Bureaukratiet har sejret!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.604 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så har jeg i dagevis nu forsøgt at nå igennem - og HOLD DA K*** hvor kan jeg godt forstå at folk som skal på kontanthjælp bliver frustrerede!!! Aldrig er jeg da blevet så nedladende behandlet - og jeg skulle såmænd bare stille et spørgsmål!!! Jeg er sgu chokeret, men døm selv:

Først ringer de tilbage (en dag for sent - jeg ringede i mandags) fra kommunens barsel/kontanthjælpsafdeling for at spørge helt forfra hvad det var jeg ville vide Jeg forklarer dem at jeg vil vide om jeg kan tage orlov fra studiet og dermed få kontanthjælp under barsel. DET ved de sørme ikke liiiige på kommunens kontanthjælps-/barselsafdeling...

Så de sender mig videre til jobcenteret som af 2 omgange forsøger at viderestille mig, men bare smider mig af linjen så jeg må ringe op igen som nr hhv 4 og 7 i køen Allerede der bliver man lidt irriteret, ikke? Men damen som tog den sidste gang jeg ringede op blev skidesur da jeg spurgte om hun ikke nok ville lade være med at omstille mig for jeg røg af linjen i stedet for "ja vi sidder her jo ikke for at smide dig af - VI kan jo ikke gøre for at systemet laver knas!!!"

Hun kan selvfølgelig heller ikke svare på mit spørgsmål men sender mig gennem et direkte nummer som jeg selv må ringe op videre til et 3. sted, rådhuset som burde kende nummeret til kontantjælpsafdelingen på jobcenter centrum,som er dem jeg måske skal spørge, fordi jobcenterets sekretær kun har en liste med mobilnumre ned til kontanthjælpsafdelingen

Jeg bliver fra rådhuset viderestillet til denne afdeling og telefonen kimer i laaaaaang tid fordi de ikke tager deres telefon skønt vi er 1 time inde i deres telefontid ifølge deres hjemmeside.

Jeg ringer op igen og det viser sig at det er et helt andet sted jeg skal stilles hen, hvilket jeg bliver, og får eeeendelig en meget rar ung fyr (ung nok til at de ikke har suget al service og livskraft ud af kroppen på ham) i telefonen som endda smutter ind og dobbeltchekker med sin chef

Det tog i alt over en time med endeløse køer og omstillinger og forvirring!

Men svaret er: JA - jeg kan hvis jeg er på orlov fra studiet er jeg berettiget til kontanthjælpsbarsel! Som ikke skal tilbagebetales!

Nu skal jeg så i gang med at få dette bekræftet hos SU  kontoret på Århus Universitet - de tager HELLER ikke telefonen, så NU har jeg sendt en mail med en præcis formulering af mit spørgsmål - så må vi se om de sender mig videre

Kh

En lettere frustreret Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

MM1987

Hold da op....

Men jeg synes jeg kan kende billedet, desværre...

Så skal du prøve at have et hypotetisk spørgsmål (ja der er nogen mennesker som undersøger tingene først, og ikke bare stiller sig på når problemet er der)...det kan de slet ikke klare....

Men nu er jeg nødt til at spørge...

Hvordan kan det være det vælger at få kontanthjælp ikke får de 12 mdrs ekstra SU??

MVH Mia Maia - som er nysgerrig fordi hun også selv kommer til at stå i den situation (forhåbentligt snart)...

Anmeld

10. februar 2010

CRS

Mon ikke der er flere penge at hente i kontanthjælp end bare SU? det tror jeg... Og hvis man normalt får alm. Su og måske Su lån så kan man vel næsten få det samme i kontanthjælp måske enda lidt mere også samtidig spare pemge fordi det jo netop ikke skal betales tilbage

Anmeld

10. februar 2010

Moderator

Mia Maia skriver:

Hold da op....

Men jeg synes jeg kan kende billedet, desværre...

Så skal du prøve at have et hypotetisk spørgsmål (ja der er nogen mennesker som undersøger tingene først, og ikke bare stiller sig på når problemet er der)...det kan de slet ikke klare....

Men nu er jeg nødt til at spørge...

Hvordan kan det være det vælger at få kontanthjælp ikke får de 12 mdrs ekstra SU??

MVH Mia Maia - som er nysgerrig fordi hun også selv kommer til at stå i den situation (forhåbentligt snart)...

Det er simpelthen fordi jeg kan få mere udbetalt om måneden i 1 år på kontanthjælp end jeg kan på SU i et år (endda selvom jeg tager dobbeltklip) - (det skal jeg ihvertfald lige have dobbeltchekket)...

Og så slipper jeg for at tilbagebetale 1 ekstra års SU-lån...

