Hvad bruger DU baby.dk til ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Lone Jakobsen

FlowerGirl skriver:

Hej piger....

Jeg skriver ikke for at træde nogen over tæerrne - undrer mig bare!

Jeg er ny herinde og har nu siddet og kigget på forskellige indlæg i diverse kategorier.. Og så undrer jeg mig bare lidt over hvor mange (FOR MIG) ligegyldige indlæg der er???? Sorry to say!!

Altså jeg undrer mig over at folk skriver for at fortælle om deres venner, veninder, deres kæledyr og alt muligt andet... Der er også mange "havde bare lige brug for at komme af med det"-indlæg.... Jeg forstår det bare ikke.....

Samtidig er der rigtig mange indlæg hvor jeg tænker "Gå til lægen og få svar!!! Det kan man da ikke hjælpe med over nettet".. Altså indlæg som hedder noget i stil med "Er jeg gravid??"

Jeg har oprettet profil herinde for at snakke med nogen med børn, dele erfaringer og råd, men bestemt ikke for at dele alt om mig og mine venner og bekendte.. Har haft profil på andre baby-sider, men har ikke fået meget ud af det, så nu prøver jeg her....

Hvad bruger du Baby.dk til????

Venlig hilsen

FlowerGirl

jamen først velkommen til håber du bliver glad for siden.

jeg er en af de mødre som bruger rigtig meget tid herinde. jeg er på barsel, og mine veninder bor langt fra mig...så jeg hygger rigtigt herinde. jeg er mor til 4 børn, så jeg har en del erfaring på området. og samtig er jeg en af dem der gerne opretter hygge tråde....bare fordi det er rart.

jeg synes det er skønt at der findes en side som denne, hvor man både kan få svar på spørgsmål, søge råd og vejledning...og bare få et rigtigt computer kram....hvis ens verden er gået i sort.

så ja.... jeg bruger siden til lidt af hvert...og nyder at man finder ud af lidt mere om folk hen af vejen

mange hilsner

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Lillefe

Hej og velkommen til jeg svarer personligt heller ikke på alle indlæg dog syntes jeg nogen kan være ganske sjov, selvom de er ligegyldige.. jeg gider heller ikke svare på det om vi andre tror de er gravide.. eller lign. Jeg ville aldrig selv personligt skrive noget om min familie herinde Da jeg mener det høre til ens tætte veninder, familie eller lign. Så jeg svare tit på andres indlæg hvis de er kede af det eller sure. Da jeg godt kan lide at hjælpe folk. Jeg er tilflytter til en by, som jeg hår boet i 1½ år.. så kender ikke så mange i nærheden endnu! Jeg er dog begyndt at få nogle nære god venner. Men ellers har jeg ikke haft så mange og så syntes jeg altid det er sjov at tage en diskussion med folk

Anmeld

8. december 2009

oo

Ansemusen skriver:

Hvad er det Navlestrengen er? Jeg ved godt det er et forum herinde, men for hvem og hvorfor? Er det et tidligere forum, som er blevet slået sammen med Baby.dk?

navlestrengen er os der kom herover fra navlestreng.dk, Henrik var rigtig sød da vi skiftede over og lavede en privat hule til os herinde, så vi nemmere kunne holde kontakten med hinanden og fortsætte med vores indforståede fortællinger om behandlinger/liv/børn osv

Anmeld

8. december 2009

Kruse90

velkommen til

Jeg er ikke gravid endnu.
Men bruger den til at få svar på nogle spørgsmål, sitiationer som andre måske har stået i. Støtte i dvs. ting.
Alt behøves jo heller ikk handle om BØRN!. Det er meget rart at man kan snakke om andre ting, eks. som du selv nævner, venner, familie osv.

/Carina

Anmeld

8. december 2009

JustAnotherName

man kan jo vælge at holde sig i de debatter man føler er relevante for en selv. Jeg bruger naturligvis Navlestrengen meget, da det er der jeg kommer fra og de kvinder har jeg et særlig tæt bånd til, så bruger jeg barnløshedsgruppen rigtig meget, idet jeg selv er ufrivlligt barnløs og så skriver jeg fuldkommen ligegyldige indlæg i ordet er frit og blander mig alle andre steder jeg har noget fornuftigt at sige (altså fornuftigt efter min egen målestok!)

Mit svar er nøjagtigt lige sådan.
Bortset fra at jeg ikke er ufrivillig barnløs.

