Rosa skriver:
Så har jeg i dagevis nu forsøgt at nå igennem - og HOLD DA K*** hvor kan jeg godt forstå at folk som skal på kontanthjælp bliver frustrerede!!! Aldrig er jeg da blevet så nedladende behandlet - og jeg skulle såmænd bare stille et spørgsmål!!!
Jeg er sgu chokeret, men døm selv:
Først ringer de tilbage (en dag for sent - jeg ringede i mandags) fra kommunens barsel/kontanthjælpsafdeling for at spørge helt forfra hvad det var jeg ville vide
Jeg forklarer dem at jeg vil vide om jeg kan tage orlov fra studiet og dermed få kontanthjælp under barsel. DET ved de sørme ikke liiiige på kommunens kontanthjælps-/barselsafdeling...
Så de sender mig videre til jobcenteret som af 2 omgange forsøger at viderestille mig, men bare smider mig af linjen så jeg må ringe op igen som nr hhv 4 og 7 i køen
Allerede der bliver man lidt irriteret, ikke? Men damen som tog den sidste gang jeg ringede op blev skidesur da jeg spurgte om hun ikke nok ville lade være med at omstille mig for jeg røg af linjen i stedet for "ja vi sidder her jo ikke for at smide dig af - VI kan jo ikke gøre for at systemet laver knas!!!"
Hun kan selvfølgelig heller ikke svare på mit spørgsmål men sender mig gennem et direkte nummer som jeg selv må ringe op videre til et 3. sted, rådhuset som burde kende nummeret til kontantjælpsafdelingen på jobcenter centrum,som er dem jeg måske skal spørge, fordi jobcenterets sekretær kun har en liste med mobilnumre ned til kontanthjælpsafdelingen 
Jeg bliver fra rådhuset viderestillet til denne afdeling og telefonen kimer i laaaaaang tid fordi de ikke tager deres telefon skønt vi er 1 time inde i deres telefontid ifølge deres hjemmeside. 
Jeg ringer op igen og det viser sig at det er et helt andet sted jeg skal stilles hen,
hvilket jeg bliver, og får eeeendelig en meget rar ung fyr (ung nok til at de ikke har suget al service og livskraft ud af kroppen på ham) i telefonen som endda smutter ind og dobbeltchekker med sin chef 
Det tog i alt over en time med endeløse køer og omstillinger og forvirring!
Men svaret er: JA - jeg kan hvis jeg er på orlov fra studiet er jeg berettiget til kontanthjælpsbarsel! Som ikke skal tilbagebetales!
Nu skal jeg så i gang med at få dette bekræftet hos SU kontoret på Århus Universitet - de tager HELLER ikke telefonen, så NU har jeg sendt en mail med en præcis formulering af mit spørgsmål - så må vi se om de sender mig videre 

Kh
En lettere frustreret Rosa