 piger blevet navngivet det navn...dejligt!

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

dorthemus skriver:

TAK....også for den historie  Jeg har ikke selv siden højskolen mødt nogen med det navn...tjekkede på Danmarks Statestik og siden år 2000 er kun 2-3 piger blevet navngivet det navn...dejligt!

Men det er da så smukt et navn...virkelig...men dejligt du har det lidt for dig selv.. eller I...

Anmeld

13. februar 2010

Guldet

Jeg har altid elsket at set serien Det lille hus på prærien..

Og synes at Laura Ingalls som er den yngste pige i serien var så sød.. så har altid sagt, hvis jeg en dag får en datter, så skal hun hedde Laura.. Så det hedder min dejlige datter  Ps- elsker stadig at se Det lille hus på prærien.. en skøn serie..

Anmeld

14. februar 2010

Pani

Mig og min kæreste har snakket om rigtig mange pige navne og vi kunne ikke rigtig blev enige, men lige fra starten af har vi snakket om Bella og det blev vi enig om. Lige før fødslen  fandt vi navnet Ghita så blev enig om om Ghita Bella

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.