Hvad bruger DU baby.dk til ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

BimBamBusse

Tjuhl skriver:

man kan jo vælge at holde sig i de debatter man føler er relevante for en selv. Jeg bruger naturligvis Navlestrengen meget, da det er der jeg kommer fra og de kvinder har jeg et særlig tæt bånd til, så bruger jeg barnløshedsgruppen rigtig meget, idet jeg selv er ufrivlligt barnløs og så skriver jeg fuldkommen ligegyldige indlæg i ordet er frit og blander mig alle andre steder jeg har noget fornuftigt at sige (altså fornuftigt efter min egen målestok!)

ja jeg vil bestemt også holde mig til debatter jeg mener er relevante for mig.. Meen jeg tænkte bare over det da jeg læste i kategorien Ordet er frit..... synes at det er lidt underligt at folk har brug for at fortælle at deres mors veninde har fået en kattekilling (bare et eksempel).....  og så fik det mig bare til at tænke..... hvorfor opretter man et indlæg om det???

intet ondt ment!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

oo

FlowerGirl skriver:

Er såmænd godt klar over at det er et debatforum.. MEN som jeg skriver til at starte med undrer jeg mig bare....

Selvfølgelig vil der altid være ligegyldige indlæg, men jeg kom bare til at tænke..... "Har de her mennesker ikke nogen de kan snakke med IRL????"

Jeg kunne feks ikke finde på at spørge om nogen på et debatforum tror at jeg er gravid fordi jeg har lidt ømme bryster.... Hvordan søren skal de dog kunne svare på det????

Hmmm.....

jeg tror tit at folk spørger om den slags fordi de har brug for at komme af med deres analyseren et eller andet sted. min mand kan slet ikke følge med når jeg starter på mine analyser - og de kommer igang uanset hvor meget jeg forsøger at undertrykke dem, hver eneste gang jeg er blevet insemineret. så jeg tror egentlig det er fordi rigtig mange tænker alt for meget (ligesom mig) og så er det rart at lukke det ud et sted

Anmeld

8. december 2009

N&J

Jeg bruger Baby.dk til debat, til råd, til når jeg syntes livet som enlig mor er hårdt, skønt fantastisk, til når jeg skal have en date og selvfølgelig på at snakke om min fantastiske datter.. altså jeg bruger den på de ting JEG syntes er vigtig.. og ja tidsfordriv er vigtig i min verden.. så de mere "ligegyldige" indlæg nyder jeg især også.. men jeg har da en dejlig familie og nogle gode venner, men har nok manglet noget mere.. mere babysnak, mere hyggesnak, ser jo heller ikke så mange til hverdag, og så er baby.dk der altid.. men vi er jo alle forskellige og jeg tror der er mange der bruger det til lige netop det behov de har brug for - det er vel også pointen.. 

Anmeld

8. december 2009

Barbamama

jeg ville faktisk syntes siden ville blive kedelig hvis der KUN var snak om babyer. Jeg er meget på den der hedder Navlestrengen for vi er nogle kvinder der følger meget med i hinandens liv og derfor er der mange peronlige indlæg der omhandler alt andet end baby-snak. Desuden kigger jeg meget under Ordet er frit fordi jeg synes der er mange sjove indlæg eller gode debatter/diskussioner om mange forskellige ting. Og mht du skriverå gå dog til lægen... Det kan jo være der er andre mødre som er mere erfarne som LIIIGE kan komme med det gyldne råd. Jeg har endnu ikke tænkt: Hvorfor dælen skrev du det indlæg? Det kan der være mange grunde til og hvis jeg ikke er en af dem med det gyldne råd klikker jeg bare videre i et andet indlæg

Anmeld

8. december 2009

BimBamBusse

mariamiss6 skriver:

jeg kender faktisk et par stykker herinde IRL. Derfor er der nok nogle af mine svar og tråde der virker meget personlige....

Foreløbig har alle støttet alle herinde, altid, mens jeg har været her, og det gør måske at man bare har lyst til at fortælle meget mere, end bare om hvor gammel og hvor tung ens barn er....

Rigtig mange af pigerne går op i at mødes IRL, fori de har snakket godt her inde, og mange snakker godt FORDI de har mødt hinanden IRL.

Jeg bruger baby.dk til sludder sladder, tant og fjas, venindesamtaler, underholdning, brok, råd, tidsfordriv, og fordi jeg synes her er skønt at være.

Jeg selv er et menneske som ikke har brug for, eller energi til, alt for mange venner i det rigtige liv. Men jeg kan jo også godt lide at sludre om alt muligt. Og derfor bruger jeg denne side til mere end bare at fortælle om min unger.

Desuden har jeg haft lidt svært ved at komme ud af døren det sidste års tid, og så er det da bare dejligt nemt at hoppe på baby i stedet for....

Men hvis du hellere kun vil skrive vægt og længde om dine børn, så er det da det du skal....

Jeg forbeholder mig dog retten til, sammen med alle de andre skønne tøser, at bombardere siden med ligegyldige indlæg, i ordet er frit....

