Hvorfor køb af scanninger......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.261 visninger
44 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

RikkeR

Hej vordende fædre og mødre.

Jeg har lige et spørgsmål til Jer.

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Sisley

Vi betalte for en ekstra kønsskanning, fordi vi ville være sikre på, at det var en pige, som skanningsjordemoderen ved MD skanningen gættede på.

Jeg savner at se hende, men vil ikke betale for en 3D skanning. Vil også gerne have lidt til gode til hun kommer ud.

Anmeld

22. januar 2010

smokin

RikkeR skriver:

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe og kigger derfor lige med her.

Jeg har spurgt lidt rundt omkring hos venner, familie osv. Og er kommet frem til at en del ikke finder det lige så fantastisk som man selv gør. Hvis man gør det for sin egen skyld skal man da klart gøre det, men hvis man gør det for at vise andre... ja, så er jeg altså i tvivl

Min veninde fortalte at hun ikke har set på den siden hendes søn blev født, så det må siges at være en kort glæde - ja jeg ved det sku ikke.

Kigger som sagt med!

Anmeld

22. januar 2010

smokin

RikkeR skriver:

Kram fra Rikke

Jeg har spurgt lidt rundt omkring hos venner, familie osv. Og er kommet frem til at en del ikke finder det lige så fantastisk som man selv gør. Hvis man gør det for sin egen skyld skal man da klart gøre det, men hvis man gør det for at vise andre... ja, så er jeg altså i tvivl

Min veninde fortalte at hun ikke har set på den siden hendes søn blev født, så det må siges at være en kort glæde - ja jeg ved det sku ikke.

Kigger som sagt med!

Anmeld

22. januar 2010

Corn

Jeg tror vi har valgt det fra, fordi vi synes det er lidt fjollet at køre 60 km hver vej til Århus for en scanning som koster derudover, når vi også kører til Randers, 40 km hver vej, for de gængse skanninger.

Så da vi for første gang nu ønsker at vide kønnet, så må vi jo håbe, at de kan se det til MD-scanning den 11. februar i Randers...

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Sisley skriver:

Vi betalte for en ekstra kønsskanning, fordi vi ville være sikre på, at det var en pige, som skanningsjordemoderen ved MD skanningen gættede på.

Jeg savner at se hende, men vil ikke betale for en 3D skanning. Vil også gerne have lidt til gode til hun kommer ud.

Ja, kønsscanning kan jeg godt se, når nu man gerne vil være sikker på hvad kønnet er. - Altså jeg forstår skam også godt dem som får lavet 3D scanninger.

Har bare læst en artikel om at nogen får en scanning hver 14. dag og det er jo helt vildt? Og jeg undre mig bare over, hvorfor det er vigtigt? Om det er fordi man så hurtigt som muligt vil gøre barnet til en del af familien, vis det frem eller noget helt 3.????

Anmeld

22. januar 2010

Sisley

RikkeR skriver:

Ja, kønsscanning kan jeg godt se, når nu man gerne vil være sikker på hvad kønnet er. - Altså jeg forstår skam også godt dem som får lavet 3D scanninger.

Har bare læst en artikel om at nogen får en scanning hver 14. dag og det er jo helt vildt? Og jeg undre mig bare over, hvorfor det er vigtigt? Om det er fordi man så hurtigt som muligt vil gøre barnet til en del af familien, vis det frem eller noget helt 3.????

Synes måske ogsåhver 14. dag (eller hver måned) er vildt overdrevet. Men ærligt så savner jeg at se den lille tøs og jeg kunne måske godt - til trods for hvad jeg skrev lige før - finde på at betale for en ekstra skanning om 1-2 måneder. Men jeg håber virkelig jeg kan lade vær :-)

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Zette skriver:

Kigger som sagt med!

Ja, det er lidt en kort glæde og tror der er stor chance/risiko for at man bliver SÅ afhængig af at se den lille bebs.

Tænker om for mange scanninger er sundt for barnet? Har dog SLET ikke sat mig ind i om det tager skade af det?

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Sisley skriver:

Synes måske ogsåhver 14. dag (eller hver måned) er vildt overdrevet. Men ærligt så savner jeg at se den lille tøs og jeg kunne måske godt - til trods for hvad jeg skrev lige før - finde på at betale for en ekstra skanning om 1-2 måneder. Men jeg håber virkelig jeg kan lade vær :-)

Hehe - jeg har det da på nøjagtig samme måde som dig - vil da også HELT vildt gerne se min lille dreng igen og igen. Det er jo lang tid der går fra uge 20 (MD scanning) til man får den lille i armene. Så jeg lider skam også under savnet.

Anmeld

22. januar 2010

smokin

Ja, det er lidt en kort glæde og tror der er stor chance/risiko for at man bliver SÅ afhængig af at se den lille bebs.

Tænker om for mange scanninger er sundt for barnet? Har dog SLET ikke sat mig ind i om det tager skade af det?

Jeg har også tænkt tanken om ultralydsscanning kan skade. Det er jo ret hidsigt kan man sige. Men aner intet om det.

Jeg er blevet scannet i uge 13 til NF. og igen igår i uge 21 til MD. Derudover skal jeg scannes 2 gange til, fordi jeg tager medicin mod dårlig tyktarm i uge 28 og 32.

Jeg har kun overvejet de der film man kan få, og folk der får dem lavet er ret vilde, men tænker igen om det er fordi man så har noget at vise frem (fremfor de der dårlige scanningsbilleder man får) I min familie vil de squ hellere vente til baby kommer ud, og så bliver der nok kamp om at holde. Tror også det er svært at forholde sig til andres børn i andres maver, sådan har jeg det da når jeg ser andres scanningsbilleder. Jeg kan ikke se hvad det ligner, men det kan de jo godt, for de har fået det forklaret på skærmen hvor billedet er meget skarpere.

Jeg tror jeg hælder til nej-tak til en film. For tror faktisk jeg gør det mest for at vise hende frem, mærker hende jo hver dag efterhånden.

Håber det giver mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.