Amning af 8-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2009

Vial

Valgte med vilje ikke at se det. Synes også det er frastødende. Det skal nok koste pigen et par terapitimer at komme over.

Jeg kom til at tænke på følgende sketch fra en helt i orden satire-serie.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" http://www.youtube.com/v/l8orUaCJ0GY&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" http://www.youtube.com/v/l8orUaCJ0GY&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

qp

Ayasmor skriver:

Er jeg den eneste der synes at det er et unaturligt forhold ?

http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74

Siger det samme som jeg også gjorde i en anden tråd med samme videoklip.

... Jeg er totalt rystet over den familie!!!
Jeg synes sgu nærmest man kan beskrive det som "ubevidst incest"...

https://www.baby.dk/debat/27985pi1/amning/hvad-mener-du-om-det.aspx

Anmeld

28. november 2009

UngMor83

FØØØØØØØØØØØØØØJ

Anmeld

28. november 2009

Lillefe

qp skriver:

Siger det samme som jeg også gjorde i en anden tråd med samme videoklip.

... Jeg er totalt rystet over den familie!!!
Jeg synes sgu nærmest man kan beskrive det som "ubevidst incest"...

https://www.baby.dk/debat/27985pi1/amning/hvad-mener-du-om-det.aspx

Ja jeg må lige sige til den komentar om ubevidst incest... er fuldtstændig enig!

Anmeld

28. november 2009

FrkLarsen

Velkommen til klumpen i min hals.

Føøj hvor er det ulækkert. 

Anmeld

28. november 2009

BinaMor

jeg kan godt se at en 8 årige måske er for gammel til bryst, men direkte at sige at amning af en 2 årige er "ulækkert" syntes jeg er ledt, diskrimenerende og nedladende. muligvis ubevist. men disse ting alligevel.

der er en grund til at verdens største sundheds orginisation siger aming: 2 år eller mere hvis der ønskes det.

ulækkert er ordet man bruger om en lort..

IKKE at en mor passer sit barn godt og giver det en tryghed lige netop DET barn har brug for.

så jeg syntes egentlig man skal passe på ikke at blive for snæversynet og tænke på at børn/familier/mødre er forskellige og ulækkert er ihvertfal ikke et ord at bruge bare fordi nogle gør det anderledes en end selv.

se i spanien eller ja.. alle lande udover norden. der er amning af 4 årige ikke noget man kigger langt efter.

kun dk (hvilket stammer i at i dk skal man have karriere og så har vi fået indlukset at amning er "ulækkert" af større barn.

for 50-100 år tilbage ämmede hver 2. kvinde sit barn i 4 år. dvs nogle af jeres oldemødre måske var "ulækre"

ja det er IMO.. men bliver bare sørgelig når man siger sådan noget om folk der passer GODT på deres barn (her snakker vi 1-5 årige)

og godt er relativt ja.. men jeg syntes stadig det er synd.. burde måske mere tænke på de børn der sulter

Anmeld

30. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er frastødende

Anmeld

30. november 2009

6800

Har dog ingen børn endnu, men synes simpelthen det er for klamt....når de først selv kan kravle hen og hive i blusen, er det efter min mening slut....

Anmeld

30. november 2009

LinLin

Ad ad ad!

Ved ikke præcist hvor grænsen går for mig (1½ år max) men jeg stoppede selv da david fik tænder (6 mdr!) Kunne ikke selv tænke mig det længere end 8-9 mdr, men havde sagt fra starten, hvor jeg havde så mange problemer pga åbne sår på mine brystvorter, at når han fik tænder var det slut!

Anmeld

30. november 2009

guggle

gabriellasmor skriver:

jeg kan godt se at en 8 årige måske er for gammel til bryst, men direkte at sige at amning af en 2 årige er "ulækkert" syntes jeg er ledt, diskrimenerende og nedladende. muligvis ubevist. men disse ting alligevel.

der er en grund til at verdens største sundheds orginisation siger aming: 2 år eller mere hvis der ønskes det.

ulækkert er ordet man bruger om en lort..

IKKE at en mor passer sit barn godt og giver det en tryghed lige netop DET barn har brug for.

så jeg syntes egentlig man skal passe på ikke at blive for snæversynet og tænke på at børn/familier/mødre er forskellige og ulækkert er ihvertfal ikke et ord at bruge bare fordi nogle gør det anderledes en end selv.

se i spanien eller ja.. alle lande udover norden. der er amning af 4 årige ikke noget man kigger langt efter.

kun dk (hvilket stammer i at i dk skal man have karriere og så har vi fået indlukset at amning er "ulækkert" af større barn.

for 50-100 år tilbage ämmede hver 2. kvinde sit barn i 4 år. dvs nogle af jeres oldemødre måske var "ulækre"

ja det er IMO.. men bliver bare sørgelig når man siger sådan noget om folk der passer GODT på deres barn (her snakker vi 1-5 årige)

og godt er relativt ja.. men jeg syntes stadig det er synd.. burde måske mere tænke på de børn der sulter

Enig!!!

Min søn blev ammet til han var 7 mdr. og han var altid syg... Min datter ammede jeg til hun var 2 1/2 ¨år og hun har absolut et bedre immunforsvar og er en utrolig kvik pige... Jeg synes nu ikke der var noget forkert i det overhovedet. Det er bedst at amme længe og ikke kun til de kan spise skemad... Vil dog sige at da jeg heller ikke ønskede at amme hende længere end de 2 1/2 år, men så stor synes jeg nu heller ikke hun var. Jeg ønskede det bedste for mit barn og det er værken dårligt eller skammeligt - tværtimod er det egoistisk at stoppe for tidligt, fordi man bare ikke gider!!!!

Men at amme en 8 årig er dog ekstremt.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.