Ja, jeg tror også på Gud.
---og så lige en kommentar til et lidt andet emne----
Udmeldelse af folkekirken:
Det er som bekendt helt op til den enkelte om man vil være medlem eller ej. Inden man melder sig ud, synes jeg dog at man skal overveje hvad man gerne vil have der skal ske, hvis man selv dør eller en af børnene dør. For hvis man ikke er medlem af folkekirken har man ikke krav på en begravelse! Der er mange der står med tårer i øjene og siger: Åh, det betyder så meget for os, at få lov til at begrave vores lille datter på 4 år. Eller : Børnene har brug for at sige et sidst farvel til far, og det ville være så fint hvis det hele kunne blive afsluttet 'ordentligt', og så står præsten der og kan enten være den 'gode' og sige selvfølgelig finder vi ud af det, selvom I ikke vil betale til fællesskabet, eller præsten kan vælge at være 'ond' og sige nej. Du har selv valgt det fra, I har meldt jer ud af folkekirken.. Hidtil har mange præster set igennem finger med at folk rent faktsik har meldt sig ud, og siger at når folk har brug for kirken, så er den der selvfølgelig også. Men efter at der efterhånden er MANGE der har meldt sig ud, og der er MANGE der kommer tilbage og forresten gerne vil begraves, ja så er præsterne ved at blive tvunget til at sige nej. Det hænger ikke sammen økonomisk eller arbejdsmæssigt, at præsterne (og alt muligt andet der har med kirkerne af gøre) får bevillinger efter hvor mange mennesker der er i sognet, hvis der så henvender sig en masse mennesker der gerne lige vil have en begravelse. Hvis nogen sidder ogs tænker: Slap dog af, hvor mange kan det være der kommer på den måde, tja, så vil jeg lige minde om at der dør ca 400 børn om året i alderen 0-1 år. Det er mere end 1 om dagen!! Det er rigtig mange små børn. Dertil kommer at ca. 10.000 børn under 15 år mister en forældre om året. Det er rigtig mange børnefamilier der skal holde begravelse. Tallet for hvor mange børn mellem 1-18 år der dør om året har jeg ikke, men der er helt sikert også en del. -og en markant del af dem har meldt sig ud af folkekirken, men vil forresten alligevel gerne bruge den!
Vi regner alle sammen med at det selvfølgelig er naboen der kommer i den situation, men der er jo nogen der er 'naboen'.
Nå, det var et kæmpe sidespring, som måske slet ikke skulle have stået her, men haft sin helt egen tråd....
Anmeld