Det er utrolig vigtigt at du får det kommunikeret ud til den JM der tager imod dig på FG - Det ville jeg sådan ønske jeg havde gjort første gang.
Jeg havde det som dig!
Samtidig med at jeg er blufærdig, syntes jeg det hele var meget overvældende, ydmygende og direkte flovt at ligge med store smerter og jeg følte mig i den grad hæmmet af de mennesker der stod omkring mig.
Udover JM var der også en ung mand på stuen (Elev som Falkredder) og det ødelagde bare ALT!
Jeg "turde" bare ikke sige at han skulle gå.
Det ødelagde min fødselsoplevelse og jeg havde i lang tid svært ved at komme over det (Følte mig flov, ydmyget, til grin i flere måneder efter)
- Jeg nåede aldrig til det punkt under fødslen hvor jeg bare "blev ligeglad", desværre.
2. gang gik jeg meget op i at fortælle om mine følelser omkring det til den JM der tog imod mig.
JMére er IKKE tankelæsere (Og min kæreste er i den grad heller ikke
) så han blev informeret hjemmefra "Ingen ekstra/"unødige" hjælpere på stuen!" og sørgede blandt andet for at informere om min blufærdighed.
Det endte med at blive en super god fødsel, fordi JMén gav sig tid til at berolige mig, lave lidt fis med det (Ala "Jeg ved godt at du bare elsker at jeg lige skal kigge herned, men...") og bare sætte sig ind i min situation.
Jeg ville ønske at jeg havde gjort det første gang - Og jeg ville ønske at jeg kunne opleve fødslen 2. gang igen.
Det var så fed en oplevelse og jeg var høj i flere dage efter!
Held og lykke med det hele!
/Trine
Anmeld