Hvornår og hvorfor fik i tryghedsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.422 visninger
41 svar
2 synes godt om
28. januar 2010

Trolde_mor

Som nogen er jer måske har læst, kørte jeg galt igår Nu er vi selvfølgelig dybt ulykkelige og snakker om muligheden for en tryghedsscanning.

Skal til lægen på mandag og skal her overbevise lægen om en henvisning.. Og så er det jeg gerne vil hører:

Hvornår fik i tryghedsscanning og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Vial

Man skal kunne se et hjerteblink fra uge 7+0 i hvert fald. Fra uge 9+0 er alle organer dannet og fungerer - så en scanning der, giver en ret god indikation på, om man får et levedygtigt barn. Bliver du scannet før 7, så kan scanningen være lidt usikker og du kan måske få en unødig bekymring. Husk på at foster er dybt begravet i dig og der skal meget til at støde den ud. Den er jo knap en cm, hvis du vel og mærke er 7 uger henne nu. Hvis ingen smerter og stærke blødninger, skal du ikke bekymre dig :-) pøj pøj med det :-)

Anmeld

28. januar 2010

oo

jeg fik i uge 6, fordi jeg pletblødte en lille lille bitte smule. de ville ikke kunne se andet end at der var en lysning i livmoderen - altså intet hjerteblink så tidligt. men for fremtiden skal jeg scannes i uge 7 for at sikre at alt er normalt.

syntes du der er noget der føles forkert efter styrtet igår?

Anmeld

28. januar 2010

Fyn

Jamen altså - det var noget værre noget. Jeg håber sådan det hele er godt. Mon ikke det er. Sender tanker til dig.

Hvis du ikke kan lokke sygehuset til en skanning, så kan jeg fortælle dig, at jeg blev "tryghedskannet" i

* uge 7 (for at se hjerteblink),

* uge 10 (for at se den stadig var der),

* uge 16 (jo, den var der stadig og havde det godt)

Vi overvejer endnu en tryghedsskanning når jeg nærmer mig uge 28 - 30 stk. Bare fordi vi kan - og fordi det er den bedste gave jeg kan give mig selv. Hyler som besat hver gang, når jeg hører den lille hjertelyd. Og det giver bare en dejlig, dejlig ro.

Det er dyrt, men til gengæld så satser jeg på at jeg kan spare andre steder.... Lige nu har det været den bedste gave vi kunne give hinanden.

Bedste hilsner, C.

Anmeld

28. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Hvad mener i med trygheds scanning?

Da jeg var 6mdr henne blev jeg halvsidet lammet og blev indlagt, jeg kom i MR-scanner fordi jeg var for lagt henne til at måtte komme i en CT-scanner. Men Astrid blev aldrig scannet, og de hørte ikke engang til hendes hjertelyd, så hvad er en trygheds scanning, hvis den ikke skal bruges i dette tilfælde?

Louise -Astrid 25.03-09 <3

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

KaMa skriver:

Man skal kunne se et hjerteblink fra uge 7+0 i hvert fald. Fra uge 9+0 er alle organer dannet og fungerer - så en scanning der, giver en ret god indikation på, om man får et levedygtigt barn. Bliver du scannet før 7, så kan scanningen være lidt usikker og du kan måske få en unødig bekymring. Husk på at foster er dybt begravet i dig og der skal meget til at støde den ud. Den er jo knap en cm, hvis du vel og mærke er 7 uger henne nu. Hvis ingen smerter og stærke blødninger, skal du ikke bekymre dig :-) pøj pøj med det :-)

Er kun i 5.nuhe. men har bare ingen symptomer mere Derfor ville vi gerne have en scanning for at sikre at den lille er der..

Havde stærke smerter igår, men mærker slet intet idag

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

Tjuhl skriver:

jeg fik i uge 6, fordi jeg pletblødte en lille lille bitte smule. de ville ikke kunne se andet end at der var en lysning i livmoderen - altså intet hjerteblink så tidligt. men for fremtiden skal jeg scannes i uge 7 for at sikre at alt er normalt.

syntes du der er noget der føles forkert efter styrtet igår?

Vi kunne godt tænke os i uge 7.. Jamen min kvalme og menslignende smerter er væk - mærker intet til at jeg er  gravid

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

Fyn skriver:

Jamen altså - det var noget værre noget. Jeg håber sådan det hele er godt. Mon ikke det er. Sender tanker til dig.

Hvis du ikke kan lokke sygehuset til en skanning, så kan jeg fortælle dig, at jeg blev "tryghedskannet" i

* uge 7 (for at se hjerteblink),

* uge 10 (for at se den stadig var der),

* uge 16 (jo, den var der stadig og havde det godt)

Vi overvejer endnu en tryghedsskanning når jeg nærmer mig uge 28 - 30 stk. Bare fordi vi kan - og fordi det er den bedste gave jeg kan give mig selv. Hyler som besat hver gang, når jeg hører den lille hjertelyd. Og det giver bare en dejlig, dejlig ro.

Det er dyrt, men til gengæld så satser jeg på at jeg kan spare andre steder.... Lige nu har det været den bedste gave vi kunne give hinanden.

Bedste hilsner, C.

Så i betaler selv? Hmm mener jeg har læst det koster omkring 800.- og kan slet ikke se hvordan vi skal finde de penge lige nu. Vi vil jo enormt gerne scannes og sikre alt er okay, ønsker vi mere end noget andet..

Men kan sagtens forstå hvorfor i har valgt det

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

Senia skriver:

Er kun i 5.nuhe. men har bare ingen symptomer mere Derfor ville vi gerne have en scanning for at sikre at den lille er der..

Havde stærke smerter igår, men mærker slet intet idag

Hvorfor ringer du ikke til din læge eller fødegangen i morgen og spørg om de ikke er søde at scanne dig fordi du er så nervøs. Det hverken sund eller rart at gå og være så nervøs og ked af det få det tjekket så du kan slappe af igen.

Jeg  alt for at alt er som det skal være. 

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

28. januar 2010

Trolde_mor

Astrids-mor skriver:

Hvad mener i med trygheds scanning?

Da jeg var 6mdr henne blev jeg halvsidet lammet og blev indlagt, jeg kom i MR-scanner fordi jeg var for lagt henne til at måtte komme i en CT-scanner. Men Astrid blev aldrig scannet, og de hørte ikke engang til hendes hjertelyd, så hvad er en trygheds scanning, hvis den ikke skal bruges i dette tilfælde?

Louise -Astrid 25.03-09 <3

Vildt at du så ikke blev scannet eller noget

En tryghedsscanning er et scanning man kan blive henvist til af lægen hvis der er mistanke om at noget ikke er som det skal være..

(Så vidt jeg ved..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.