Brev til farmor - Nu skal det altså overståes!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

N&J

Sakris skriver:

Jeg er selv datter af en enlig mor. Dengang jeg blev født boede vi ikke i DK, og det var derfor kun på disse få tidspunkter om året hvor vi var på ferie at min far så mig. Min far var ikke klar til far rollen og var meget usikker, og har i perioder ikke ville kendes ved mig. Netop der tog min farmor over, og det var hende jeg var hos i en lang periode. Det var min farmor der sørgede for samkvem, da hun ikke havde i sinde at miste nogen kontakt med et barnebarn, efter at være udeblevet af mit liv i næsten 2 år. Er sikker på at det er min farmors skyld at min far gik ind i rollen som "far". Ville aldrig i verden have undværet min far og farmor idag.

Situationen lyder ikke til at være helt den samme. Men hvis man spørger min farmor idag, er hun taknemlig for at have sine 2 børnebørn og ville ikke bytte os væk for noget. Af den grund synes jeg helt sikkert at farmor skal have chancen for at melde til eller fra.

Tak for dit indlæg, altid dejligt at høre fra en der har været igennem det o hvor det er gået godt... men lad os nu se om hun overhovedet svarer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

N&J

MetteLetten skriver:

Man skulle tro at vi havde barn med samme mand. Simon og hans forældre har også valgt at holde det hemmeligt. Stakkels oldeforældre, hvis de pludselig finder ud af at de har et oldebarn.
Synes det er forfærdeligt.
Og hvad skal man sige til knægten når han kommer og spørg til det ? "Dine oldeforældre ved ikke at du findes og dine bedsteforældre vil ikke have noget med dig at gøre!"

for at skrive det brev til farmor. Håber I får noget godt ud af det ! Held og lykke

Oldeforældre det er et vidt begreb for mig, jeg ved dog at Nikita har en oldemor på fars side, tror dog ikke det kommer frem til oldemor, men nu må vi se..

Anmeld

6. januar 2010

N&J

qp skriver:

Kære Nikitas mor...

Ja det er pisse hamrende ØV, at der folk skal kommentere deres holdninger til dit valg når du egentlig bare ville have større og opbakning som du nu engang har behov for (det har man da).

Men der vil altid være fuckhoveder der bare ikke vil respektere folks ønsker og bliver ved med, at køre den længere og længere ud på et sidespor. Man kan undre sig over hvad det er de egentlig forsøger, at opnå ved det?

Held og lykke med brevet .... Glæder mig, at høre hvordan det hele kommer til, at forløbe

Knus  Og godt nytår!

tak for støtten cuz, skal nok holde dig opdateret.. 

Anmeld

7. januar 2010

benthe :-)

kan kun sige godt går til dig
til dig

Anmeld

8. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

NikitasMoar skriver:

Jeg har skrevet et brev og endelig besluttet mig for at sende det til Nikitas farmor som jo ikke aner hun eksistere, tænkte at jeg ville give Tue julen med til at fortælle det i, og ja det har han ikke gjort (så vidt jeg ved) men nu skal jeg opereres snart og selvom det er en rutine operation, så skal jeg jo stadig i narkose.. så lidt skræmmende er det da.. nu venter jeg kun på at få fremkaldt nogle billeder, så ryger brevet i postkassen.. har bare brug for at høre at det er den rigtige beslutning..   bliver så forvirret hele tiden, men bliver sku da nødt til at få en eller anden form for afslutning på det her, og har jo hele tiden troet på at Tue ville fortælle det, men det sker bare ikke.. arrhh besværligt er det indimellem...

Vil tage hatten a for dig. Synes du er sej!

Jeg tør ikke gøre det, men nok også fordi jeg på en måde ikke ønsker at nogen skal komme og kræve at se Astrid hvis jeg ikke har lyst til de skal se hende- lige den dag.
Det lyder underligt:s, har selv haft et indlæg hvor i jeg har spurgt hva jeg sku gøre. Og må indrømme- Jeg droppede sq idéen. Jeg tør ikke.
Så nu bliver der ikke gjort noget..

Så håber på du får det bedste resultat tilbage
-lige fra Louise

Anmeld

12. januar 2010

DK

Hej

Har du hørt noget fra farmoderen? Jeg har fulgt med i tråden, og har gået og tænkt lidt på hvordan mon det gik?

Knus Ditte

Anmeld

20. januar 2010

N&J

DK skriver:

Hej

Har du hørt noget fra farmoderen? Jeg har fulgt med i tråden, og har gået og tænkt lidt på hvordan mon det gik?

Knus Ditte

Altså mit internet har så været nede, så billederne er først på vej nu her, så regner med at jeg når at få sendt brevet og billederne inden jeg skal ind og opereres, så det passer mig fint.. men tror nu ikke jeg hører fra hende, især ikke hvis hun er som Tue har beskrevet hende, en karrierekvinde der ikke havde tid til hendes egne børn, men ved heller ikke hvor meget sandhed der er i den beskrivelse.. nu må vi se.. glæder mig bare til brevet er sendt, så er det jo sendt og jeg kan ikke gøre mere ift min datter.. tror lidt det bliver en afslutning så jeg også kan komme videre..

Men skal nok lige skrive hvis hun kontakter os.. godt eller dårligt 

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

NikitasMoar skriver:

Altså mit internet har så været nede, så billederne er først på vej nu her, så regner med at jeg når at få sendt brevet og billederne inden jeg skal ind og opereres, så det passer mig fint.. men tror nu ikke jeg hører fra hende, især ikke hvis hun er som Tue har beskrevet hende, en karrierekvinde der ikke havde tid til hendes egne børn, men ved heller ikke hvor meget sandhed der er i den beskrivelse.. nu må vi se.. glæder mig bare til brevet er sendt, så er det jo sendt og jeg kan ikke gøre mere ift min datter.. tror lidt det bliver en afslutning så jeg også kan komme videre..

Men skal nok lige skrive hvis hun kontakter os.. godt eller dårligt 

Glæder mig til at høre mere. Bedsteforældre bliver som regel helt anderledes i den rolle end de har været i forældrerollen, så jeg håber, hun vil lære Nikita at kende.

Anmeld

20. januar 2010

N&J

Linda2009 skriver:

Glæder mig til at høre mere. Bedsteforældre bliver som regel helt anderledes i den rolle end de har været i forældrerollen, så jeg håber, hun vil lære Nikita at kende.

også finger, men det der er meningen der skal ske, det sker ok.. 

Anmeld

20. januar 2010

Pige2009

også finger, men det der er meningen der skal ske, det sker ok.. 

Ja, og nu giver du hende i hvert fald valget Er selv spændt på, hvornår Laura kommer til at møde sin farmor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.