Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MariaE skriver:

Nej det kan jeg ikke få mig selv til..Findes der en gud er han rasistisk, led og en tyran.

Og det med at vi selv skulle styre jorden gør det  ikke smartere, bare dummere, Det går jo ikke skide godt vel:-)???

Så nej, den slags kan jeg slet ikke få mig selv til at tro på. Det tætteste jeg kan komme er at når nogen dør håber jeg det har det ok, ikke i himlen, men bare ok. Beroligende på en måde selv om man ved de bare ligger i jorden.

Hmmm, har nok bare aldrig troet på en Gud, det er vores eget ansvar, alt hvad der sker i livet og det har ingen usynlige inflydelse på., DEt er menneskerne omkring og og os selv,moder natur osv der skber hændelser og konflikter, risikoer ofr liv og lemmer. Ikke en høj herre der sidder og leger marionetdukker md os alle.

Tror på min familie og mig selv og dem jeg elsker. Det er det jeg har brug for.

Og skulle jeg tro på noget som helst, så skulle det da lige være reinkarnation, det er da noget der dytter:-)

Hov, og jo, er medlem af folkekirken, men kun fordi jeg er med til at bevare dem, de er jo histrorie uanset om jeg kan lide Gud eller ej.

det er bare for at se om jeg forstår dig rigtigt, for hvis jeg gør er jeg forvirret.

Mener du at alt hvad der sker er skabt af mennesker eller naturen? Hvordan forklarer man i så fald at sunde, raske mennesker pludselig får en uhelbredelig sygdom? For det er vel ikke altid noget man selv, eller nogen andre, har haft indflydelse på, men noget som bare sker!?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Altså jeg tror ikke på gud, men mere på at alting sker for en mening, lige meget hvor uretfærdigt det er, så kommer man til at skulle bruge den erfaring man har fået der, videre i livet..

men at der sidder en man med hvidt skæg oppe i skyerne .. NEEJ . HEHE.. men at der jo nok er ´noget mellem himmel og jord på en måde.. håber ikke det var forvirende

Anmeld

7. januar 2010

Ansemusen

Jeg tror ikke på Gud, men jeg tror på at der er mere mellem himmel og jord, som man jo så klichéagtigt siger! Jeg kan ikke forklare på hvilken måde, men nogle ting kan bare ikke forklares og livet, jorden osv. er så stort og fantastisk, at jeg bliver nødt til at tro at vi langt fra ved hvorfor alt er som det er. Men en Gud nej! Tror at jorden er skabt ved et tilfælde, uden at kunne forklare hvordan alt er starttet, hvordan universet er blevet til og hvad det vil sige at det er uendeligt. For hvad er det bagved??? Og hvad var der før? Ingenting? Og er ingenting så ikke stadig noget? Et tomt hul? Eler er ingenting virkelig ingenting? Åh der er SÅ mange spørgsmål, som man blvier fuldstændig sindssyg i hovedet af at spekulere for meget over! Så derfor tror jeg på mere mellem himmel og jord, fordi jeg ikke kan forklare en masse ting!

At mennesker bliver syge og dør, tror jeg handler om gener, dårlig livsstil osv. Eller måske bare uheld. Men tror ikke at det er forudbestemt at nogle skal dø tidligere end andre, ikke andet end at man måske er genetisk disponeret. Min egen Mor døde af cancer, som hun sandsynligvis har fået af alle de jordbær hun spiste da hun var barn, når hun plukkede jordbær i markerne som et sommerjob. Dengang var de sprøjtet med alt muligt gift!

Men uanset hvad, så er det en barsk verden vi lever i! Uden garantier, og det gør det indimellem svært at leve..

Anmeld

7. januar 2010

vatten

Jeg vil lige sige, at man altså godt kan tro på Gud, uden at tro på en gammel mand med hvidt skæg, der sidder på en sky

Faktisk tror jeg, det er de færreste kristne, der ser Gud som en person med legeme og det hele.

Anmeld

7. januar 2010

Lillemor

Jeg tror.... om der er en gud eller hvad det er - det ved jeg ikke... Men jeg er stor tilhænger af at man kan finde troeen når man har det svært og at den kan hjælpe en igennem en svær periode... At nogle vælge at kalde det svagt er jo op til dem - jeg ser troen som en enorm trøst i givne situationer..

Jeg er også medlem af folkekirken, da jeg godt kan lide tanken om at blive gift der og dåb osv... Desuden betaler alle i en form til kirken (præsternes løn) og jeg kan godt lide tanken om at vi beskytter de flotte kirker og den betydning de har / har haft gennem tiden...

Anmeld

7. januar 2010

Assi

Ja, jeg tror på Gud

Anmeld

7. januar 2010

Mumto3

Ja, jeg tror også på Gud.

