Hvorfor køb af scanninger......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

RikkeR

MoarHvidovre skriver:

Vi valgte ikke, at købe os til ekstra scanninger. Vi havde også valgt ikke, at vide, hvilket køn vi ventede. Dette var under begge mine graviditeter.

Hvis nakkefoldscanningen eller MD scanningen havde vist, at der var en risiko for, at der var noget galt med vores baby ville jeg havde betalt for ekstra scanning, men ellers ikke.

Det er fantatisk, at man kan så meget i dag og bla. se ens baby, men på den anden side, så overlader det intet til overraskelsen når man får sin baby og glæden ved, at man bla. ikke kender kønnet

Altså jeg havde også besluttet at jeg ikke ville vide kønnet, men så blev jeg alligevel nysgerrig og fik det at vide. Synes også det er lidt praktisk i og med at jeg er alene og meget bedre kan få købt ALT ind inden den lille kommer - hehe, det lyder sku lidt som en dårlig undskyldning, I KNOW . Men som sagt så forstår jeg da godt dem der er nysgerrig efter at se hvordan den lille ser ud.

Jeg tænker også lidt sådan her: ALT og jeg mener ALT skal være så naturligt som muligt idag. Ingen smertestillende, ALT øko, ALT parfumefri, man må ikke dit og dat - men synes faktisk også det er en smule unaturligt at få 2,3,4 fire ekstra scanninger "bare" fordi man lige vil sige hej. - jeg tror ikke jeg ville komme til at lære mit barn bedre at kende, hvis jeg fik et glimt af hvordan han så ud.

Men som jeg tidligere har sagt nogen kan jo nemmere forstå det når det er mere visuelt.

Jeg ville naturligvis ikke tøve et eneste sekund med en ekstra scanning, hvis læge eller JM følte det var nødvendigt.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

vatten

RikkeR skriver:

Jeg tænker også lidt sådan her: ALT og jeg mener ALT skal være så naturligt som muligt idag. Ingen smertestillende, ALT øko, ALT parfumefri, man må ikke dit og dat - men synes faktisk også det er en smule unaturligt at få 2,3,4 fire ekstra scanninger "bare" fordi man lige vil sige hej. - jeg tror ikke jeg ville komme til at lære mit barn bedre at kende, hvis jeg fik et glimt af hvordan han så ud.

Jeg hørte faktisk også i radioavisen her i sidste uge eller starten af denne uge, at en del læger (eller var det jordemødre?), er bekymrede, fordi folk generelt får så mange scanninger. Scanningerne kan påvirke barnets hjerne eller sådan noget. Og der findes jo faktisk folk, der køber sig til 3-4 scanninger uden grund.. Men på den anden side, så findes der også folk, som bliver scannet 117 gange i løbet af gravididiteten efter lægens/jordemoderens beslutning.

Anmeld

22. januar 2010

Livsmor

Tænkte også lidt på alle de 3/4D scanninger, de kan da ikke være sunde for de små liv.

Skal jeg være ærlig, syntes jeg faktisk at billederne på en måde er uhyggelige.

Anmeld

10. februar 2010

minmau

Livsmor skriver:

Tænkte også lidt på alle de 3/4D scanninger, de kan da ikke være sunde for de små liv.

Skal jeg være ærlig, syntes jeg faktisk at billederne på en måde er uhyggelige.

Det synes jeg faktisk også. Jeg får en underlig følelse når jeg ser scanningsbilleder, synes ligesom ikke det er "fair" at kigge på børn, der slet ikke er "færdige" og som bare burde ligge i ro og fred i maven. Det er nu min mening om det.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe mig til ekstra scanninger. Jeg har stor modvilje mod idéen at sende ultralydsbølger gennem barnet, tror ikke det er ufarligt, og synes ikke man skal scanne, medmindre der virkelig er en grund til det. Og at man "bare lige vil kigge", eller vil vide køn, synes jeg virkelig  ikke er grund nok. Man får den jo at se, når den kommer ud, ik?

Anmeld

10. februar 2010

Loa

Jeg valgte en tidlig scanning, ganske enkelt fordi mit hovede ikke fattede jeg var gravid, og jeg følte jeg havde "behov" for at se der rent faktisk var en derinde....

Så har jeg valgt en kønsscanning, fordi jeg simpelthen var såå nysgerrig for at se hvad det bliver..... Og så syntes jeg det er lidt hyggeligt at se den lille på skærmen....

Jeg har ikke kunne mærke den endnu, så jeg syntes scanningerne har hjulpet mig lidt til at forstå at det rent faktisk er virkeligt.... Lyder måske lidt fjollet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.