Sikke et dejligt emne og dejligt at læse alle jeres romantiske historier (L)
Jeg mødte Michael på Byhøjskolen i Århus i 1999. Jeg havde et besynderligt øv-forhold til en musiker fra Kbh. som var ved at blive skilt, da jeg mødte ham og som jeg næsten aldrig så. Jeg var selv blevet skilt 1½ år tidligere(som 23-årig efter 10 mdr.s ægteskab med en grimme mand, jeg mødte, da jeg var 19) og var lidt vild og i gang med at genfinde min tabte ungdom.
Jeg havde altid været tiltrukket af dystre, farlige, kryptiske mænd, der som regel også var en del år ældre end mig, men efter ægteskabet med den allerværste af dem alle, havde jeg i det midste forhåbninger om, at jeg havde fået nok af den slags mænd. Men hvis nogle havde fortalt mig, første gang jeg så Michael, at han var den mand, jeg ville få børn med og komme til at elske højere end nogen andre, ville jeg have skreget af grin.
Jeg var 24 og han var 20, boede stadig hjemme hos sin mor og far og havde spillet musik og ellers ikke lavet meget andet i sit unge liv. Mine forældre blev skilt, da jeg var 10, min mor drak og jeg passede hende til jeg flyttede hjemmefra som 15-årig og siden havde jeg været både gift og skilt, taget en uddannelse og en masse andet, så jeg kunne på ingen måde forestille mig, at vi kunne have noget som helst at tale om.
Nå. Vi skulle altså spille i band sammen og Michael viste sig at være sød, men ikke den mest udadvendte, så jeg lagde ikke særligt mærke til ham og var desuden optaget af at græde snot over mit ikke-forhold til københavneren.
Et par måneder henne i forløbet drømte jeg en mærkelig drøm. Jeg var på et stort skib sammen med vores lærer fra kurset og Michael. Jeg sad på et bord, der vippede og pludselig sad Michael ved siden af mig og så tog jeg fat i hans lår og fik en meget voldsom følelse af fysisk begær.
Efter den lille drøm begyndte jeg at lægge mærke til, at jeg havde lyst til at stå ved siden af ham, at jeg kunne mærke hans tilstedeværelse som en magnet, når han var i nærheden. Tænkte stadig væk overhovedet ikke på ham som kærestepotentiale, fordi han jo slet ikke i min erfaring var min type.
Et par uger senere drømte jeg så endnu en drøm: Jeg stod uden for vores øvelokale og græd. Jeg var bange og dybt ulykkelig og helt alene. Pludselig kunne jeg mærke Michaels arme omkring mig og jeg blev helt rolig. Så klippede drømmen til, at vi gik sammen med hinanden i hånden ned til en sø.
Jeg vågnede svært mystificeret og begyndte at holde lidt mere øje med ham til daglig for at finde ud af, hvad hos den stille dreng, der dog kunne fremkalde den slags drømme hos mig.
Ej, kors, det bliver langt det her :$... Prøver lige at speede lidt op.
Jeg begyndte at tale lidt med ham, for at lære ham lidt bedre at kende og fandt ud af, at vi begge rigtig godt kunne lide film. En aften inviterede jeg så folk med hjem for at se film og det endte heldigvis med, at det kun var Michael, der kom. Vi sad ved siden af hinanden i min sofa hele aftenen og jeg kan stadig huske fornemmelsen af hans ben forsigtigt mod mit. Han nåede ikke den sidste bus og endte med at sove på min sofa. Ikke noget med noget.
En uges tid senere, gjorde vi det samme igen og denne gang endte han med at sove i min seng, men vi lavede ingenting. Han fortalte mig alt muligt og jeg kan huske, at jeg faldt i søvn og sov bedre end nogensinde før til lyden af hans snakken.
D. 26. november skulle vi spille til noget fredagsbar og bagefter gik vi hjem til mig for at drikke os fulde. Michael, en af hans venner, en af mine veninder og mig.
Vi tog senere på Musikcaféen og Michael var blevet ret fuld og rigtig, rigtig sød. Han talte mere frit og kom med nogle meget rammende iagttagelser om mig og det kunne jeg slet ikke stå for. Manden var jo klog! ;)
Ved 2-tiden om natten sad vi på Café Sidewalk og så sagde han pludselig til mig, at han var meget forelsket i mig. Og så spurgte han mig, om han måtte kysse mig og det måtte han godt (L)
Undskyld det blev så langt.
Kh Birgitte
Anmeld