Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

Ina33

Jeg synes det er et super emne at tage op. Jeg er som sådan ikke troende, men jeg er heller ikke, ikke troende.

Jeg tror på Gud, men ikke Gud i himlen. Jeg tror på Gud i os alle sammen, og jeg tror på at troen på Gud hjælper rigtig mange mennesker, og giver et fantastisk uforståeligt fællesskab.

Jeg har lige læst "Det forsvundne tegn" af Dan Brown. Den giver virkelig stof til eftertanke lige på dette punkt omkring Gud.

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Muffinmus

Caroline86 skriver:

ja, jeg kan forstå at "ældre" mennesker bliver syge.

Men jeg blev pludselig syg som 15-årig. Havde aldrig fejlet noget og passede på mig selv.. jeg kan ikke acceptere tanken at "den slags bare sker"... Det er ikke fordi "nogen" eller "noget" skal have skylden, jeg kan bare ikke forholde mig til at "sådan er livet".. giver det mening?

Jeg forstår godt hvad du mener med at den slags sker, men det er sgu svært at forholde sig til og acceptere når man selv er offer..

knus

Ja, jeg ved det. Jeg har bare ike brug for en grund tror jeg. Eller jo, selvfølgelig har jeg det, men har vel affundet mig med at der ikke altid er en anden grund end at vi bare bliver syge og dør...før eller siden, nogen desværre før.

Sådan en som min 2 farfar der lige var fyld 61 år og skulle have opereret knæet fordi der var vand i...dør få dage efter af en blodprop skabt af operation....Latterligt at tage et liv pga en knæoperation?? JA, men man kan jo kun acceptere kendsgerningerne, eller i hvert fald prøve på det.

Min første farfar vel ikke engang 50 da han døde af et hjertetilfælde.

Ene farmor døde af kræft, 2 farmor dement og husker mig ikke, 1 mormor død af kræft... og endelig en far der er alkoholiker på Sjælland og har været tæt på at dø af det 3-4 gange....

Uretfærdigt, jeps, men om ikke andet så giver jeg moder natur skylden:-)

Det eneste jeg aldrig nogensinde ville forlige mig med var hvis mine børn blev taget fra mig....

Anmeld

7. januar 2010

oo

gabriellasmor skriver:

ja det var jo præsterne af den kirke jesus egentlig repræsenterede der sammen med pontius dømte ham. Herodes turde jo ikke dømme da han var usikker på om det virkelig var Guds søn.

Jesus var jo en oprører og gav budskaber der gik imod det gamle testamente som bygger på mund til mund fortællinger. Jesus sir bla. andet man som guds budspreder (præst) ikke er højere end andre og ikke skal have specielle klæder eller titler. det har vores præster nu til dags. de har fine biler og står på talerstol under de fineste malerier og man skal betale i dyre domme for sin egen begravelse? er det kristent. ikke i min verden. han siger også at det ikke er (sagt med mine ord for kan ikke huske korrekt) kirker der skal bygges men under hver en sten er Gud. dvs vi har helt misforstået meningen med Gud. Gud er overalt.

man idag skal jo nærmest gå i kirke hver søndag for at være nær Gud og det passer jo ikke.

jeg mener det var kejser konstantin der gjorde kristendommen til en "virkelighed" altså nåede en større målgruppe i år 325. han var med til at bestemme hvad der skulle sættes sammen. havde det lige i religion men kan ikke lige finde mine noter.

ah okay på den måde jamen jeg er enig med dig i, at kristendommens budskab er fuldkommen misforstået og har været fejlfortolket siden det blev en stor religion (jeg sidder netop og læser til min Europa i Verden eksamen på uni og har læst fra det gamle Grækenland og henover Jesu fødsel og liv og frem til middelalderen, så det står meget frisk i mit hoved ).

Jesus var jo jøde, men efter jøderne korsfæstede ham, opstod der en ny religion - kristendommen. Så man kan omvendt sige, at de kristne som folkekirken repræsenterer idag ikke er lig med de kristne der slog Jesus ihjel. i virkeligheden var Jesus jo en tidlig hippie, der forsøgte at sprede et budskab om kærlighed, hvilket man vel egentlig ikke kan have så meget imod, men det hele er jo blevet melet så meget ind i griskhed - som du selv er inde på - at selve budskabet er gået fuldkommen tabt. hvor er næstekærligheden henne ?

Bibelen i sig selv er menneskeskabt, og især det nye testamente lægger ikke skjul på at være menneskeskabt med navnene på forfattere osv åbentlyst fremme. Det er misforstået når folk mener, at Guds ord findes i Bibelen, det er menneskers fortolkning af "Guds" ord der er at læse i dén.

nåh, men i den retning er vi vist helt enige jeg er jo så bare ikke religiøs overhovedet og du er, men med hensyn til hvordan kristendommen er blevet fortolket af kirkerne osv er vi vist enige

Anmeld

7. januar 2010

Louise mortil4

Nej jeg tror ikke på gud, så jeg er egentlig pisse dobbeltmoralsk da jeg selv er døbt, konfirmeret og gift i kirken, der ud over er alle vores 4 unger døbt, men nej jeg tror ikke på gud, sys nok bare det er en sød tradition at bruge kirken til de ting. Jeg kommer heller ikke i kirken udover ved de store lejligheder som dåb, konfirkation, bryllup og begravelse.

Jeg tror på et liv efter døden og at sjælene indtil de får deres nye krop er i blandt os som ånder. Jeg tror på der er mere mellem himmel og jord en vi kan forklare og se. Jeg tror vi selv er heller over vores liv og at intet er bestemt på forhånd, vi skaber selv vores lykke og ulykke.

Håber det gav lidt mening

Anmeld

7. januar 2010

vatten

Tjuhl skriver:

Bibelen i sig selv er menneskeskabt, og især det nye testamente lægger ikke skjul på at være menneskeskabt med navnene på forfattere osv åbentlyst fremme. Det er misforstået når folk mener, at Guds ord findes i Bibelen, det er menneskers fortolkning af "Guds" ord der er at læse i dén.

Det kommer an på, hvad man tror. Mange (og alle katolikker) tror på, at Bibelen er skrevet med Helligåndens inspiration- at de mennesker, der skrev, var Helligånden indgydt i, og at det derfor er præcis Guds egne ord, man finder i Bibelen. 

Anmeld

7. januar 2010

oo

vatten skriver:

Det kommer an på, hvad man tror. Mange (og alle katolikker) tror på, at Bibelen er skrevet med Helligåndens inspiration- at de mennesker, der skrev, var Helligånden indgydt i, og at det derfor er præcis Guds egne ord, man finder i Bibelen. 

okay   så er det vel lidt ligesom med koranen der er nedfældet direkte fra Allahs mund af en dødelig mand?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.