Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

Mutti2

Nej jeg tror ikke på gud!!

Jeg mener verdenen eksisterer af BIG BANG. Jeg mener også at gud, allah, osv. er noget vi mennesker har skabt for at have noget at tro på. En slags menneskelig retningslinie!!

Jeg har været meget i tvivl, og har ændret min mening omkring dette rigtig rigtig mange gange!! Den eneste grund til at jeg er medlem af folkekirken er at jeg så engang ville kunne blive gift der, (hvis det bliver relevant), samt at mine børn kan blive døbt, og have muligheden for at blive konfirmeret!!

Jeg tror heller ikke på himlen og helved. Men tror dog på spøgelser, så et eller andet sted må døden jo føre os hen!!

Men igen, så er det jo et af livets store spørgsmål!! Jeg tror bare at der er en forklaring på alt, og at det hele er rimeligt ligetil!!

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Nadi

Pia. skriver:

- Jeg tror på det jeg kan se og røre ved -

Kan du se og røre ved vinden

Anmeld

7. januar 2010

Karo

Nej jeg tror ikke på gud.

Jeg er heller ikke opvokset i en troende familie, tværtimod. Hverken mig eller mine brødre er døbt og har aldrig haft et forhold til folkekirken. Da jeg fik min søn ville min kæreste gerne have ham døbt. Det betød meget for ham, da det er en traition i hans famillie, og det var da også ok med mig når det nu betød så meget for ham.

Men nej, jeg tror ikke på gud.

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

Nadi skriver:

Kan du se og røre ved vinden

- hmmm med lidt god vilje, sa ja... - Nej det kan jeg nok ikke... men jeg har heller ikke meget tiltro til vinden - det lader jeg modernatur om - Det er vist "hende" der styre den...

Anmeld

7. januar 2010

vatten

Ja, jeg tror på Gud. Jeg er kristen, og læser teologi med henblik på at blive præst engang. 

Anmeld

7. januar 2010

LotteGabriella

Caroline86 skriver:

Jeg har i mange år (efter jeg er blevet syg), tænk meget over den der såkaldte Gud...

Jeg har aldrig troet på at der fandtes noget større end os mennesker, men har aldrig været stor fan af teorien om en stor mand med hvidt skæg der sidder på en sky og bestemmer over os allesammen.

Nu hvor Daniels moster så uretfærdigt blev revet fra os tænker jeg over det igen. Mine forældre har lige meldt sig ud af folkekirken og jeg overvejer faktisk at gøre det selv - vil dog vente til efter Daniel og jeg er gift, så 2-faced er jeg alligevel .

Hvad tror du på? Tror du på noget?

Jeg er nok der at jeg tror på skæbnen. Uanset hvor uretfærdigt noget er og hvor meningsløst det synes fører det et eller andet med sig som du skal bruge på din vej i livet. Men hvordan du kommer fra punkt A til B er naturligvis op til dig selv. Der er langt forhindringer og udfordringer ud på vejen, og man kan vælge store omveje for at komme "sikkert i havn", men i sidste ende er der en MENING som du selv skal finde frem til... giver det mening?

Kom med Jeres mening om dette meget store spørgsmål

Knus Caroline

Først et kæmpe knus til dig

Nej jeg tror ikke på Gud, men jeg tror heller ikke på skæbnen!

Jeg tror dog på at der er mere imellem himmel og jord end det vi kan se og jeg tror på at vi skaber vores egen skæbne i de valg og beslutninger vi træffer igennem livet

Anmeld

7. januar 2010

MM1987

Hmm, det var et af de store spørgsmål...

Jeg er ikke særlig kristen, men jeg synes det er hyggeligt at gå i kirke til jul, og jeg vil også gerne have mine børn døbt, men ikke så meget pga. af troen, men mere fordi jeg synes det er en fin tradition. 

Men når der så sker noget, og jeg føler jeg er langt nede, så ender jeg alligevel altid med at "be" (jeg sidder ikke på knæ foran sengen med hænderne foldet), så tyer alligevel til "gud" når det er allerværst...

Jeg vælger at tro på at hvis man har været igennem meget dårligt, skal man nok få det igen senere, men man skal også selv søge lykken...

Jeg ved godt det ikke holder, men det hjælper i svære situationer...

Anmeld

7. januar 2010

Muffinmus

Nej det kan jeg ikke få mig selv til..Findes der en gud er han rasistisk, led og en tyran.

Og det med at vi selv skulle styre jorden gør det  ikke smartere, bare dummere, Det går jo ikke skide godt vel:-)???

Så nej, den slags kan jeg slet ikke få mig selv til at tro på. Det tætteste jeg kan komme er at når nogen dør håber jeg det har det ok, ikke i himlen, men bare ok. Beroligende på en måde selv om man ved de bare ligger i jorden.

Hmmm, har nok bare aldrig troet på en Gud, det er vores eget ansvar, alt hvad der sker i livet og det har ingen usynlige inflydelse på., DEt er menneskerne omkring og og os selv,moder natur osv der skber hændelser og konflikter, risikoer ofr liv og lemmer. Ikke en høj herre der sidder og leger marionetdukker md os alle.

Tror på min familie og mig selv og dem jeg elsker. Det er det jeg har brug for.

Og skulle jeg tro på noget som helst, så skulle det da lige være reinkarnation, det er da noget der dytter:-)

Hov, og jo, er medlem af folkekirken, men kun fordi jeg er med til at bevare dem, de er jo histrorie uanset om jeg kan lide Gud eller ej.

Anmeld

7. januar 2010

Honningblomst

Jeg tror....og jeg tror især jeg ville tro hvis jeg kom derud hvor min fornuft og handling ikke var nok. Sygdom og ulykker ville få mig til at søge ind i mig selv og finde troen...om ens tro kaldes det ene eller andet synes jeg er lige meget...en tror skal ikke forklares, forsvares eller påduttes andre. Troen skal bare være indeni til den skal bruges, for det skal den helt sikkert en dag.

Så JA, jeg tror...på hvad?...styrken og kraften til at kunne komme over på den anden side når det er hårdt...viljen og mulighederne når det hele er svært...troen på jeg aldrig er helt alene og jeg nok skal klare det jeg bydes.

Knus Eva..den troende...

Anmeld

7. januar 2010

FrkT

Det er jo virkelig et af se svære spørgsmål...

Men ja, jeg tror på Gud. Jeg tror ikke på alt der stor i bibelen, men noget af det. Tror på historierne - hvordan menneskeheden ligesom har udviklet sig. Jeg tror ikke på himmel og helvede, tror i stedet på skæbnen. Tror på at når vi dør så genopstår vi som et nyt menneske med meget af den samme omgangskreds (fx kan ens bror i et liv blive til en fætter eller en kammerat i det næste). Derfor tror jeg også på sjælevenner - sjæle der rejser fra liv til liv sammen.

Kan slet ikke forestille mig at det bare siger "STOP" når man er død. Hvor vil ens sjæl så blive af? Nej for mig er den eneste logiske forklaring den som jeg lige har beskrevet.

Så jeg tror på Gud, tror på noget af det kristendommen siger, men tror også på nogle andre ting. Så min tro er lidt en sammenblanding af to ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.