Hvorfor køb af scanninger......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

RikkeR

Sussie&Lilje skriver:

Nej kan også godt forstå hvorfor nogle ikke vælger det, men jeg er nok bare for nysgerrig

Jeg synes slet ikke det ødelagde noget, tværtimod ser jeg tilbage på det som en af de mest fantastiske øjeblikke i mit liv ..

Kun se hvordan hun suttede på sine fingre, gabte osv .. det var vildt for mig

Det lyder også helt vildt fantastisk  - faktisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var bare super nysgerrig og vil vide ALT om lille Bum allerede inden han kommer ud! For mig lagde det en dæmper på en hyperaktivitet omkring graviditet osv at gøre noget aktivt en gang i mellem - ligesom  jordmoder/lægebesøg og de andre scanninger og til nød lidt shopping af og til...

Så svaret er vel : fordi jeg kunne - der ligger ikke nogen vild filosofi bag - jeg var bare nysgerrig og havde lyst til at se hans lille ansigt... Vi har endvidere svigerfamilien plantet i Stockholm så det er svært for dem at følge med i graviditeten med deres første barnebarn, men så tog jeg da bare dvd'erne med derop til jul og så sad vi i sofaen alle sammen med juleslik og glögg og så dem Smadderhyggeligt.

Vi har bestilt en til lidt tættere på fødslen (sidst i februar) og vi glæder os helt vildt allerede til at kunne se ham endnu tydeligere.

Knus

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Tjuls skriver:

Da vi skulle have Loke fik vi en del scanninger..

Vi valgte dog alligevel en 3D scanning også.. Det er en helt anden oplevelse end en almindelig scanning, og den ville vi have med..

Jeg fortryder hellere ikke at vi gjorde, eller prisen.. Det var det hele værd, og mere til!

Jeg ville jo helt sikkert heller ikke fortryde, hvis jeg fik en sådan scanning, men jeg tænker lidt på hvorfor man vælger at betale sig fra at få lov til at se den lille - ved jo godt at oplevelsen er vild og fantastisk.

Altså er det en form for tryghed, nysgerrighed, fordi det kan lade sig gøre - fordi alle andre får det gjort??? Måske fordi man gerne vil gøre den lille til en del af familien med det samme?

Oplevelsen er jeg helt med på er STOR.

Anmeld

22. januar 2010

Risen

Rosa skriver:

Jeg var bare super nysgerrig og vil vide ALT om lille Bum allerede inden han kommer ud! For mig lagde det en dæmper på en hyperaktivitet omkring graviditet osv at gøre noget aktivt en gang i mellem - ligesom  jordmoder/lægebesøg og de andre scanninger og til nød lidt shopping af og til...

Så svaret er vel : fordi jeg kunne - der ligger ikke nogen vild filosofi bag - jeg var bare nysgerrig og havde lyst til at se hans lille ansigt... Vi har endvidere svigerfamilien plantet i Stockholm så det er svært for dem at følge med i graviditeten med deres første barnebarn, men så tog jeg da bare dvd'erne med derop til jul og så sad vi i sofaen alle sammen med juleslik og glögg og så dem Smadderhyggeligt.

Vi har bestilt en til lidt tættere på fødslen (sidst i februar) og vi glæder os helt vildt allerede til at kunne se ham endnu tydeligere.

Knus

ENIG! .. Sys også det giver en slags tryghed , og hvis man har muligheden og pengene til det hvorfor så ikke ?

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Risen skriver:

ENIG! .. Sys også det giver en slags tryghed , og hvis man har muligheden og pengene til det hvorfor så ikke ?

Men tryghed??? - hvordan, at den lille er pæn? At det lille hjerte slår som det skal? Den lille kan jo have alverdens sygdomme når den kommer ud.

Anmeld

22. januar 2010

Risen

RikkeR skriver:

Men tryghed??? - hvordan, at den lille er pæn? At det lille hjerte slår som det skal? Den lille kan jo have alverdens sygdomme når den kommer ud.

ja ved godt det måske lyder mærkeligt for nogle.. Men jeg havde på et tidspunkt ingen graviditetstegn og havde ikke mærket liv i lang tid, til gengæld havde jeg voldsomme smerter og desuden voksede mavsen ikke som den skulle.. og derfor var det bare det bedste for mig at kunne komme ind til scanning og se at hun stadig var der og hjertet bankede derudad og hun voksede.. Tror folk er meget forskellige med hensyn til de scanninger og deres graviditet . Andre mere nervøse end andre osv.. 

Anmeld

22. januar 2010

Risen

RikkeR skriver:

desuden har det også  været rart for manden at han har kunne komme med og se hende tit .  At kunne følge med i graviditeten og føle sig mere en del af den..

Anmeld

22. januar 2010

bagger26

RikkeR skriver:

Jeg ville jo helt sikkert heller ikke fortryde, hvis jeg fik en sådan scanning, men jeg tænker lidt på hvorfor man vælger at betale sig fra at få lov til at se den lille - ved jo godt at oplevelsen er vild og fantastisk.

Altså er det en form for tryghed, nysgerrighed, fordi det kan lade sig gøre - fordi alle andre får det gjort??? Måske fordi man gerne vil gøre den lille til en del af familien med det samme?

Oplevelsen er jeg helt med på er STOR.

Nysgerrighed, og kun nysgerrighed... for mit vedkommende i hvert fald..  Selvfølgelig er det da rart at få bekræftet at hjertet ser fint ud, navlesnoren fungere som den skal osv.. Men det var ikke det der fik mig til at betale mig fra det... Det var nysgerrighed..

Syntes ikke de bliver mere elle mindre en del af familien, fordi man vælger at få eller ikke få lavet en 3D/4D scanning. Det syntes jeg de gør ved det man fysisk kan mærke og se på maven, der bliver de virkelige for mig, hvis man kan sige det...

Anmeld

22. januar 2010

Ox.

RikkeR skriver:

Det lyder også helt vildt fantastisk  - faktisk.

Det var det bestemt også!

Anmeld

22. januar 2010

Livsmor

Personligt, kunne jeg aldrig finde på at få lavet en 3/4D scanning. Syntes at det er nok, men NF og MD scanningen. Behøver ikke vide hvilket køn barnet har, viste det heller ikke med min datter. Det vigtigste for mig er, at barnet er sundt og rask.

Men scanningsklinikkerne har da kronede dage.................

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.