Donorbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.712 visninger
66 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Vial

Jeg leder efter nåle i høstakke

De fleste kvinder herinde har skønne og dejlige mænd, som de har/skal ha' børn med.

Vi er nogle, som ikke har fundet ham (endnu) og har valgt at få barn alene -  mens tid er.

Jeg skal lige om snart insemineres. Jeg har valgt at bruge en anonym donor.

Er der andre som mig herinde? Kunne rigtig godt tænke mig et lille netværk af ligesindede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Har ikke lige prøvet/ været igennem det du skal til, men tænker meget på det hvis ikke jeg finder manden i livet inden det er tid for næste barn.
Men faldt over det du skirver med ukendt donor. Er det der hvos man ikke selv kan vælge hvad øjen og hårfarve manden har?
-Nok et dumt spørgsmål, men alt det her, tænker jeg virkelig meget på.

Anmeld

30. november 2009

Vial

Anonym donor er, når man ud for ønskede kriterier om hårfarve, øjenfarve og højde får valgt en donor. I mit tilfælde skal insemineringen foregå på en lægeklinik, da jeg har fertilitetsproblemer.

Lægekliniker må kun bruge anonyme donor. På jordmorklinikker som Stork kan man benytte ikke-anonyme donor. Der vælger man også ud fra ovenstående kriterier, men barnet vil, når det bliver 18 år have mulighed for at opsøge donor. Barnet får også nogle oplysninger om donors familie, hans uddannelse, interesser og den slags.

Anmeld

30. november 2009

Mutti2

Hejsa

Jeg er en af dem der overvejer det ret kraftigt!! Har sat mig for at hvis jeg ikke finder manden i mit liv inden for et års tid, så er det en optimal løsning for mig for at gøre min datter til storesøster

Hvordan har du det med det?? Det er da virkeligt spændende

Hvor længe er der gået siden du tog beslutningen, til at du i morgen skal i gang med behandlingen??

Jeg overvejer en åben doner. Men der er jo både fordele og ulemper ved både åben og lukket doner

Jeg krydser alt for at det lykkedes i første omgang

Knus Pernille

Anmeld

30. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Jeg er en af dem der overvejer det ret kraftigt!! Har sat mig for at hvis jeg ikke finder manden i mit liv inden for et års tid, så er det en optimal løsning for mig for at gøre min datter til storesøster

Det er præcis det jeg tænker også..

Anmeld

30. november 2009

Vial

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Hvordan har du det med det?? Det er da virkeligt spændende

Hvor længe er der gået siden du tog beslutningen, til at du i morgen skal i gang med behandlingen??

Jeg overvejer en åben doner. Men der er jo både fordele og ulemper ved både åben og lukket doner

Jeg krydser alt for at det lykkedes i første omgang

Knus Pernille

Jeg har det rigtig godt med beslutningen. Det skal føles 110 pct rigtigt inden man gør det. Ca. en uge før min første samtale på klinikken var jeg i tvivl og tænkte: Nu snakker du kun med lægen, det bliver du ikke gravid af!!

Efter snakken var jeg helt hooked igen. Samme dag som lægesnakken nedkom min lillesøster med den smukkeste lille dreng, det gjorde ikke beslutningen svære..

Der er masser af overvejelser. At sætte et barn i verden med et ½ ophav skal man overveje grundigt. Der er heldigvist lavet studier, som påviser at donorbørn hverken socialt eller psykisk er belastet pga det. Kun hvis moderen ikke kan stå inde for sin beslutning. Så det allervigtigste for mig er, at være åben og stolt af min beslutning - og overøse den lille pomfrit med kærlighed og forsikringer om at h*n er et ønskebarn.

Jeg har længe overvejet at få et barn. Det med mændene har dog aldrig faldet mig særlig let. I sommer blev jeg helt overbevist om, at det her ville jeg.

I september afsluttede jeg et forhold til en mand, som jeg havde set i et års tid. En mand der var involveret i mine planer og gerne ville havde været far til mit barn. Det kunne jeg ikke være med til. Han flytter til udlandet, og jeg vil ikke sætte et barn i verden med en mand, som alligevel ikke bliver en nærværende far.

