Nu er det jo heller ikke ufravigelige krav jeg stiller op, det er ønsker om rammer for fødslen som jeg gerne vil have at der bliver skelet til i det omfang det er muligt undervejs.
Men selvfølgelig kommer alt det laaaangt nede af prioriteringslisten i forhold at barnet kommer til verden på bedst mulig vis, og jeg ved godt at en fødsel kan gå mange forskellige og uventede veje. Derfor synes jeg også at det er en god ide at melde sine ønsker - store som små - ud før fødslen, fordi man utvivlsomt har meget andet at tænke på når først man er i kampens hede.
Jeg føler mig ikke angrebet :-) men forstår ikke helt hvis mit indlæg tolkes som udtryk for at jeg vil prioritere skjorte-eller-ikke skjorte fremfor et sundt og velskabt barn. Det er jo slet slet ikke der vi er!Hvis den eneste måde mit barn kunne komme godt til verden på var hvis jeg fødte nøgen på strøget, så gjorde jeg da det:-) Jeg er efterhånden bare stødt på nogle gange at nogle kvinder har svært ved eller føler sig forkerte i forhold til at have det lidt svært ved det med nøgenhed og det kropslige grænseoverskridende ved en fødsel og ved at melde ud omkring det. Og det synes jeg er synd. For hvis man giver sig selv plads til at melde ærligt ud omkring hvordan man har det omkring de ting og hvilke ønsker man evt måtte have i den forbindelse, så tror jeg det kan være med til at man går så tryg som muligt ind til fødselsforløbet:-). Jeg er slet ikke i tvivl om at det er meget sandsynligt at jeg selv i kampens hede glemmer alt om de ting jeg har nævnt, men altså, så er det jo også lige meget, ikke. Så var det sådan det blev, men som sagt så tror jeg at det at melde ud om sine ønsker, kan have en del at sige for hvordan man har det med at imødegå fødslen:-)
Men ja, det er jo altsammen bare mig og mine forestillinger:-)
Anmeld