Hvis du ikke vil læse de lige gyldige indlæg, kan du jo favoritisere de emner du interesserer dig for, og vælge at forsiden kun skal vise dine favorit-emner

jamen, det er jo ganske fint.... dejligt at der er mange der er blevet irl-venner gennem denne side

og ja ja, I har skam også alle ret til at skrive disse ligegyldige indlæg... men undren er der vel også plads til???

Anmeld

8. december 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg bruger Baby.dk til at lige fra at spørge til en aftensmadsret, til at vise mavebilleder, til at sælge min datters tøj, spørger om råds, søge erfaring, hjælpe andre med deres spørgsmål.

Selvom dette er et forum for at snakke om børn, er dette forum meget mere end dette. Det er et forum hvor alt debatteres, her er kageklubber, mødregrupper, folk mødes ofte IRL osv.

Der er plads til alle indlæg her, og synes faktisk ikke der er nogle man kan kalde "ligegyldige" men måske mindre relevante.

Er sikker på  at der ikke sidder nogle og opretter indlæg, de selv synes er ligegyldige:0)

Christina

Anmeld

8. december 2009

BimBamBusse

MoarJ skriver:

Selvfølgelig har vi da også nogen at snakke med IRL...

Hvad med dem som ikke kan blive gravid på den naturlige måde? De kan jo ikke bare gå til en i det virkelig liv og spørge... Ikke sikkert de har nogen i vennekredsen eller familie som står i samme situation...

Derfor er det godt med debatforums...

Jamen selvfølgelig skal ufrivillige barnløse, kunne snakke sammen om det der rører sig i deres verden.... Det er absolut ikke det jeg siger!! Jeg vil da også befinde mig i kategorien "gravid", da det er en del af min verden lige nu.... Tror at du misforstår mig...

For det jeg undrer mig over er at folk skriver om ting som ikke engang har noget med dem selv at gøre..... feks "min farfars gravhund er blevet opereret i dag..... skulle bare lige af med det" ..... hmmm... spændende...

Anmeld

8. december 2009

Mira0911

FlowerGirl skriver:

For det jeg undrer mig over er at folk skriver om ting som ikke engang har noget med dem selv at gøre..... feks "min farfars gravhund er blevet opereret i dag..... skulle bare lige af med det" ..... hmmm... spændende...

Synes det er fair at nogen skriver f.eks sådan et indlæg, de har brug for at komme ud med det... Det har der altid været plads til herinde...

Man vælger jo så selv om man gider svare på sådanne indlæg..

Du skal da have lov til at undre dig....

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror at mange af de ligegyldige indlæg du beskriver der, er udtryk for at mange af os, er glade for at have et social liv og venskaber rundt omkring på baby.dk

Man føler sig som en del af en gruppe og det er rart at dele hverdagens glæder og sorger og kæledyr med hinanden. Jeg bruger mine blogs til det og det er den måde jeg udtrykker mig. Har også en personlig blog, jeg selv har hostet, men jeg forstår godt at mange bruger debatterne.

Jeg har også tænkt over, nogengange, at folk burde gå til eller ringe til lægen, når de spørger om sygdomme, graviditet med mere. Men det er nok et udtryk for at folk betragter baby.dk som deres veninde af mangfoldighed og så vil snakke med lægen bagefter...

Anmeld

8. december 2009

BimBamBusse

michella80 skriver:

jeg ville faktisk syntes siden ville blive kedelig hvis der KUN var snak om babyer. Jeg er meget på den der hedder Navlestrengen for vi er nogle kvinder der følger meget med i hinandens liv og derfor er der mange peronlige indlæg der omhandler alt andet end baby-snak. Desuden kigger jeg meget under Ordet er frit fordi jeg synes der er mange sjove indlæg eller gode debatter/diskussioner om mange forskellige ting. Og mht du skriverå gå dog til lægen... Det kan jo være der er andre mødre som er mere erfarne som LIIIGE kan komme med det gyldne råd. Jeg har endnu ikke tænkt: Hvorfor dælen skrev du det indlæg? Det kan der være mange grunde til og hvis jeg ikke er en af dem med det gyldne råd klikker jeg bare videre i et andet indlæg

Kiggede lige på det der Navlestrengen og det virker som om at det er lidt en slags mødregruppe (uden egentlig at være det)  - kan det passe??? Der kan jeg godt forstå at man måske deler nogle mindre relevante ting i og med at i skriver rigtig meget sammen om alt mellem himmel og jord... Det gør jeg jo også med min IRL-mødregruppe....

Jeg mener bestemt heller ikke at siden kun skal handle om amning og bleer... dejligt at man kan tale om alt muligt..... Men nogle ting hører bare mere privaten til (efter min mening)... Og nogle ting kan jeg slet ikke se hvorfor der er nogen der skal vide eller som skulle kunne svare på...... for ja, nogle gange har manlige "det gyldne råd", men der er af gode grunde ikke nogen der kan fortælle om man er gravid gennem en skærm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.