Bureaukratiet har sejret!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mia Maia skriver:

Nåå, jamen det kan jeg da egentlig godt se når jeg tænker mig om...

Og når jeg nu tænker mig endnu mere om (), så kan jeg jo slet ikke få kontanthjælp (ejer en lejlighed, og kæresten tjener vidst for meget) - men for mig kan det bedre betale sig med SU, da jeg får handicap tillæg - så er satsen noget højere...

Puha...der er meget at holde styr på - det er sjovt som man bliver straffet fordi man prøver at have styr på det inden man står i det...

Right you are!

Jeg har stadig plukveer af frustration over den behandling!

Men det rørte dem overhovdet ikke at jeg fortalte at jeg var blevet sendt rundt og rundt i systemet hele formiddagen...

Men må jeg spørge hvorfor du får handicaptillæg? Du behøver absolut ikke svare

Men ja - jeg har gæld og ejer intet af værdi, men har dog aldrig troet jeg skulle på kontanthjælp... Det er ligesom ikke noget der nogensinde har været en option for mig før... Det føles lidt underligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

CRS

Rosa skriver:

Altså det kan jeg SAGTENS sætte mig ind i!!! Jeg FATTER ikke at de kan byde folk at skulle igennem den mølle - som om det ikke er udmygende nok i forvejen at skulle afsted med hatten i hånden til fremmede mennesker

Men det er også tydeligt at de er vant til at få bitterfisser som mig i røret...   de gled totalt af på mig alle sammen - "jaja, kom nu bare til sagen"

HAHAHAHA!!!!

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Altså det kan jeg SAGTENS sætte mig ind i!!! Jeg FATTER ikke at de kan byde folk at skulle igennem den mølle - som om det ikke er udmygende nok i forvejen at skulle afsted med hatten i hånden til fremmede mennesker

Men det er også tydeligt at de er vant til at få bitterfisser som mig i røret...   de gled totalt af på mig alle sammen - "jaja, kom nu bare til sagen"

Ihh der skulle selvfølgelig have stået, at de tager kurser i det

Anmeld

10. februar 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Ihh der skulle selvfølgelig have stået, at de tager kurser i det

Hahaha - jeg læste det også som "de" - selektiv opmærksomhed

Hvis ikke du havde påpeget det havde jeg aldrig opdaget det!

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Hahaha - jeg læste det også som "de" - selektiv opmærksomhed

Hvis ikke du havde påpeget det havde jeg aldrig opdaget det!

Men jeg - det ultimative kontrolfreak - havde

Anmeld

10. februar 2010

Vidunderligeunger

Skønt! du har lige sparet mig fra hele møllen  

jeg læser VUC enkeltfag (sygeplejepakken) og skal føde sidst i maj. Så må jeg jo bare tage de eksamener jeg kan nå, og derefter smutte over på kontanthjælp... skiii smart

Men som du selv skriver, jeg havde heller ikke forestiller mig at blive kontanthjælpsmodtager - ever..

Anmeld

10. februar 2010

dorthemus

De måneder jeg var på kontanthjælp var også de FATTIGSTE nogensinde i mit liv..øv for en træls periode. Men det er da godt, at I ikke skal betale dem tilbage som man jo normalt skal med kontanthjælp

Anmeld

10. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Rosa skriver:

Så har jeg i dagevis nu forsøgt at nå igennem - og HOLD DA K*** hvor kan jeg godt forstå at folk som skal på kontanthjælp bliver frustrerede!!! Aldrig er jeg da blevet så nedladende behandlet - og jeg skulle såmænd bare stille et spørgsmål!!! Jeg er sgu chokeret, men døm selv:

Først ringer de tilbage (en dag for sent - jeg ringede i mandags) fra kommunens barsel/kontanthjælpsafdeling for at spørge helt forfra hvad det var jeg ville vide Jeg forklarer dem at jeg vil vide om jeg kan tage orlov fra studiet og dermed få kontanthjælp under barsel. DET ved de sørme ikke liiiige på kommunens kontanthjælps-/barselsafdeling...

