Amning af 8-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2009

Alína Hólm

wamse skriver:

arrrhh mon den holder?? Jeg tror ikke på at mange danske mødre giver børn en sutteflaske fordi de savner sprut Der er da mange grunde til at man starter op med sutteflaske, og har altså første gang til gode at høre at en af grundende skulle have noget med sprut at gøre.

nej ved ikke hvad du har hørt, men de mødre som jeg har snakket med dropper ammeningen pga de savner bylivet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

Alína Hólm

WiitrioeN skriver:

Vil ikke udtale mig om hvor længe jeg syntes det er okay at amme, men nu da jeg aldrig har prøvet det vil jeg nok mene det er lidt længer tid end mange af jer skriver men daniella er 19 måneder og hvis jeg havde ammet gjorde jeg det nok stadig til natten nu...
Men svært for mig at udtale mig om...
Og syntes bestemt ikke det er berettigt at sige at danske kvinder giver flaske frem for at amme bare fordi de savner sprut, jeg har ikke haft muligheden for at amme men har overhovedte heller ikke rørt alkohol i 2 år så det kan ikke hænge sammen, jeg vil gi alt for at kunne ha ammet min lille pige og få den oplevelse som jeg føler mig så¨snydt for så syntes det er grim bemærkning at komme med!!!!

Jeg ser to ting i dette... Syntes det er stort at hun tør at gøre det, at hun føler for at gøre det og imodsætning til os ser hun jo ikke noget galt i det men vil blot sine børn det godt...

Men en anden side af sagen er jo at det er store børn som burde gå ud i køleskabet og smørre sig en mad i stedet for at ligge og gumle på deres mor...

Men syntes ikke det er frastødende men syntes det er forkert på en eller anden måde, at give så store børn sådan et forhold til bryster og jeg vil nok bekymre mig om hvilkende følger og betydninger det vil få for børene og deres forhold til børn osv.

nu snakker jeg ikke om alle, men snakker om kvinder på min alder, og bestemt ikke dem der ikke kan amme. men dem jeg har snakket med gider ikke amme, gider ikke vente, ovs pga bylivet.

Anmeld

13. december 2009

SHERO

anikaingibjorg skriver:

der er jo ikke noget galt i at man kan huske at man er blevet ammet?

Jeg tror i hvert fald ikke jeg kan finde EN der ville bryde sig om at vide/huske at de blev ammet til 3. klasse.

Der er stooor forskel på at amme i 2-3 år og så i 8 år, det er meget unaturligt og fuldstændig unødvendigt!

Anmeld

13. december 2009

Alína Hólm

Tullen85 skriver:

Jeg tror i hvert fald ikke jeg kan finde EN der ville bryde sig om at vide/huske at de blev ammet til 3. klasse.

Der er stooor forskel på at amme i 2-3 år og så i 8 år, det er meget unaturligt og fuldstændig unødvendigt!

det er din mening. men det er altså ikke ulækkert?

Anmeld

13. december 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Om det er ulækkert, DET kan jo så også diskuteres.

Personligt synes jeg det er utrolig ulækkert og frastødende, at man ammer et barn på 8 år - PUHA!

Anmeld

13. december 2009

LotteGabriella

Jeg har set hele den udsendels som blev sendt i fjernsynet for et stykke tid siden, og jeg synes virkelig at det er KLAMT

Jeg sætter grænsen ved 1 år, ville dog aldrig selv amme indtil da, men det ville ikke få mig til at kaste op

Anmeld

13. december 2009

SHERO

anikaingibjorg skriver:

det er din mening. men det er altså ikke ulækkert?

Jahh det er det jo, og jeg synes bestemt det er ulækkert, meget endda...

Anmeld

3. maj 2013

Pia S

Jeg synes, der er meget smålighed blandt jer kommentatorer. Hav dog lidt mere tolerance for andres valg.

Du virker lige så uhæmmet som den unge kvinde til din store fest, som højlydt vrænger, at hun synes din hjemmelavede fest-mad er ulækker!

Du behøver ikke at tage stilling, da det ikke er din krop eller tilværelse eller værdier, der gælder i disse kvinders liv.

Det er hverken unaturligt, klamt, sygt eller perverst at være lidt usædvanlig og bryde nugældende lokale normer.
Lokale tidsånds-normer vil altid være for snævre i forhold til, hvor forskelligt vi alle hver i sær udvikler vores liv.

Der er mange måder at vælge at forvalte sit liv på - lad hende om det, som gør det. Det er ganske harmløst og alle har det godt. Ændringer sker når de vælges.

WHO anbefaler at amme i to år da barnet får markant bedre udvikling af immunforsvar og hjerne.

Læs denne artikel: http://www.incultureparent.com/2011/02/breastfeeding-land-genghis-khan

I Mongoliet drikker børnene brystmælk til de ikke vil det mere og kvinderne fortsætter med at laktere resten af livet - det er normen hos dem. Andre end eget barn får også en tår.

Anmeld

3. maj 2013

Mum33

Pia S skriver:

Jeg synes, der er meget smålighed blandt jer kommentatorer. Hav dog lidt mere tolerance for andres valg.

Du virker lige så uhæmmet som den unge kvinde til din store fest, som højlydt vrænger, at hun synes din hjemmelavede fest-mad er ulækker!

Du behøver ikke at tage stilling, da det ikke er din krop eller tilværelse eller værdier, der gælder i disse kvinders liv.

Det er hverken unaturligt, klamt, sygt eller perverst at være lidt usædvanlig og bryde nugældende lokale normer.
Lokale tidsånds-normer vil altid være for snævre i forhold til, hvor forskelligt vi alle hver i sær udvikler vores liv.

Der er mange måder at vælge at forvalte sit liv på - lad hende om det, som gør det. Det er ganske harmløst og alle har det godt. Ændringer sker når de vælges.

WHO anbefaler at amme i to år da barnet får markant bedre udvikling af immunforsvar og hjerne.

Læs denne artikel: http://www.incultureparent.com/2011/02/breastfeeding-land-genghis-khan

I Mongoliet drikker børnene brystmælk til de ikke vil det mere og kvinderne fortsætter med at laktere resten af livet - det er normen hos dem. Andre end eget barn får også en tår.

Det var da godt nok en gammel tråd at tage op 

Anmeld

3. maj 2013

Hullabullabulla

Pia S skriver:

Bedre sent end aldrig

Tråden er ret gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.