Meget blufærdig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.066 visninger
41 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Dictes mor

Jeg har spekuleret meget over fødslen og at jeg slet slet ikke har lyst at skulle ligge der uden tøj på. Det er altid det man ser når man ser billeder af fødsler og hører om det hos jordemoder. Og jeg har bare slet ikke lyst til at ligger der splitter hans jørgen. Jeg ved godt, at det måske virker ret underligt, men det er virkelig noget jeg er bekymret over. Kan man ikke have lov til at have en bluse på? Jeg er jo klar over, at jeg er nødt til íkke at have noget på forneden, men det kan jo være at man kan blive dækket lidt til med et tæppe eller lignende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Halbschön

Sådan havde jeg det også - men tro mig, når fødslen er godt igang, så er man noget så ligeglad med ALT!!

Jeg havde trøje på hele tiden, og den blev knappet op da han skulle op til mig... Og ellers havde jeg nettrusser og ble på under det meste af fødslen, det røg dog da jeg var åbnet 9cm

Anmeld

9. februar 2010

Pige2009

Sådan tror jeg mange har det, og jeg tænkte også selv på det inden fødslen. Da vi ankom til fødegangen fik jeg sygehustøj på, en kittel på overkroppen der kunne knappes helt op foran, samt nettrusser.

Når man ligger der med smertende veer, er man ret ligeglad med om man er nøgen eller ej. Jeg havde så noget på overkroppen, og den blev knappet op inden Laura kom ud, da jeg simpelthen havde det så varmt.

Desuden ser jordemoderen og fødselslægen jo nøgne kvinder hver eneste dag, og jeg tror de ville synes det er ret unaturligt, hvis man beder om at have en masse tøj på

K.h. Linda

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

Okay godt at høre, at man kan have en skjorte på. Det er også mest fordi jeg ikke vil have at min mand skal se noget af det der sker dernede.. Det har jeg slet slet ikke lyst til.

Anmeld

9. februar 2010

iln

Majastina skriver:

Jeg har spekuleret meget over fødslen og at jeg slet slet ikke har lyst at skulle ligge der uden tøj på. Det er altid det man ser når man ser billeder af fødsler og hører om det hos jordemoder. Og jeg har bare slet ikke lyst til at ligger der splitter hans jørgen. Jeg ved godt, at det måske virker ret underligt, men det er virkelig noget jeg er bekymret over. Kan man ikke have lov til at have en bluse på? Jeg er jo klar over, at jeg er nødt til íkke at have noget på forneden, men det kan jo være at man kan blive dækket lidt til med et tæppe eller lignende.

Jeg havde fuldstændig samme bekymringer som dig.

Da jeg kom på FG fik jeg en skjorte + underbukser, jeg skulle tage på. Underbukserne røg selvfølgelig rimlig hurtig igen, da jordemoderen hele tiden skulle tjekke, men jeg havde altså en trøje på under hele forløbet (næsten).

Jeg skulle så have en blokade og da den skal lægges i ryggen fik jeg en ny skjorte på - sådan en der knappes i siderne så lægen nemt kunne komme til. Jeg havde dog så mega mange veer at de ikke kunne få skjorten ordentlig på mig... jeg samarbejdede vist ikke, og da jeg har født siger Peter til mig, at jeg lå splitter nøgen mens narkoselægen var der. Det har jeg ikke sanset og ja... vil bare prøve at fortælle at du selvfølgelig kan blive dækket til men når veerne rigtig arbejde så ved jeg dine tanker er et helt andet sted

Ikke just kønne billeder, men sådan en lille lækker sag her af en trøje får man på Aalborg Sygehus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. februar 2010

iln

Majastina skriver:

Okay godt at høre, at man kan have en skjorte på. Det er også mest fordi jeg ikke vil have at min mand skal se noget af det der sker dernede.. Det har jeg slet slet ikke lyst til.

Ej dette må jeg også lige kommentere Peter er ikke den store mand når det kommer til blod o.l. men da jeg havde presseveer havde jeg ikke kræfter til at holde mine ben selv. Jordemoderen hjalp Silas, Sosudamen holdte det ene ben.... og ja... Peter blev beordret til at holde det andet og han så Silas blev født... så.... han kom da til at se ALT

Anmeld

9. februar 2010

Dictes mor

iln skriver:

Jeg havde fuldstændig samme bekymringer som dig.

