Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.362 visninger
45 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har i mange år (efter jeg er blevet syg), tænk meget over den der såkaldte Gud...

Jeg har aldrig troet på at der fandtes noget større end os mennesker, men har aldrig været stor fan af teorien om en stor mand med hvidt skæg der sidder på en sky og bestemmer over os allesammen.

Nu hvor Daniels moster så uretfærdigt blev revet fra os tænker jeg over det igen. Mine forældre har lige meldt sig ud af folkekirken og jeg overvejer faktisk at gøre det selv - vil dog vente til efter Daniel og jeg er gift, så 2-faced er jeg alligevel .

Hvad tror du på? Tror du på noget?

Jeg er nok der at jeg tror på skæbnen. Uanset hvor uretfærdigt noget er og hvor meningsløst det synes fører det et eller andet med sig som du skal bruge på din vej i livet. Men hvordan du kommer fra punkt A til B er naturligvis op til dig selv. Der er langt forhindringer og udfordringer ud på vejen, og man kan vælge store omveje for at komme "sikkert i havn", men i sidste ende er der en MENING som du selv skal finde frem til... giver det mening?

Kom med Jeres mening om dette meget store spørgsmål

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

LouiseNielsen

Et kæmpe spørgsmål, som er svært at besvare....

Jeg tror ikke som sådan på der sidder en gud og har skabt hele verden..... Jeg tror på der er mere mellem himmel og jord, mere end man kan forklare. Men lige hvad det egentlig er jeg tror på det ved jeg ikke.... Jeg tror ikke der er et liv efter døden, men omvendt så tror jeg på at dem vi mister, som vi holdt meget af og omvendt et eller andet sted derude holder en hånd over os i forskellige sitiuationer.....

Kram

Anmeld

7. januar 2010

Elizabeth Nuñez

Jeg er ateist med et stort A. Jeg tror slet ikke på Gud, guder eller noget der skulle være guddommeligt. Jeg mener (og nu vil jeg nok støde nogen) at religion er en anden måde at føre politik på, og om at have magt. Jeg mener at i mange lande bruger man religion som en måde at "undskylde" for sit behov for magt.. som f.eks. religionskrige osv.

Det skal dog siges at selvfølgelig tror jeg på at profetterne har eksisteret, og for deres tid vil jeg måske mene at de var "revolutionærer" (her referere jeg til samtlige religioner). Men at bruge Gud som en undskyldning for ens handlinger, synes jeg virker svagt.

Jeg blev gift med min mand på rådhuset. Vi giftede os for papiret og for at vi kan få lov til at være sammen i det samme land. Vores kærlighed går ud over hvad nogen som helst Gud eller kirke kan bestemme. Af samme grund blev Ameli heller ikke døbt men blot navngivet. Når jeg dør vil jeg ikke begraves ved en kirke.. jeg vil sammen men min mand brandes og vi vil strøs ud over vandet ved Cuba. Og det er sikkert ulovligt.. men på det tidspunkt er vi døde 

Jeg har dog stor interesse i de forskellige religioner, deres historie og hvordan de virker i de moderne samfund og har haft læst en hel del. Men som sagt, for mig er hele spørgsmålet om Gud og religion bare en måde at føre politik på!

Anmeld

7. januar 2010

Ox.

LouiseLarsen skriver:

Jeg tror ikke som sådan på der sidder en gud og har skabt hele verden..... Jeg tror på der er mere mellem himmel og jord, mere end man kan forklare. Men lige hvad det egentlig er jeg tror på det ved jeg ikke.... Jeg tror ikke der er et liv efter døden, men omvendt så tror jeg på at dem vi mister, som vi holdt meget af og omvendt et eller andet sted derude holder en hånd over os i forskellige sitiuationer.....

Kram

Fuldstændig af samme mening ..

Anmeld

7. januar 2010

FrkC

LouiseLarsen skriver:

Kram

Lige præcis.. Jeg var selv ved at skrive en vældig forklaring som endte med volapyk..  Din lød noget bedre

Fuldstændig enig..

Anmeld

7. januar 2010

TbCp

GUD! NEJ!!! Og hvis der er skulle han eddermame have et par på bægeret! 

Måske findes der noget derude... måske findes de elskede vi har mistet et eller andet sted omkring os... jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det men det er da en dejlig tanke 

Anmeld

7. januar 2010

LRJ

Jeg tror på at han er der, MEN jeg tror ikk rigtigt på at han skabte verden og sådan, og jeg adlyder da heller ikk det der med at man ikk må have sex før ægteskab og alt sådan ting

- men Vil ikk fortælle mit barn at Hun SKAL tro på gud, hun bliver selvfølgelig døbt, men hun skal selv finde ud af om hun tror på ham eller om hun er Ateist

Tror os på der er meget mere mellem himmel og jord end vi kan se med det blotte øje

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

GUD! NEJ!!! Og hvis der er skulle han eddermame have et par på bægeret! 

Måske findes der noget derude... måske findes de elskede vi har mistet et eller andet sted omkring os... jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det men det er da en dejlig tanke 

jeg tror helt sikkert de er der et sted! Og det er nemlig en rigtig rar tanke...

Anmeld

7. januar 2010

Nadi

Jeg tror på der er noget mellem (eller over) himmel og jord og det har jeg valgt at kalde Gud. Men jeg er nok ikke kristen i den traditionelle forstand eller jeg er ihvertfald absolut ikke indremissionsk, som mange tror man er når man vedkender eller står ved at man tror på Gud.

Jeg tror på sex før ægteskabet og jeg tror mere på at Jesus var en rigtig mand med en utrolig "læge"-viden. Om Gud har skabt os mennesker og jorden tror jeg ikke, men jeg tror Gud havde en finger med i skæbnen om Big Bang.
Ja jeg tror vist lidt på det hele

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

Nej jeg tror ikke på gud - Jeg tror på det jeg kan se og røre ved - jeg tror at der findes mere end det, men det kan jeg ikke sætte ord på...

Jeg er ikke gift i kirke af samme årsag og ingen af mine børn er døbt. Vælger mine børn at tro på gud så kan de blive døbt når som helst, men det bliver deres eget valg og ikke noget jeg har pålagt dem.

Jeg er heller ikke medlem af folkekirken... Vil hellere have de flere penge til mig selv om året *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.