Meget blufærdig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Majastina skriver:

Jeg har spekuleret meget over fødslen og at jeg slet slet ikke har lyst at skulle ligge der uden tøj på. Det er altid det man ser når man ser billeder af fødsler og hører om det hos jordemoder. Og jeg har bare slet ikke lyst til at ligger der splitter hans jørgen. Jeg ved godt, at det måske virker ret underligt, men det er virkelig noget jeg er bekymret over. Kan man ikke have lov til at have en bluse på? Jeg er jo klar over, at jeg er nødt til íkke at have noget på forneden, men det kan jo være at man kan blive dækket lidt til med et tæppe eller lignende.

Tør næsten godt at love dig, at når din fødsel går igang så er du skide ligegald med den blufærdighed Så er det noget helt andet du tænker på..

Men da jeg fødte havde jeg en sygehus skjorte på, som blev knappet op et par sekunder før astrid kom ud og og på maven. Så du ligger jo ikke HELT nøgen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HVis jeg var dig, så ville jeg da føde i vand, så er du stående på hug eller siddende i abe-stilling. Så er der ikke nogen der skal glo der op i dåsen - for at sige det rent ud. Desuden er det en meget mere naturlig og nemmere fødestilling, for den fødende

Også kan du jo altid have en top på. Der er jo ingen grund til at udstille hele balladen, hvis man ikke har lyst

God fødsel til dig...!!!

Anmeld

10. februar 2010

Ox.

Renée88 skriver:

Sådan havde jeg det også - men tro mig, når fødslen er godt igang, så er man noget så ligeglad med ALT!!

Jeg havde trøje på hele tiden, og den blev knappet op da han skulle op til mig... Og ellers havde jeg nettrusser og ble på under det meste af fødslen, det røg dog da jeg var åbnet 9cm

Samme her!

Jeg kunne heller ikke lide tanken om at skulle ligge der udne tøj på, men dte var godt nok det sidste der var i mine tanker da fødslen gik igang, man ænser det slet ikke synes jeg

Anmeld

10. februar 2010

Ox.

Majastina skriver:

Okay godt at høre, at man kan have en skjorte på. Det er også mest fordi jeg ikke vil have at min mand skal se noget af det der sker dernede.. Det har jeg slet slet ikke lyst til.

Nej det havde jeg heller ikke, og faktisk heller ikke ham selv, men jordmoderen beordrede lige manden til at holde mit ene ben imens min mor holdte det andet da jeg skulle presse, og vil sige at hverken ham eller jeg ser nogen forskel ved hinanden efter .. Det eneste han har sagt til mig om det var "NØJ det så mærkeligt ud, men det var bare fantastisk!"

Anmeld

10. februar 2010

Tina2

Kan kun- som Zafir anbefale sig at føde i vand.... Det gjorde jeg 2. gang og det var HELT fantastisk!!!!!

Ingen der står og glor lige op mellem benene på en som 1. gang.... Og jeg havde en top på i vandet, for jeg havde ikke lyst til at sidde splitter-ragende kong hans der.... Og det var der ingen der sagde noget til, så det kan man gøre helt som man vil....

Når fødslen er igang bliver man gerne ligeglad med den slags, men vil nu ikke sige jeg blev FULDSTÆNDIG ligeglad.... Da jeg bagefter sku' op og føde moderkagen og lige tjekkes kom det der "uhhh, så bliv da færdig" lige, og jeg kunne godt mærke at jeg faktisk ikke gad ligge der med stængerne i vejret... Men hun var heldigvis færdig rigtig hurtigt:-)

Men fødsel i vand!!! DET vil du ikke fortryde

Anmeld

10. februar 2010

LotteGabriella

Majastina skriver:

Jeg har spekuleret meget over fødslen og at jeg slet slet ikke har lyst at skulle ligge der uden tøj på. Det er altid det man ser når man ser billeder af fødsler og hører om det hos jordemoder. Og jeg har bare slet ikke lyst til at ligger der splitter hans jørgen. Jeg ved godt, at det måske virker ret underligt, men det er virkelig noget jeg er bekymret over. Kan man ikke have lov til at have en bluse på? Jeg er jo klar over, at jeg er nødt til íkke at have noget på forneden, men det kan jo være at man kan blive dækket lidt til med et tæppe eller lignende.

Altså jeg havde min hospitalsskjorte på, så jeg følte mig ikke så bar, andet end for neden selvfølgelig MEN det tænker du med garanti slet ikke på, når du ligger der fuldt koncentreret om at få den lille guldklump ud - jeg tænkte i hvert fald ikke på hvordan jeg så ud eller at jeg havde hele "butikken" åben mv.