Da jeg kom på FG fik jeg en skjorte + underbukser, jeg skulle tage på. Underbukserne røg selvfølgelig rimlig hurtig igen, da jordemoderen hele tiden skulle tjekke, men jeg havde altså en trøje på under hele forløbet (næsten).

Jeg skulle så have en blokade og da den skal lægges i ryggen fik jeg en ny skjorte på - sådan en der knappes i siderne så lægen nemt kunne komme til. Jeg havde dog så mega mange veer at de ikke kunne få skjorten ordentlig på mig... jeg samarbejdede vist ikke, og da jeg har født siger Peter til mig, at jeg lå splitter nøgen mens narkoselægen var der. Det har jeg ikke sanset og ja... vil bare prøve at fortælle at du selvfølgelig kan blive dækket til men når veerne rigtig arbejde så ved jeg dine tanker er et helt andet sted

Ikke just kønne billeder, men sådan en lille lækker sag her af en trøje får man på Aalborg Sygehus

Sikke nogen fine billeder Du ser træt, men meget glad ud...

Anmeld

9. februar 2010

iln

Majastina skriver:

Sikke nogen fine billeder Du ser træt, men meget glad ud...

Der hvor jeg bare ligger har jeg lige fået blokaden..... derfor jeg smiler

Anmeld

9. februar 2010

Bayze

Jeg synes det er noget underligt noget det der med blufærdighed og fødsler. Det er ligesom om der er et eller andet usagt ideal om at éns intimgrænser slet ingenting betyder og at ens blufærdighed forsvinder som dug for solen "bare fordi" man går i fødsel.

Hvorfor egentlig det!?

Altså i udgangspunktet er vi jo bare forskellige hvad angår blufærdighed og intime grænser og hvorfor skulle vi ikke også være det i forbindelse med vores fødsler.... Jeg har overhovedet heller ikke selv lyst til at ligge splitterhans og føde med safter og sved sprøjtende omkring mig. I det hele taget er tanken om fødslen grænseoverskridende for mig. Og derfor vil jeg da også gøre hvad jeg kan for at gøre situationen så tryg og behagelig for mig selv som muligt. Fx vil jeg også rigtig gerne føde i sådan en lang løs hospitalsskjorte. Vi prøve at tale med jordemoren om at jeg ikke kommer til at ligge med frit udkig til skrævet længere tid end højst nødvendigt, det kan fx være de kan lægge et klæde af en art over mig, på de tidspunkter hvor de ikke nødvendigvis har brug for direkte udsyn til alle herlighederne. Og så har jeg heller ikke lyst til at der skal komme et hold på 5 lægestuderende som skal kigge med - det har jeg også tænkt mig at bringe op. Mit ønske er at der bliver skabt en tryg og rolig atmosfære hvor det ikke suser ind og ud af døren med for mange forskellige mennesker.

Det var lidt om mine tanker om min kommende første fødsel. jeg har det fuldstændig fint med hvor mine grænser går omkring nøgenhed osv i forbindelse med fødslen, og har ikke nogen problemer med at melde ud omkring mine ønsker i den forbindelse.  Håber nogen måske kan hente lidt inspiration herfra:-)

Anmeld

9. februar 2010

Valle81

Majastina skriver:

Hejsa:0)

Jeg havde det fuldstændig ligesom dig, og det var faktisk det der fyldte mest i mine tanker under hele graviditeten:0)

Da veerne så kom og jeg kom ind på sygehuset og fik tildelt en mandlig jordemoder, ja da var jeg sku ved at "dø" og tænkte ja jeg kommer lige igen senere.

Men da han havde undersgt mig første gang, så var alt blufærdighed væk, og ja som selve fødslen skred frem så kunne Gud og her mand, kronprinsen osv havde stået og gloet mig lige et vist sted, jeg ville være fløjtende ligeglad:0)

Jeg havde også sygehusskjorte på under hele fødslen og ellerslå jeg også med en dejlig dyne over mig næsten indtil jeg fik presseveer.

Så tror blufærdigheden er helt naturlig, men er sikker på at den for største delen også forsvinder under selve fødslen:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.