Så de sender mig videre til jobcenteret som af 2 omgange forsøger at viderestille mig, men bare smider mig af linjen så jeg må ringe op igen som nr hhv 4 og 7 i køen Allerede der bliver man lidt irriteret, ikke? Men damen som tog den sidste gang jeg ringede op blev skidesur da jeg spurgte om hun ikke nok ville lade være med at omstille mig for jeg røg af linjen i stedet for "ja vi sidder her jo ikke for at smide dig af - VI kan jo ikke gøre for at systemet laver knas!!!"

Hun kan selvfølgelig heller ikke svare på mit spørgsmål men sender mig gennem et direkte nummer som jeg selv må ringe op videre til et 3. sted, rådhuset som burde kende nummeret til kontantjælpsafdelingen på jobcenter centrum,som er dem jeg måske skal spørge, fordi jobcenterets sekretær kun har en liste med mobilnumre ned til kontanthjælpsafdelingen

Jeg bliver fra rådhuset viderestillet til denne afdeling og telefonen kimer i laaaaaang tid fordi de ikke tager deres telefon skønt vi er 1 time inde i deres telefontid ifølge deres hjemmeside.

Jeg ringer op igen og det viser sig at det er et helt andet sted jeg skal stilles hen, hvilket jeg bliver, og får eeeendelig en meget rar ung fyr (ung nok til at de ikke har suget al service og livskraft ud af kroppen på ham) i telefonen som endda smutter ind og dobbeltchekker med sin chef

Det tog i alt over en time med endeløse køer og omstillinger og forvirring!

Men svaret er: JA - jeg kan hvis jeg er på orlov fra studiet er jeg berettiget til kontanthjælpsbarsel! Som ikke skal tilbagebetales!

Nu skal jeg så i gang med at få dette bekræftet hos SU  kontoret på Århus Universitet - de tager HELLER ikke telefonen, så NU har jeg sendt en mail med en præcis formulering af mit spørgsmål - så må vi se om de sender mig videre

Kh

En lettere frustreret Rosa

Hold da op en behandling. Godt at du kom i kontakt med den unge fyr.

Synes desværre til og ofte at de er sådan på kommunerne. Ved ikke lige hvor den der borgerservice ånd er blevet af...

Ved godt man ikke må sige sådan noget, men undrer mig egentlig ikke, hvorfor de nogle gange får en på kassen....

Anmeld

10. februar 2010

MM1987

Rosa skriver:

Right you are!

Jeg har stadig plukveer af frustration over den behandling!

Men det rørte dem overhovdet ikke at jeg fortalte at jeg var blevet sendt rundt og rundt i systemet hele formiddagen...

Men må jeg spørge hvorfor du får handicaptillæg? Du behøver absolut ikke svare

Men ja - jeg har gæld og ejer intet af værdi, men har dog aldrig troet jeg skulle på kontanthjælp... Det er ligesom ikke noget der nogensinde har været en option for mig før... Det føles lidt underligt...

Det er også vildt irriterende...

Og det er som om de slet ikke kan forstå hvor besværligt de gør det for en...desuden tror jeg det er et krav til jobbet at man ikke skal eje et eneste service gen, helst ikke have for meget empati og generelt være lidt træt af det hele....

Synd for jeg kender faktisk en socialrådgiver der er så GOD, men han lever under ryet af alle de gamle sure tanter...

Jeg har intet imod at svare, er jo mig selv der bringer det på banen...

Jeg har leddegigt, det er ikke noget man umiddelbart kan se på mig - men det har redet min økonomi og chance for at få en uddannelse jeg er glad for at jeg har fået handicap tillæg, da jeg så ikke behøves at have et job ved siden af mit studie for at min økonomi løber rundt...

Hmm, så er spørgsmålet bare om man også har tillæget i de 12 ekstra mdr...

Man gør jo det der er bedst økonomisk for en selv inden for de muligheder man har, og så er det jo ligegyldigt om det hedder kontanthjælp, dagpenge eller SU...

Det lød også så fornemt med min/vores økonomi, det er ikke helt tilfældet - jeg ejer 20% af vores lejlighed, er det jeg har råd til og kæresten starter snart op som selvstændig så vi aner ikke hvordan hans økonomi ser ud det næste stykke tid - og forresten så ender jeg nok med et studielån på 100.000

Anmeld

10. februar 2010

Moderator

Åh det håber jeg da virkelig bliver godt for dig. men kan du så ikke kun være på barsel i 6 mrd?? Eller hvordan er det med kontanthjælp?

Jeg håber det blvier en god løsning.

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.