Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Vial

Sussie&Lilje skriver:

Jeg synes også at have hørt at amstaff og bullmastiff skulle blive ulovlige? .. kæresten går med en drøm om sidstnævnte hund nemlig.

Amstaff er det samme som Amerikansk staffordshire terrier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

smokin

Mor til David skriver:

De må gerne forbydes for min skyld!!

Hvorfor?

Jeg har selv en slædehund som går under betegnelsen af muskelhunde og synes BESTEMT IKKE at de burde forbydes!!!!!

Det er verdens dejligste dyr og ligger såment efter min mening i opdragelsen!

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Nu har jeg haft en lille blandingshund af fransk bulldog og japansk spids.

Helt ærlig, den største frygt var de der muskelhunde. Det kan godt være, at det er søde hunde, men deres ejere er tit så fucked up, og de har ikke styr på de hunde, som er dybt utilregnlige

Jeg har været vidne til en muskelhund hive en lille hvid hund op af en gammel dames taske. Hun sad ved et busstoppested. Den ruskede den til den døde.

Har man en gang set det. Så skal de bare FORBYDES!

Vejen frem er kørekort til hunde og så forbyde de hunde, som genetisk har kort lunte og som låser kæberne. Det kan godt være, at labrador også bider, men de slipper sgu igen.

Ej men der sker jo sådanne nogle ting ofte - og hvorfor? Fordi ejeren ikke har styr på sin hund! Total potensforlænger!

Hvad med dem som rent faktisk bare har en hund der opfører sig pænt og elsker ALLE i verden? Inkl. alle hunde. Synes det er fejt at skære alle over en kam.

Hilsen

Zette, som sjovt nok har 2 hunde der er på verdensranglisten som den 4. mest farlige hund. 

Og de er IKKE farlige - tværtimod. Små børn står med hånden inde i munden på dem for at få bolden ud, UDEN der er brok.

Anmeld

11. februar 2010

Vial

Zette skriver:

Ej men der sker jo sådanne nogle ting ofte - og hvorfor? Fordi ejeren ikke har styr på sin hund! Total potensforlænger!

Hvad med dem som rent faktisk bare har en hund der opfører sig pænt og elsker ALLE i verden? Inkl. alle hunde. Synes det er fejt at skære alle over en kam.

Hilsen

Zette, som sjovt nok har 2 hunde der er på verdensranglisten som den 4. mest farlige hund. 

Og de er IKKE farlige - tværtimod. Små børn står med hånden inde i munden på dem for at få bolden ud, UDEN der er brok.

Vi er helt enige. Det er ejerens skyld, at det går SÅ galt.

Når det så er sagt, så ville de aldrig komme så galt af sted, hvis deres potensforlænger var en Westi eller en chihuahua.

Kombinationen af et dyr, som gennem mange generationer er avlet til kamp og en små kriminel hjernedød fyr er SÅ farlig.

Så derfor synes jeg, at det kun er fint at forbyde dem. Selvom dine slædehunde er søde og børnevenlige, så ville du blive lige så glad for en anden slags hund, som ikke er potentiel farlig.

Jeg har det lidt med kamphunde som med våben. Rigtig mange kan styre det, men der er altså en gruppe, som ikke kan. Så med mindre man har en våbentilladelse, så er det forbudt.

Anmeld

11. februar 2010

Loa

Syntes hundeforbud er fuldstændig ude i hampen. Hvad så med alkohol forbud? Der er masser af mennesker der drikker sig i hegnet og skader andre?

Syntes kørekort ligesom til bil, skulle indføres til hunde. Så ville alle dem der bare har hunden for at skræmme og virke frygtindgydende, muligvis ikke have dem......

Men den her "diskussion" kan jo relateres til mange emner, f.eks. det meget følsomme emne, med ekstremme muslimer, som laver selvmordsbomber osv. osv. Dem skærer vi jo ikke alle over en kam, og siger forbyd muslimer....... (Forstå mig ret, er ikke racist, ville blot drage en parallel til noget, selvom sammenligningen var lidt derude......)

Lea - Som er glad for hendes lille mops ikke er på listen

Anmeld

11. februar 2010

smokin

KaMa skriver:

Når det så er sagt, så ville de aldrig komme så galt af sted, hvis deres potensforlænger var en Westi eller en chihuahua.

Kombinationen af et dyr, som gennem mange generationer er avlet til kamp og en små kriminel hjernedød fyr er SÅ farlig.

Så derfor synes jeg, at det kun er fint at forbyde dem. Selvom dine slædehunde er søde og børnevenlige, så ville du blive lige så glad for en anden slags hund, som ikke er potentiel farlig.

Jeg har det lidt med kamphunde som med våben. Rigtig mange kan styre det, men der er altså en gruppe, som ikke kan. Så med mindre man har en våbentilladelse, så er det forbudt.

