Som i jo kan læse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

kiroo

anikaingibjorg skriver:

årh tillykke, tiden går jo bare så hurtigt, min dreng er 4 måneder om 2 dage

vildt hurtigt... og tillykke til dig også... nu er jeg ikke så glad for spér men hende jeg har fået dennegang er faktisk go nok hun kommer den dagkeira bliver 4 mdr. og har lovetat tage en masse opskrifter med.. glæder mig hun smagte dog lidt kartofelmos igår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Alína Hólm

kiroo skriver:

vildt hurtigt... og tillykke til dig også... nu er jeg ikke så glad for spér men hende jeg har fået dennegang er faktisk go nok hun kommer den dagkeira bliver 4 mdr. og har lovetat tage en masse opskrifter med.. glæder mig hun smagte dog lidt kartofelmos igår.

jeg er allerede begyndt på babygrød da min sp sagde jeg skulle

hvordan tog hun maden så

Anmeld

20. januar 2010

kiroo

anikaingibjorg skriver:

jeg er allerede begyndt på babygrød da min sp sagde jeg skulle

hvordan tog hun maden så

hun så lidt sjov ud, men ville gerne have det, problemet kommer bare når jeg putter noget rundt om halsen på hende altså stofble eller hagesmæk.. at hun bliver vildt ivrig og probberdet i munden,

Anmeld

20. januar 2010

Cris

Mumto3 skriver:

Jeg ville give hende oftere. Jeghar kun ammet mine børn, men omkring dette tidspunkt ammede jeg næsten hver anden time (og jeg havde masser af mælk!!!) Mine børn har virkelig taget en vækstspurt og derfor har brug for mega meget mad på dette tidspunkt, og derfor skulle de have så ofte.

Du giver mad ca. hver 4. time og det synes ejg er for langt i mellem måltiderne.

Enig enig. Self ville hun gerne spise hver time. Det er det de gør! De kan ikke spise hver 4. time kun. Husk, at deres mave er meget lille og de kan ikke have så meget af gangen! De har det faktisk bedre med at spise lidt hver 2.time end at proppe dem med en kæææææpe flaske hver 4.time! Jeg ammer også og de har nogle perioder hvor de skal simpelthen spise og spise. I de første 6 måneder skal de har mange små måltider. Jeg ville ikke starte med mos og grød, jeg tror, det ville være bedre at give hende to gange i døgnet noget vælling i stedet for. Er det hårdt at have en baby? Yes, sir. Det er hård med sådan er det, mens de er så små og det går faktisk utrolig hurtigt.

Anmeld

20. januar 2010

Alína Hólm

kiroo skriver:

hun så lidt sjov ud, men ville gerne have det, problemet kommer bare når jeg putter noget rundt om halsen på hende altså stofble eller hagesmæk.. at hun bliver vildt ivrig og probberdet i munden,

har samme problem, jeg tager bare en trøje på ham som jeg er lidt ligeglad med, og giver ham mad sådan

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

kiroo skriver:

hmm regnet lige på det..

hvis hun får 170ml. 7 gange så får hun 1190ml. i døgnet

hvis man så tager hendes vægt 6100g og deler med 1190 så giverdet 5,1
og det skal give 6 ca, så hun får for lidt ifl. min sp..

Min SP siger nøjagtigt det samme.

Anmeld

20. januar 2010

Ayasmor

kiroo skriver:

Er det ikke noget med at kartoffelmos først er fra 6 mdr. pga. gluten??

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

Kiroo ...

Hun vejer 6,1kq ...

Vores sundhedsplejske siqer a vi ikk må qive hende mere end de her 160-170ml hver qanq ... Oq hun får altså 6-7 flasker i døjnet ...

SP skal da ikke bestemme, hvor meget Julie kan spise. Det synes jeg faktisk er ret uansvarligt Julie skal have 1/6 af sin kropsvægt hver dag, og hvis hun kan spise mere, er det da bare super godt Jeg ville give hende noget mere MME, hvis jeg var dig. Dvs. hyppigere måltider, for hvis Julie kan spise 160-170 ml. 8-9 gange om dagen, og så er glad og tilfreds, er det da langt at foretrække fremfor, at hun er ulykkelig pga. sult. Jeg ville ikke begynde at give grød/mos nu, da tarmene endnu ikke er klar til at fordøje den slags mad, som en anden også skriver.

Den ene gang Laura blev passet (ved 10 uger), har jeg malket ud, og så har hun taget 200 ml. af én gang, og jeg ville da aldrig drømme om, at tage flasken fra hende, hvis hun ikke er mæt

Husk at lytte til dit barn, for det er dig der kender hende allerbedst af alle

Knus Linda

Anmeld

20. januar 2010

Mor Til Julie<3

Linda2009 skriver:

SP skal da ikke bestemme, hvor meget Julie kan spise. Det synes jeg faktisk er ret uansvarligt Julie skal have 1/6 af sin kropsvægt hver dag, og hvis hun kan spise mere, er det da bare super godt Jeg ville give hende noget mere MME, hvis jeg var dig. Dvs. hyppigere måltider, for hvis Julie kan spise 160-170 ml. 8-9 gange om dagen, og så er glad og tilfreds, er det da langt at foretrække fremfor, at hun er ulykkelig pga. sult. Jeg ville ikke begynde at give grød/mos nu, da tarmene endnu ikke er klar til at fordøje den slags mad, som en anden også skriver.

Den ene gang Laura blev passet (ved 10 uger), har jeg malket ud, og så har hun taget 200 ml. af én gang, og jeg ville da aldrig drømme om, at tage flasken fra hende, hvis hun ikke er mæt

Husk at lytte til dit barn, for det er dig der kender hende allerbedst af alle

Knus Linda

Jaah, jeq ved det qodt ...
men qør jo bare hva det er hun siqer til os ...

Oq ved qodt a der er manqe der ikk lytter til deres Sundhedsplejske ... Men der er vi jo åbenbart så dumme a det qør vi jo ... Men det ka jeq jo så høre nu a det behøver vi jo så enliq ikk ...

Hun har saqt a hun kun må får de her 160-170ml hver qanq da det liqqer til de måneder hun er ... Oq a der ska qå 4 timer om daqen oq om aftenen qjorde det ikk noqt a der kun qik 3 timer ...

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

Mor Til Julie<3 skriver:

Jaah, jeq ved det qodt ...
men qør jo bare hva det er hun siqer til os ...

Oq ved qodt a der er manqe der ikk lytter til deres Sundhedsplejske ... Men der er vi jo åbenbart så dumme a det qør vi jo ... Men det ka jeq jo så høre nu a det behøver vi jo så enliq ikk ...

Hun har saqt a hun kun må får de her 160-170ml hver qanq da det liqqer til de måneder hun er ... Oq a der ska qå 4 timer om daqen oq om aftenen qjorde det ikk noqt a der kun qik 3 timer ...

Jeg lytter til min SP, som bare er super fantastisk. Det er også hende der siger, at baby skal have 1/6 af sin kropsvægt hver dag, og som en påpegede, så får Julie jo ikke 1/6 Man kan sige, at jeg lytter til min SP, men jeg lytter først og fremmest til mit barn

Du må jo også lytte til Julie, for ellers havde du ikke lavet dette indlæg Så dit moderinstinkt fejler ikke noget, sådan som jeg ser det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.