Jeg tog den første samtale med min praktiserende læge i midten af september. Fik taget en masse test og sendt videre til klinik, hvor der kun var 2 ugers ventetid. Så det er gået stærkt.

Til jer der ønsker barn nr. 2 med donor. Min fertilitetslæge sagde følgende til mig: Du skal gøre dig klart, at du om et par år sikkert møder en mand, og vil have barn med ham. Hvordan forholder du dig til, at dit ene barn har en far og den anden aldrig får en biologisk far.

Den skal man virkelig tænke grundigt over.

Anmeld

30. november 2009

puslepigen

Hej

jeg har også taget den beslutning at få hjælp til og få børn. da jeg er ved og nærme de 30, og ikke har nogen mand.

For et år siden tog jeg beslutningen, og tog til lægen og blev hensit til en klinik, jeg skulle så tabe mig inden de ville hjælpe mig, da jeg er overvægtig. Det er så der hvor det står lige nu, jeg mangler pt at tabe mig 8 kg. så det er der det står og jeg håber at det lykkes for mig at være klar til at få hjælp fra klinikken,inden længe.

Jeg er ved og være mega skrug da jeg føler at alle omkring mig får børn, jeg vil også kunne kalde mig mor. jeg er 100% klar til og blive mor, jeg har også valt at det bliver en anonym doner når jeg når så langt..

knus Puslepigen

Anmeld

30. november 2009

Vial

puslepigen skriver:

Hej

jeg har også taget den beslutning at få hjælp til og få børn. da jeg er ved og nærme de 30, og ikke har nogen mand.

For et år siden tog jeg beslutningen, og tog til lægen og blev hensit til en klinik, jeg skulle så tabe mig inden de ville hjælpe mig, da jeg er overvægtig. Det er så der hvor det står lige nu, jeg mangler pt at tabe mig 8 kg. så det er der det står og jeg håber at det lykkes for mig at være klar til at få hjælp fra klinikken,inden længe.

Jeg er ved og være mega skrug da jeg føler at alle omkring mig får børn, jeg vil også kunne kalde mig mor. jeg er 100% klar til og blive mor, jeg har også valt at det bliver en anonym doner når jeg når så langt..

knus Puslepigen

Hvor spændende. Det er jo ret motiverende at tabe sig, når en baby er guleroden

Jeg er lettere overvægtig (bmi på 26). Har PCO så menstruation har altid været en by i Rusland. Da jeg tog beslutningen droppede jeg sukkeret, spiser generelt sundere og får rørt mig noget mere.

Det har resulteret i, at jeg i august fik en menstruation!! Derefter kom der en 7 uger efter, derefter 5 uger efter og i dag har jeg fået en menstuation 4 uger og 2 dage efter den sidste. WAAAUV - jeg har simpelthen fået mig en cyklus

Så jeg er SÅ KLAR nu.

Anmeld

30. november 2009

Pige2009

Jeg er godt nok ikke i helt samme situation som dig, men er alene om dejlige Laura på 5 uger og det har jeg det helt fint med. Er ikke sikker på, jeg vil have flere børn, men det vil kun tiden vise.

Hvor er det spændende med dig og den proces du skal i gang med imorgen. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med "Projekt Baby".

Hilsen Linda

Anmeld

30. november 2009

Vial

Linda2009 skriver:

Jeg er godt nok ikke i helt samme situation som dig, men er alene om dejlige Laura på 5 uger og det har jeg det helt fint med. Er ikke sikker på, jeg vil have flere børn, men det vil kun tiden vise.

Hvor er det spændende med dig og den proces du skal i gang med imorgen. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med "Projekt Baby".

Hilsen Linda

Tak Linda.

Det er jo en rejse med mange bump på vejen. Fertilitetsbehandling trækker tænder ud, så jeg nærmer mig det med æresfrygt.

Flot du klarer dig alene med lille baby. Har stor respekt for enlige mødre med spædbørn, og håber jeg er lige så sej - det skal jeg være

I følge mine søstre, så kunne de ikke klare det uden deres stik-i-rend-mænd, som også gerne tager en nattevagt, når baby ikke vil sove.

Tror det handler om forventninger. Jeg har INGEN til at klare noget for mig. Så indstillngen er nok en anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.