---og så lige en kommentar til et lidt andet emne----

Udmeldelse af folkekirken:

Det er som bekendt helt op til den enkelte om man vil være medlem eller ej. Inden man melder sig ud, synes jeg dog at man skal overveje hvad man gerne vil have der skal ske, hvis man selv dør eller en af børnene dør. For hvis man ikke er medlem af folkekirken har man ikke krav på en begravelse! Der er mange der står med tårer i øjene og siger: Åh, det betyder så meget for os, at få lov til at begrave vores lille datter på 4 år.  Eller : Børnene har brug for at sige et sidst farvel til far, og det ville være så fint hvis det hele kunne blive afsluttet 'ordentligt', og så står præsten der og kan enten være den 'gode' og sige selvfølgelig finder vi ud af det, selvom I ikke vil betale til fællesskabet, eller præsten kan vælge at være 'ond' og sige nej. Du har selv valgt det fra, I har meldt jer ud af folkekirken.. Hidtil har mange præster set igennem finger med at folk rent faktsik har meldt sig ud, og siger at når folk har brug for kirken, så er den der selvfølgelig også. Men efter at der efterhånden er MANGE der har meldt sig ud, og der er MANGE der kommer tilbage og forresten gerne vil begraves, ja så er præsterne ved at blive tvunget til at sige nej. Det hænger ikke sammen økonomisk eller arbejdsmæssigt, at præsterne (og alt muligt andet der har med kirkerne af gøre) får bevillinger efter hvor mange mennesker der er i sognet, hvis der så henvender sig en masse mennesker  der gerne lige vil have en begravelse. Hvis nogen sidder ogs tænker: Slap dog af, hvor mange kan det være der kommer på den måde, tja, så vil jeg lige minde om at der dør ca 400 børn om året i alderen 0-1 år. Det er mere end 1 om dagen!! Det er rigtig mange små børn. Dertil kommer at ca. 10.000 børn under 15 år mister en forældre om året. Det er rigtig mange børnefamilier der skal holde begravelse. Tallet for hvor mange børn mellem 1-18 år der dør om året har jeg ikke, men der er helt sikert også en del. -og en markant del af dem har meldt sig ud af folkekirken, men vil forresten alligevel gerne bruge den!

Vi regner alle sammen med at det selvfølgelig er naboen der kommer i den situation, men der er jo nogen der er 'naboen'.

Nå, det var et kæmpe sidespring, som måske slet ikke skulle have stået her, men haft sin helt egen tråd....

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Mumto3 skriver:

Det er som bekendt helt op til den enkelte om man vil være medlem eller ej. Inden man melder sig ud, synes jeg dog at man skal overveje hvad man gerne vil have der skal ske, hvis man selv dør eller en af børnene dør. For hvis man ikke er medlem af folkekirken har man ikke krav på en begravelse! Der er mange der står med tårer i øjene og siger: Åh, det betyder så meget for os, at få lov til at begrave vores lille datter på 4 år.  Eller : Børnene har brug for at sige et sidst farvel til far, og det ville være så fint hvis det hele kunne blive afsluttet 'ordentligt', og så står præsten der og kan enten være den 'gode' og sige selvfølgelig finder vi ud af det, selvom I ikke vil betale til fællesskabet, eller præsten kan vælge at være 'ond' og sige nej. Du har selv valgt det fra, I har meldt jer ud af folkekirken.. Hidtil har mange præster set igennem finger med at folk rent faktsik har meldt sig ud, og siger at når folk har brug for kirken, så er den der selvfølgelig også. Men efter at der efterhånden er MANGE der har meldt sig ud, og der er MANGE der kommer tilbage og forresten gerne vil begraves, ja så er præsterne ved at blive tvunget til at sige nej. Det hænger ikke sammen økonomisk eller arbejdsmæssigt, at præsterne (og alt muligt andet der har med kirkerne af gøre) får bevillinger efter hvor mange mennesker der er i sognet, hvis der så henvender sig en masse mennesker  der gerne lige vil have en begravelse. Hvis nogen sidder ogs tænker: Slap dog af, hvor mange kan det være der kommer på den måde, tja, så vil jeg lige minde om at der dør ca 400 børn om året i alderen 0-1 år. Det er mere end 1 om dagen!! Det er rigtig mange små børn. Dertil kommer at ca. 10.000 børn under 15 år mister en forældre om året. Det er rigtig mange børnefamilier der skal holde begravelse. Tallet for hvor mange børn mellem 1-18 år der dør om året har jeg ikke, men der er helt sikert også en del. -og en markant del af dem har meldt sig ud af folkekirken, men vil forresten alligevel gerne bruge den!

Vi regner alle sammen med at det selvfølgelig er naboen der kommer i den situation, men der er jo nogen der er 'naboen'.

Nå, det var et kæmpe sidespring, som måske slet ikke skulle have stået her, men haft sin helt egen tråd....

Jeg er faktisk glad for at du skrev det, for jeg spurgte nemlig også mine forældre "hvad sker der så når I skal begraves?"... De fik at vide at man som danske enten skal begraves eller have sin aske spredt, og når man er meldt ud af folkekirken har man stadig "ret" til at blive begravet, man skal bare betale for begravelsen (og i forhold til hvor meget man betaler i kirkeskat i løbet af et liv er det vist ikke meget en begravelse koster!?).

Daniel og jeg vil gerne have Laura døbt. Hun skal selv have lov at vælge om hun vil konfirmeres, men vi døber hende for at hun ikke som 13-15 årig pludselig står og skal døbes inden sin konfirmation.

Ved du om det har nogen betydning for hende hvis Daniel og jeg melder os ud af folkekirken? Hun bliver vel automatisk meldt ind og skal selv melde sig ud når hun er gammel nok, hvis det er hendes ønske? eller hvad? Håber du kan svare

Knus

Anmeld

7. januar 2010

oo

Mumto3 skriver:

man kan heldigvis godt blive begravet uden det skal foregå hverken i kirke eller med præst jeg har i hvert fald intet ønske om at ligge i indviet jord og jeg er glad for at der, trods dårlig oplysning om disse, findes alternativer.

Anmeld

7. januar 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

man kan heldigvis godt blive begravet uden det skal foregå hverken i kirke eller med præst jeg har i hvert fald intet ønske om at ligge i indviet jord og jeg er glad for at der, trods dårlig oplysning om disse, findes alternativer.

please share

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.