Jeg tror jeg bliver EKSTREMT følsom vedr. det her emne fordi jeg ALLEREDE har hundene, og det gør det IKKE bedre at der er hvalpe i den enes mave som kommer om 3 uger. 

Jeg kan godt forstå det du skriver, og er enig... men igen, mine hunde gør ikke nogen noget (hanhunden fik tværtimod tæv af naboens kæmpe skodhund og kunne slet ikke finde der der "slåsgén" frem).

Jeg er ikke enig i at en chichauchau kan gøre mindre skade, blot fordi det er et mindre dyr. Den hund kan da skamfere et barn ligeså meget, bare ikke ligeså hurtigt - som en stor mund på en slædehund kan.

IGEN - opdragelse.

Da jeg var lille havde min mors veninde to af de der hunde der ligner de har fået et slag med en spade - pekingeser. Og lad mig sige det sådan, den kunne have spist mig i en mundfuld hvis den fik lov, så aggressiv som den var. 

Og hvad med prins henrik små gravhunde? Skal de så også forbydes?De har op til FLERE gange overfaldt gardere og bidt dem. 

Nå ja bare en tanke.

Solskins hilsen

Zette

Anmeld

11. februar 2010

Loa

Zette skriver:

Jeg tror jeg bliver EKSTREMT følsom vedr. det her emne fordi jeg ALLEREDE har hundene, og det gør det IKKE bedre at der er hvalpe i den enes mave som kommer om 3 uger. 

Jeg kan godt forstå det du skriver, og er enig... men igen, mine hunde gør ikke nogen noget (hanhunden fik tværtimod tæv af naboens kæmpe skodhund og kunne slet ikke finde der der "slåsgén" frem).

Jeg er ikke enig i at en chichauchau kan gøre mindre skade, blot fordi det er et mindre dyr. Den hund kan da skamfere et barn ligeså meget, bare ikke ligeså hurtigt - som en stor mund på en slædehund kan.

IGEN - opdragelse.

Da jeg var lille havde min mors veninde to af de der hunde der ligner de har fået et slag med en spade - pekingeser. Og lad mig sige det sådan, den kunne have spist mig i en mundfuld hvis den fik lov, så aggressiv som den var. 

Og hvad med prins henrik små gravhunde? Skal de så også forbydes?De har op til FLERE gange overfaldt gardere og bidt dem. 

Nå ja bare en tanke.

Solskins hilsen

Zette

Hehe, syntes gravhunde skulle forbydes.... De er da nok mere aggressive end alle andre hunderacer.......

Og lige med de "kongelige hunde" tror jeg det er opdragelse, eller mangel på samme, der er skyld i deres opførsel........

Anmeld

11. februar 2010

FrkC

KaMa skriver:

Jeg er helt fuldstændig enig med dig

Dog er jeg ikke sikker på at et forbud er vejen frem. Der ville så i stedet blive smuglet ulovlige hunde ind i landet (tror jeg). Jeg holder mere på kørekortet. Men det ville oss bare blive så svært at styre..

En lille tanke fra mig på en smuk smuk dag

Anmeld

11. februar 2010

Vial

Min søster blev skambidt af en gravhund, da vi var små børn. Det var en stakkels hund, som var blevet lukket inde i en postkasse som hvalp, da datteren af famiilen ikke gad at lufte den osv.

Den var splitter tosset.

Den nåede "kun" at give hende bidsår op og ned af benene. Slet ikke i orden, men havde det været en amstaff, så var næsen nok også røget!

Der er forskel på store og små hunde, og hvad de kan udrette. De hedder jo muskelhunde netop fordi, de har så mange krafter. Et facinerende dyr, men de er altså et "masseødelæggelsesvåben" inde for hunderacer. Sorry to say.

Kan i øvrigt godt forstå, at man selvfølgelig er farvet, hvis man har nogle dejlige slædehunde derhjemme. En af mine veninder har en blanding af amstaff og ambull. Den er da også dejlig. Fantastisk at røre ved pga de muskler og helt fantastisk blød Et rigtig puttedyr. Den kan bare ikke luftes med andre hunde, da den kan tænde helt af.

Vil helt seriøst hellere møde en tændt pekingeser eller chihauhau. De kan få verdens største spark, og så er det problem løst!

Anmeld

11. februar 2010

FrkC

KaMa skriver:

Der er forskel på store og små hunde, og hvad de kan udrette. De hedder jo muskelhunde netop fordi, de har så mange krafter. Et facinerende dyr, men de er altså et "masseødelæggelsesvåben" inde for hunderacer. Sorry to say.

Jeg vil oss noget hellere bides af en Chi end af en F.eks. Staff eller en af de andre hunde på listen..

For mig er det logisk at jo større hunden er jo større skade gør den oss (især på kortere tid). Jo da, en lille hund kan oss bide hul - men det tager noget længere tid for en Chi eller DS-gårdhund at knuse min hånd end det gør for en af hundene på listen.

Håber ikke jeg støder nogen, det er blot min mening og mine tankér ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.