Men ja - det er HELT utroligt som de behandler folk derinde!!! De gør det virkelig ikke let at komme på fødderne igen...

Anmeld

10. februar 2010

Moderator

CRS skriver:

Mon ikke der er flere penge at hente i kontanthjælp end bare SU? det tror jeg... Og hvis man normalt får alm. Su og måske Su lån så kan man vel næsten få det samme i kontanthjælp måske enda lidt mere også samtidig spare pemge fordi det jo netop ikke skal betales tilbage

You said it

Anmeld

10. februar 2010

CRS

Rosa skriver:

You said it

Tænkte det nok... Tror desværre også at det kan være grunden til det kan være svært at få svar nogen gange... Hvis man finder et "hul" i systemet, er systemet jo nok meget påpasselige med at give dig ret... Men godt du fandt ud af det

Ja det skulle mig og min Kære Hustru jo have vist så havde vi gjort det samme med hende... men pyt vi klarer os

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

Vor herre bevares!!!  Men det er typisk adfærd, er jeg bange for...nu er du heldigvis en klog og velformuleret kvinde med overskud (selvom du er gravid), men forestil dig lige en person med knap så mange ressourcer...de går jo til grunde i sådan et system

Dengang jeg boede i Århus var jeg lidt ude for det samme, også med kontanthjælpssystemet. Jeg ventede og ventede også en evighed og blev omstillet igen og igen...sidste gang ventede jeg i f****** 40 min i telefonkøen og da jeg endelig kom igennem og for gud ved hvilken gang skulle formulere mit spørgsmål fik jeg at vide, at den person jeg skulle tale med "da lige var gået hjem"!!!!......

Det er vist unødigt at fortælle at jeg fik et komplet hysterisk raseri/tude anfald i telefonen.

Det handler sgu´ da om ens liv og økonomiske leveforhold!

Godt at du holdt ud og håber at det hele løser sig for dig

Anmeld

10. februar 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Vor herre bevares!!!  Men det er typisk adfærd, er jeg bange for...nu er du heldigvis en klog og velformuleret kvinde med overskud (selvom du er gravid), men forestil dig lige en person med knap så mange ressourcer...de går jo til grunde i sådan et system

Dengang jeg boede i Århus var jeg lidt ude for det samme, også med kontanthjælpssystemet. Jeg ventede og ventede også en evighed og blev omstillet igen og igen...sidste gang ventede jeg i f****** 40 min i telefonkøen og da jeg endelig kom igennem og for gud ved hvilken gang skulle formulere mit spørgsmål fik jeg at vide, at den person jeg skulle tale med "da lige var gået hjem"!!!!......

Det er vist unødigt at fortælle at jeg fik et komplet hysterisk raseri/tude anfald i telefonen.

Det handler sgu´ da om ens liv og økonomiske leveforhold!

Godt at du holdt ud og håber at det hele løser sig for dig

Altså det kan jeg SAGTENS sætte mig ind i!!! Jeg FATTER ikke at de kan byde folk at skulle igennem den mølle - som om det ikke er udmygende nok i forvejen at skulle afsted med hatten i hånden til fremmede mennesker

Men det er også tydeligt at de er vant til at få bitterfisser som mig i røret...   de gled totalt af på mig alle sammen - "jaja, kom nu bare til sagen"

Anmeld

10. februar 2010

MM1987

Rosa skriver:

Det er simpelthen fordi jeg kan få mere udbetalt om måneden i 1 år på kontanthjælp end jeg kan på SU i et år (endda selvom jeg tager dobbeltklip) - (det skal jeg ihvertfald lige have dobbeltchekket)...

Og så slipper jeg for at tilbagebetale 1 ekstra års SU-lån...

Men ja - det er HELT utroligt som de behandler folk derinde!!! De gør det virkelig ikke let at komme på fødderne igen...

Nåå, jamen det kan jeg da egentlig godt se når jeg tænker mig om...

Og når jeg nu tænker mig endnu mere om (), så kan jeg jo slet ikke få kontanthjælp (ejer en lejlighed, og kæresten tjener vidst for meget) - men for mig kan det bedre betale sig med SU, da jeg får handicap tillæg - så er satsen noget højere...

Puha...der er meget at holde styr på - det er sjovt som man bliver straffet fordi man prøver at have styr på det inden man står i det...

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Altså det kan jeg SAGTENS sætte mig ind i!!! Jeg FATTER ikke at de kan byde folk at skulle igennem den mølle - som om det ikke er udmygende nok i forvejen at skulle afsted med hatten i hånden til fremmede mennesker

Men det er også tydeligt at de er vant til at få bitterfisser som mig i røret...   de gled totalt af på mig alle sammen - "jaja, kom nu bare til sagen"

Du tager nok kurser i det  Fed statusbesked..haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.