Hvorfor køb af scanninger......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

SabrinaR

Vi købte os til en 3D/4D scanning..

Jeg synes det var helt fantastisk - for det første ville jeg gerne være sikker på barnets køn. Og så synes jeg det er en kæmpe oplevelse .. Synes bestemt ikke det tager noget fra fødslen overhoved!!

Til en 3D/4D scanning får man en ide om hvordan barnet kommer til at se ud - men det jo ikke præcis sådan den ser ud når den kommer ud. Jeg Fik en i uge 21 + uge 32. Jeg synes det var super spændende at følge barnet i maven med nogle måneder imellem.

Jeg ska uden tvivl have lavet en næste gang jeg bliver gravid også. Og tjaa - måske det en kort glæde ved at man ikke kigger nær så meget på de scanningsbilleder og dvd når barnet er kommet ud, men inden han kom ud sad jeg tit og så det. Fordi jeg glædede mig så meget. Og så er jeg sikker på barnet også synes det er sjovt at se billeder og dvd med sig selv, da den lå i maven, når barnet er blevet ældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er netop lige kommet hjem efter en helt igennem fantastisk 3D kønsscanning hos scanningsjordemoderen i Silkeborg.

Scanningen har virkelig givet mig den tryghed jeg længe har haft brug for - at mit kommende barn er sund og rask, og stortrives

Samtidig giver det mig også mulighed for allerede nu, at knytte nogle stærke bånd til mit ufødte barn, i og med at jeg nu kender kønnet. Det er bare helt igennem fantastisk, og jeg kan kun anbefale det til andre. Det er er hver en krone værd!!!!

Det kan godt være at man efter fødslen ikke sidder og kigger sine 3D billeder igennem hver 14.dag, men for mig har det heller aldrig være meningen med scanningen eller billederne for den sags skyld. For mig betyder billederne noget imens jeg er gravid - imens jeg er i hele denne fantatiske proces. Håber I forstår hvad jeg mener?

Anmeld

22. januar 2010

Ox.

RikkeR skriver:

Hej vordende fædre og mødre.

Jeg har lige et spørgsmål til Jer.

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

Vi betalte for en 3D4D scanning da jeg var gravid, og ja men ser da barnet, men det er jo slet slet slet ikke det samme som at se det irl, jeg synes det var en fantastisk oplevelse at se hvordan hun var inde i min mave, at se hende bevæge sig samtidigt med jeg kunne mærke det, det var bare helt fantastisk!

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

SabrinaR skriver:

Vi købte os til en 3D/4D scanning..

Jeg synes det var helt fantastisk - for det første ville jeg gerne være sikker på barnets køn. Og så synes jeg det er en kæmpe oplevelse .. Synes bestemt ikke det tager noget fra fødslen overhoved!!

Til en 3D/4D scanning får man en ide om hvordan barnet kommer til at se ud - men det jo ikke præcis sådan den ser ud når den kommer ud. Jeg Fik en i uge 21 + uge 32. Jeg synes det var super spændende at følge barnet i maven med nogle måneder imellem.

Jeg ska uden tvivl have lavet en næste gang jeg bliver gravid også. Og tjaa - måske det en kort glæde ved at man ikke kigger nær så meget på de scanningsbilleder og dvd når barnet er kommet ud, men inden han kom ud sad jeg tit og så det. Fordi jeg glædede mig så meget. Og så er jeg sikker på barnet også synes det er sjovt at se billeder og dvd med sig selv, da den lå i maven, når barnet er blevet ældre

Jamen kan godt forstå at det må være vildt spændende at følge barnets udvikling, så forstår helt sikkert dit argument for at få ekstra scanninger.

Anmeld

22. januar 2010

Tjuls

Da vi skulle have Loke fik vi en del scanninger..

Vi valgte dog alligevel en 3D scanning også.. Det er en helt anden oplevelse end en almindelig scanning, og den ville vi have med..

Jeg fortryder hellere ikke at vi gjorde, eller prisen.. Det var det hele værd, og mere til!

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Mathildesmor skriver:

Jeg er netop lige kommet hjem efter en helt igennem fantastisk 3D kønsscanning hos scanningsjordemoderen i Silkeborg.

Scanningen har virkelig givet mig den tryghed jeg længe har haft brug for - at mit kommende barn er sund og rask, og stortrives

Samtidig giver det mig også mulighed for allerede nu, at knytte nogle stærke bånd til mit ufødte barn, i og med at jeg nu kender kønnet. Det er bare helt igennem fantastisk, og jeg kan kun anbefale det til andre. Det er er hver en krone værd!!!!

