Hvorfor køb af scanninger......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Corn

Rosa skriver:

Så svaret er vel : fordi jeg kunne - der ligger ikke nogen vild filosofi bag - jeg var bare nysgerrig og havde lyst til at se hans lille ansigt...

Total god begrundelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

RikkeR

Risen skriver:

ja ved godt det måske lyder mærkeligt for nogle.. Men jeg havde på et tidspunkt ingen graviditetstegn og havde ikke mærket liv i lang tid, til gengæld havde jeg voldsomme smerter og desuden voksede mavsen ikke som den skulle.. og derfor var det bare det bedste for mig at kunne komme ind til scanning og se at hun stadig var der og hjertet bankede derudad og hun voksede.. Tror folk er meget forskellige med hensyn til de scanninger og deres graviditet . Andre mere nervøse end andre osv.. 

Nej, det lyder da overhovedet ikke mærkeligt  - forstår jo godt at folk gerne vil.

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Rosa skriver:

Jeg var bare super nysgerrig og vil vide ALT om lille Bum allerede inden han kommer ud! For mig lagde det en dæmper på en hyperaktivitet omkring graviditet osv at gøre noget aktivt en gang i mellem - ligesom  jordmoder/lægebesøg og de andre scanninger og til nød lidt shopping af og til...

Så svaret er vel : fordi jeg kunne - der ligger ikke nogen vild filosofi bag - jeg var bare nysgerrig og havde lyst til at se hans lille ansigt... Vi har endvidere svigerfamilien plantet i Stockholm så det er svært for dem at følge med i graviditeten med deres første barnebarn, men så tog jeg da bare dvd'erne med derop til jul og så sad vi i sofaen alle sammen med juleslik og glögg og så dem Smadderhyggeligt.

Vi har bestilt en til lidt tættere på fødslen (sidst i februar) og vi glæder os helt vildt allerede til at kunne se ham endnu tydeligere.

Knus

Det lyder også rigtig hyggeligt, med sådan et foto-show .

Altså i hvilken uge fik du lavet den første 3D/4D scanning?

Anmeld

22. januar 2010

Malene84

RikkeR skriver:

Hej vordende fædre og mødre.

Jeg har lige et spørgsmål til Jer.

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

Hej

Vi har valgt at købe både kønsscanning og 3D/4D - plus vi gratis får scanninger hver 4. uge cirka, da vi venter tvillinger. Jeg synes det er noget helt specielt at vente tvillinger, og ved at der nok ikke er store chancer for at det vil ske igen - derfor skal ALT bare dokumenteres (her tænker jeg på 3D) så meget som muligt. Jeg ville selv have elsket, at have set mig selv som baby igennem 3D - og håber da at mine to drenge en dag vil sys det er skide skægt at kigge på billederne. Vi har også valgt det, for at gøre det hele mere virkeligt for os selv, vi er stadig helt rundt på gulvet over at der snart kommer TO STYKKER... én ting er at planlægge at få ét barn, noget andet er bare at pludselig vente to... det tager længere tid at sluge  heh.

Jeg ved ikke, om jeg ville have gjort lige så meget, hvis der "kun" var én - men det havde jeg nok også gjort. hehe.

Anmeld

22. januar 2010

vatten

Jeg har ikke fået lavet scanninger udover dem på sygehuset. Jeg ved ikke.. Jeg har aldrig tænkt over det, så det er ikke noget, jeg som sådan har valgt fra.

Det ligger bare slet ikke indenfor mine tanker/min verden. Det er ikke noget, jeg ville overveje, for jeg ville slet ikke komme på ideén.

Anmeld

22. januar 2010

FruEllingsen

vi har bestilt tid til en 3d skanning, både fordi vi gerne vil se baby ugen inden fødslen, men også fordi vi synes det er et godt minde at have..

Anmeld

22. januar 2010

tb

vi har også valgt at betale os til en 3/4 D scanning.. både for vores egen skyld, men også for min datter på 8 år.. Aalborg sygehus tillader ikke at der er børn med til scanningen, så bliver det da fedt for hende at kunne se hendes lillebror/søster derhjemme på en dvd  hun er jo næsten mere utålmodig end vi er til den bette kommer ud.. hehe..

har så os en ekstra (gratis) scanning i uge 30 og 35 pga mavesygdom.. så vi kommer os til at se bebsen mange gange

Anmeld

22. januar 2010

wamse

Vi købte en 3d/4d scanning da jeg ventede Lærke, det var den mest fantastiske oplevelse, næst efter selve fødslen, nå ja og selve øvelse i at lave Lærke

Her i regionen fik man kun en tidlig scanning, en terminsberegning og ikke andet. Mener at det var uge 10 eller noget i den stil, men hæng mig ikke op på det.

Så betalte gladeligt 1200 kr, for at se ind i maven til prinsessen En kæmpe oplevelse for mine drenge og Lærke´s far. 

Men jeg synes ikke det på nogen måde tager noget af spændingen ved at at mærke hende bevæge sig og sparke inde i mig.

Anmeld

22. januar 2010

BOBS

RikkeR skriver:

Hej vordende fædre og mødre.

Jeg har lige et spørgsmål til Jer.

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

hej rikke...vi fik lavet en 3d scanning en halvanden måned før trolden kom til verden, og ja det var hmmm ikke skræmmende...men hun var så tydelig at se...så hun var der jo uden at være det....Det var en speciel oplevelse som jeg ikke ville være foruden men som vi allerede ved vi ikke ville gøre igen.....da det første billede kom op på væggen kiggede vi bare med åben mund...det ER sgu dig skat...sagde min mand der drømte om en lille pige magen til mig...( de havde ikke kunnet se kønnet ved md scan.)

Hun ligner nu temmelig meget sin far også

Anmeld

22. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte ikke, at købe os til ekstra scanninger. Vi havde også valgt ikke, at vide, hvilket køn vi ventede. Dette var under begge mine graviditeter.

Hvis nakkefoldscanningen eller MD scanningen havde vist, at der var en risiko for, at der var noget galt med vores baby ville jeg havde betalt for ekstra scanning, men ellers ikke.

Det er fantatisk, at man kan så meget i dag og bla. se ens baby, men på den anden side, så overlader det intet til overraskelsen når man får sin baby og glæden ved, at man bla. ikke kender kønnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.