Hvornår og hvorfor fik i tryghedsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

Trolde_mor

DianaMoar skriver:

Hvorfor ringer du ikke til din læge eller fødegangen i morgen og spørg om de ikke er søde at scanne dig fordi du er så nervøs. Det hverken sund eller rart at gå og være så nervøs og ked af det få det tjekket så du kan slappe af igen.

Jeg  alt for at alt er som det skal være. 

Knus Diana og Lucas 210209

Har snakket med lægen igår - hun sagde bare at hvis jeg begynder at bløde kraftigt eller få stærke smerter måtte jeg ringe. Og min kæreste ringede til sygehuset (dog ikke fødeafd.) de sagde vi skulle komme derud. Lægen mærkede på maven og sagde at der ikke var grund til at gøre noget og sygeplejersken smilte og sagde at jeg jo næsten ikke er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Diana...

Senia skriver:

Har snakket med lægen igår - hun sagde bare at hvis jeg begynder at bløde kraftigt eller få stærke smerter måtte jeg ringe. Og min kæreste ringede til sygehuset (dog ikke fødeafd.) de sagde vi skulle komme derud. Lægen mærkede på maven og sagde at der ikke var grund til at gøre noget og sygeplejersken smilte og sagde at jeg jo næsten ikke er gravid

Ej en tarvelig kommentar  nogen mennersker har så lidt medfølelse for andre altså  

Spurgte i om de ikke nok ville scanne jer. Hvor bor du henne i landet?

Her i silkeborg der kunne vi komme ind og blive tjekket hvis vi var nervøse. 

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

DianaMoar skriver:

Ej en tarvelig kommentar  nogen mennersker har så lidt medfølelse for andre altså  

Spurgte i om de ikke nok ville scanne jer. Hvor bor du henne i landet?

Her i silkeborg der kunne vi komme ind og blive tjekket hvis vi var nervøse. 

Blev enormt ked af det

Vi bor i Slagelse.....

Anmeld

28. januar 2010

dorthemus

Jeg fik en tryghedsscanning da jeg var 7 + 0 og det gav mig en fantastisk  tryghed at vide, at der var liv. Jeg kender én der kom til NF scanning og så var der ikke noget foster alligevel..det var gået til tidligere  Derfor fik jeg den...betalte selv men det var godt givet ud

Håber alt er som det skal være.

Knus Dorthe

23 + 4

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

Senia skriver:

Blev enormt ked af det

Vi bor i Slagelse.....

Det kan jeg sgu godt forstå du gjorde det var sgu heller ikke pænt sagt. når man er gravid så man sgu gravid om det så er uge 4 elle 40! 

Håber alt er som det skal være 

Anmeld

28. januar 2010

Vial

Jeg tror desværre ikke du overhovedet får noget ud af en scanning på nuværende tidspunkt.

Hvis du skal noget, så skal du bede din læge tage en blodprøve, for at måle hcg tal. Det kan hun så gøre igen et par dage efter.

Derved kan du se, om det er højt nok, og om det er stigende. Er det det, så er din graviditet godt i gang.

Er det for lavt - eller ligefrem faldende, så er den gået til.

Jeg kender ALT for godt den skrækkelige tid omkring uge 4, 5 og 6. Jeg havde blødt lidt, så var så bange for, at den var gået til. Hvis min kvalme først kom over middag, så var jeg i ekstrem dårligt humør.

Nogle dage mærkede jeg næsten slet ikke noget, og der havde jeg næsten sagt farvel til den.

Da jeg var 7+0 så jeg HELE to fine hjerter. Så jeg kan love dig for, at man sagens kan være gravid selvom symptomer ikke er lige kraftige hver dag. I øvrigt så kan jeg fortælle dig, at jeg ikke mærkede mine symptomer efter den scanning i et par dage. Chokket over, at der var to, overskyggede alle tegn. Og jeg mener virkelig - var slet ikke dårlig på samme måde. Så et chok kan også rykke lidt ved det hele.

Krydser fingre for, at alt er som det skal være - og så overvej lige det der hcg tal. Din læge vil måske synes, at det er fjollet, men er du helt ude af den - og har været i et uheld. SÅ er det altså sundest for dig og graviditeten at I får vished.

Kram fra mig

PS: Husk på at dine hormoner "leger" rigtig meget med dig. Så du kan altså komme helt derop, hvor man tror skrækkelige ting, som højst sandsynligt ikke er der.

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

DianaMoar skriver:

Det kan jeg sgu godt forstå du gjorde det var sgu heller ikke pænt sagt. når man er gravid så man sgu gravid om det så er uge 4 elle 40! 

Håber alt er som det skal være 

Ved jo godt jeg ikke er langt henne, men derfor er jeg - som du siger - stadig gravid oog bekymre mig om den lille..

Tusind tak

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

Senia skriver:

Ved jo godt jeg ikke er langt henne, men derfor er jeg - som du siger - stadig gravid oog bekymre mig om den lille..

Tusind tak

Selvfølgelig gør du det. Det bare de 3 værste måneder de 3 første synes jeg det sgu der man tænker mest og er mest bekymret og sådan tror jeg det er for de fleste så jeg kan slet ikke forstå de kan finde på at fyre sådan en kommentar af tvær i mod burde de gøre alt for at du føler dig tryk.

Anmeld

29. januar 2010

Trolde_mor

DianaMoar skriver:

Selvfølgelig gør du det. Det bare de 3 værste måneder de 3 første synes jeg det sgu der man tænker mest og er mest bekymret og sådan tror jeg det er for de fleste så jeg kan slet ikke forstå de kan finde på at fyre sådan en kommentar af tvær i mod burde de gøre alt for at du føler dig tryk.

Det vil jeg også sige, jeg fik jo ikke andet  en hån af at komme forbi, sådan føles det i hvert fald

Er glad for at jeg har valgt ikke at føde på det sygehus - sådan har jeg det lige nu... Har vi begge..

Anmeld

29. januar 2010

Fyn

Kære Senia,

Ja, tryghedsskanninger er ikke lige det billigste... Og det er ikke løsningen lige i disse dage. Hjerteblink kan først ses fra i uge 7, så I vil ikke blive klogere hvis I (du) blev skannet nu.

Jeg håber sådan at du passer på dig selv i disse dage. Jeg kunne heller INTET mærke til at jeg var gravid - og de første 12 uger var meget, meget lange... Hver dag var en kamp at komme igennem, især fordi man jo heeeele tiden skulle tjekke om der nu var "kommet noget". Jeg kunne absolut intet mærke og havde ingen symptomer... Ingen overhovedet.

Jeg tænker at din lille myr har det godt. Og lyt til det som lægen siger, at så længe der ikke er stærke smerter eller blod, så er der reelt ingenting hverken de eller du kan gøre.

Bedste hilsner fra C.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.