Det kan godt være at man efter fødslen ikke sidder og kigger sine 3D billeder igennem hver 14.dag, men for mig har det heller aldrig være meningen med scanningen eller billederne for den sags skyld. For mig betyder billederne noget imens jeg er gravid - imens jeg er i hele denne fantatiske proces. Håber I forstår hvad jeg mener?

Altså som sagt så forstår jeg godt at man vil vide kønnet, men det med at man knytter tættere bånd ved at se det en ekstra gang, kan jeg så ikke helt forstå. - men man kan jo sige at nogen er mere visuelle end andre og gerne vil have syn for sagen.

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Sussie&Lilje skriver:

Vi betalte for en 3D4D scanning da jeg var gravid, og ja men ser da barnet, men det er jo slet slet slet ikke det samme som at se det irl, jeg synes det var en fantastisk oplevelse at se hvordan hun var inde i min mave, at se hende bevæge sig samtidigt med jeg kunne mærke det, det var bare helt fantastisk!

Altså lige nøjagtig den beskrivelse du giver med at kunne mærke barnet samtidig med at kunne se det - det kunne jeg også til MD scanningen så jeg føler jo ikke jeg er gået glip af noget ved at vælge 3D/4D scanningen fra.

Lige nu sidder jeg feks. og kigger på min mavse og ser hvordan den nærmest bølger op og ned og synes det er lige så fantastisk. - men jeg kender jo heller ikke følelsen af at se ham i 3D

Anmeld

22. januar 2010

LotteGabriella

RikkeR skriver:

Hej vordende fædre og mødre.

Jeg har lige et spørgsmål til Jer.

Hvor HAR du/I valgt at købe dig til ekstra scanninger på privatklinikker og hvorfor har du/I valgt IKKE at gøre det?

Personligt har jeg ikke købt ekstra scanninger fordi jeg godt kan lide tanken om at lære min dreng at kende kun gennem følelsen af ham og så synes jeg at en scanning også kan give falsk tryghed og man måske "glemmer" at lytte til kroppen fordi man har fået at vide at alt er godt. Mht. 3D scanninger så tænker jeg bare at ALT er afsløret inden barnet bliver født - og ingen spænding fordi man allerede ved hvordan den lille ser ud?

Kram fra Rikke

Jeg valgte at få en 4d-scanning da jeg slet ikke  kunne vente med at se hvordan babyen så ud....ville egentlig ikke vide kønnet, men skiftede mening da vi var derinde! Brian ville oprindeligt ikke ha' været med, men skiftede mening et par dage før han siger at for ham var det virkelig en skøn oplevelse som fik ham til at indse, at der rent faktisk var en baby inde i maven

Anmeld

22. januar 2010

Ox.

RikkeR skriver:

Altså lige nøjagtig den beskrivelse du giver med at kunne mærke barnet samtidig med at kunne se det - det kunne jeg også til MD scanningen så jeg føler jo ikke jeg er gået glip af noget ved at vælge 3D/4D scanningen fra.

Lige nu sidder jeg feks. og kigger på min mavse og ser hvordan den nærmest bølger op og ned og synes det er lige så fantastisk. - men jeg kender jo heller ikke følelsen af at se ham i 3D

Nej kan også godt forstå hvorfor nogle ikke vælger det, men jeg er nok bare for nysgerrig

Jeg synes slet ikke det ødelagde noget, tværtimod ser jeg tilbage på det som en af de mest fantastiske øjeblikke i mit liv ..

Kun se hvordan hun suttede på sine fingre, gabte osv .. det var vildt for mig

Anmeld

22. januar 2010

bagger26

Jeg har også betalt for en 3D/4D scanning 2 gange nu, altså en ved hver graviditet.  Jeg syntes det absolut er alle pengene værd, men jeg gør det også kun for min egen skyld, og ikke for andres skyld. Har kun vist billederne til dem der har spurgt om de måtte se dem.

Dvd'en har jeg kun set en gang efter, men det jeg betaler for er nu også mere den time man får derinde, hvor der bliver tegnet og fortalt, og så billederne man kan sidde og kigge på bagefter. Men syntes også det er et sjovt minde for barnet at have...  

Godt nok er billederne tydelige, men slet ikke som IRL.. 

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg har fået det gjort..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.