Anmeld

10. februar 2010

Tynen

Det er utrolig vigtigt at du får det kommunikeret ud til den JM der tager imod dig på FG - Det ville jeg sådan ønske jeg havde gjort første gang.

Jeg havde det som dig!
Samtidig med at jeg er blufærdig, syntes jeg det hele var meget overvældende, ydmygende og direkte flovt at ligge med store smerter og jeg følte mig i den grad hæmmet af de mennesker der stod omkring mig.
Udover JM var der også en ung mand på stuen (Elev som Falkredder) og det ødelagde bare ALT!
Jeg "turde" bare ikke sige at han skulle gå.
Det ødelagde min fødselsoplevelse og jeg havde i lang tid svært ved at komme over det (Følte mig flov, ydmyget, til grin i flere måneder efter)

- Jeg nåede aldrig til det punkt under fødslen hvor jeg bare "blev ligeglad", desværre.

2. gang gik jeg meget op i at fortælle om mine følelser omkring det til den JM der tog imod mig.
JMére er IKKE tankelæsere (Og min kæreste er i den grad heller ikke   ) så han blev informeret hjemmefra "Ingen ekstra/"unødige" hjælpere på stuen!" og sørgede blandt andet for at informere om min blufærdighed.

Det endte med at blive en super god fødsel, fordi JMén gav sig tid til at berolige mig, lave lidt fis med det (Ala "Jeg ved godt at du bare elsker at jeg lige skal kigge herned, men...") og bare sætte sig ind i min situation.
Jeg ville ønske at jeg havde gjort det første gang - Og jeg ville ønske at jeg kunne opleve fødslen 2. gang igen.

Det var så fed en oplevelse og jeg var høj i flere dage efter!

Held og lykke med det hele!

/Trine

Anmeld

10. februar 2010

Ox.

Tynen skriver:

Det er utrolig vigtigt at du får det kommunikeret ud til den JM der tager imod dig på FG - Det ville jeg sådan ønske jeg havde gjort første gang.

Jeg havde det som dig!
Samtidig med at jeg er blufærdig, syntes jeg det hele var meget overvældende, ydmygende og direkte flovt at ligge med store smerter og jeg følte mig i den grad hæmmet af de mennesker der stod omkring mig.
Udover JM var der også en ung mand på stuen (Elev som Falkredder) og det ødelagde bare ALT!
Jeg "turde" bare ikke sige at han skulle gå.
Det ødelagde min fødselsoplevelse og jeg havde i lang tid svært ved at komme over det (Følte mig flov, ydmyget, til grin i flere måneder efter)

- Jeg nåede aldrig til det punkt under fødslen hvor jeg bare "blev ligeglad", desværre.

2. gang gik jeg meget op i at fortælle om mine følelser omkring det til den JM der tog imod mig.
JMére er IKKE tankelæsere (Og min kæreste er i den grad heller ikke   ) så han blev informeret hjemmefra "Ingen ekstra/"unødige" hjælpere på stuen!" og sørgede blandt andet for at informere om min blufærdighed.

Det endte med at blive en super god fødsel, fordi JMén gav sig tid til at berolige mig, lave lidt fis med det (Ala "Jeg ved godt at du bare elsker at jeg lige skal kigge herned, men...") og bare sætte sig ind i min situation.
Jeg ville ønske at jeg havde gjort det første gang - Og jeg ville ønske at jeg kunne opleve fødslen 2. gang igen.

Det var så fed en oplevelse og jeg var høj i flere dage efter!

Held og lykke med det hele!

/Trine

Jeg havde også en falkredder elev inde, han kom ind imens jeg lå med presseveer og det eneste jeg kan huske var at jeg tænkte hvad fanden de bildte sig ind ikke at spørge en først, men jeg var alt for væk i smerterne fra preseveerne til at få det sagt ..

Heldigvis viste han sig at være super sød, han græd da Lilje kom ud, så det var så sødt

Anmeld

10. februar 2010

Anne85

Orker ik lige ar læse hele tråden Men vil bare sige at der jo ingen grund er til at ligge helt nøgen. Jeg havde bare en sygehus skjorte på under hele forløbet... Og så ku den hurtigt knappes op da min søn var ude og skulle op på mit bryst

Anmeld

10. februar 2010

Low

Jeg har lige læst alle jeres historier både de korte og lange..

Og jeg ville bare lige sige til jer alle sammen at det er hyggeligt at læse om jeres oplevelser og tanker og giver mig nogle ideer til min egen fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.