Jeg både opretter og besvarer "ligegyldige indlæg" nu og da.
Det er sgu da også meget hyggeligt, at der kan være plads til det ind imellem, så det HELE ikke SKAL være "vigtigt og seriøst" altid!

Hver ting til sin tid. Og ofte er de alvorlige forums/debatter, da også holdt sådan, synes jeg.
Men f.eks. i "ordet er frit" og "NS" er der plads til det hele. Og det er da alletiders at det kan være sådan - så kan man jo selv sortere i det man gider beskæftige sig med, og det som man ikke gør !?! 

Anmeld

8. december 2009

Honningblomst

Det er sådan baby.dk er.... og velkommen til..enten så elsker man det eller også tror jeg man ender med at finde et andet sted at skrive, debattere, stille spørgsmål osv.

Knus Eva.

Anmeld

8. december 2009

Mum33

Velkommen til - og vil lige sige, at jeg godt kan forstå din undren. Men - jeg tror at mange herinde er på barsel, og derfor mangler den daglige voksenkontakt. Sådan var det i hvert fald for mig, da jeg var på barsel. Man er låst lidt fast til hjemmet og går med sine egne, til tider, underlige tanker og spørgsmål. Og så bruger mange debatten herinde. Jeg er nu tilbage på arbejde, så bruger derfor sjældent siden, men dejligt når man lige har et spørgsmål eller problem.

Knus.

Anmeld

10. december 2009

qp

Synes det er helt i orden du har din undren over de forskellige "ligegyldige tråde"  og dem er der mange af!! At folk reagerer så aggresivt som de gør skal du ikke tage sig af - det er helt naturligt her inde hvis man stiller kritiske spørgsmål

/ qp

Anmeld

10. december 2009

Ranarupta

Jeg synes også, at det er helt i orden, at du undrer dig! 

Men som du kan høre, så lyder folk (der er vist nogle enkelte mænd herinde) meget tilfredse med alle de mange slags indlæg. Hvis der er nogle, de ikke finder relevante, så svarer de/vi bare ikke på dem (ligesom du selv siger, at du ikke gør) 

Og nej, det er nok ikke rigtigt til at svare på, om en pige/kvinde er gravid udfra enkelte symptomer, ligesom mange måske ikke lige ved, hvad de skal sige til én, hvis hund har tabt en tand...

Men stedet her er også for folks tanker - ligegyldige eller ej. 

Jeg kan ikke svare på, om folk har nogle de kan snakke med IRL; nogle har måske ikke - men selv hvis de har, så spørger de altså her...

Mit svar er ikke ment som et retur-angreb  jeg giver blot mit bud på, hvorfor folk skriver de mindre relevante indlæg.

Velkommen til! Jeg håber, at du bliver glad for at bruge sitet! 

/Karina 13+3 (der i øvrigt har haft lidt skæg med "for eller  imod"-tråden)

Anmeld

10. december 2009

Barbamama

FlowerGirl skriver:

Kiggede lige på det der Navlestrengen og det virker som om at det er lidt en slags mødregruppe (uden egentlig at være det)  - kan det passe??? Der kan jeg godt forstå at man måske deler nogle mindre relevante ting i og med at i skriver rigtig meget sammen om alt mellem himmel og jord... Det gør jeg jo også med min IRL-mødregruppe....

Jeg mener bestemt heller ikke at siden kun skal handle om amning og bleer... dejligt at man kan tale om alt muligt..... Men nogle ting hører bare mere privaten til (efter min mening)... Og nogle ting kan jeg slet ikke se hvorfor der er nogen der skal vide eller som skulle kunne svare på...... for ja, nogle gange har manlige "det gyldne råd", men der er af gode grunde ikke nogen der kan fortælle om man er gravid gennem en skærm..

nej det er da rigtigt at man ikke kan vide om andre er gravide men jeg kan huske da jeg selv blev gravid da tjekkede jeg nettet for alle mulige symptomer og jeg kunne nærmest mærke allesammen på en gang og så er det meget sjovt at høre andre kvinder hvad de har fornemmet eller mærket af ting før de så den positive test. Men fint nok vi har forskellige meninger

Og ja Navlestrengen kan vel på en eller anden måde betragtes som en stor mødregruppe. Vi var alle på siden Navlestreng.dk før og rykkede herover da der var mange der var utilfredse med siden. Den side er så blevet rigtig god igen, men nu er vi blevet her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.