jeg kan godt se at en 8 årige måske er for gammel til bryst, men direkte at sige at amning af en 2 årige er "ulækkert" syntes jeg er ledt, diskrimenerende og nedladende. muligvis ubevist. men disse ting alligevel.
der er en grund til at verdens største sundheds orginisation siger aming: 2 år eller mere hvis der ønskes det.
ulækkert er ordet man bruger om en lort..
IKKE at en mor passer sit barn godt og giver det en tryghed lige netop DET barn har brug for.
så jeg syntes egentlig man skal passe på ikke at blive for snæversynet og tænke på at børn/familier/mødre er forskellige og ulækkert er ihvertfal ikke et ord at bruge bare fordi nogle gør det anderledes en end selv.
se i spanien eller ja.. alle lande udover norden. der er amning af 4 årige ikke noget man kigger langt efter.
kun dk (hvilket stammer i at i dk skal man have karriere og så har vi fået indlukset at amning er "ulækkert" af større barn.
for 50-100 år tilbage ämmede hver 2. kvinde sit barn i 4 år. dvs nogle af jeres oldemødre måske var "ulækre"
ja det er IMO.. men bliver bare sørgelig når man siger sådan noget om folk der passer GODT på deres barn (her snakker vi 1-5 årige)
og godt er relativt ja.. men jeg syntes stadig det er synd..
burde måske mere tænke på de børn der sulter
Anmeld