MoarHvidovre skriver:
Vi valgte ikke, at købe os til ekstra scanninger. Vi havde også valgt ikke, at vide, hvilket køn vi ventede. Dette var under begge mine graviditeter.
Hvis nakkefoldscanningen eller MD scanningen havde vist, at der var en risiko for, at der var noget galt med vores baby ville jeg havde betalt for ekstra scanning, men ellers ikke.
Det er fantatisk, at man kan så meget i dag og bla. se ens baby, men på den anden side, så overlader det intet til overraskelsen når man får sin baby og glæden ved, at man bla. ikke kender kønnet 
Altså jeg havde også besluttet at jeg ikke ville vide kønnet, men så blev jeg alligevel nysgerrig og fik det at vide. Synes også det er lidt praktisk i og med at jeg er alene og meget bedre kan få købt ALT ind inden den lille kommer - hehe, det lyder sku lidt som en dårlig undskyldning, I KNOW
. Men som sagt så forstår jeg da godt dem der er nysgerrig efter at se hvordan den lille ser ud.
Jeg tænker også lidt sådan her: ALT og jeg mener ALT skal være så naturligt som muligt idag. Ingen smertestillende, ALT øko, ALT parfumefri, man må ikke dit og dat - men synes faktisk også det er en smule unaturligt at få 2,3,4 fire ekstra scanninger "bare" fordi man lige vil sige hej. - jeg tror ikke jeg ville komme til at lære mit barn bedre at kende, hvis jeg fik et glimt af hvordan han så ud.
Men som jeg tidligere har sagt nogen kan jo nemmere forstå det når det er mere visuelt.
Jeg ville naturligvis ikke tøve et eneste sekund med en ekstra scanning, hvis læge eller JM følte det var nødvendigt.
Knus
Anmeld